Wereld veganisme dag op de operatietafel

   Wat maakt suzette nu?
Dat is een blog van een dame wiens ecologische voetafdruk slechts een fractie bedraagt van de gemiddelde medemens. Zeer bewonderenswaardig allemaal. Zij promoot bijna dagelijks het veganisme. Op 1 november was het wereld veganisme dag en zij daagde ons uit om ook zonder dierlijk dinges te overleven, zeker op die dag. Oeps, het ontbijt met een schijfje charcuterie had reeds zijn ingang gevonden : de mond. Daarom beloofde ik een andere dag zonder gedierte.

Die dag is nu : 10 november 2011
Nuchter binnen en ik veronderstel dat ik de rest van de dag ook geen beesten zal kunnen verorberen, laat staan dat ze mij een pels geven om onder te schuilen.
Voila, zo moeilijk is dat niet, beloftes houden.
Ik ben curieus wanneer ik überhaupt ga mogen eten.
Iemand? En wat?

(gastric bypass / maagverkleining 2)

10 Reacties to “Wereld veganisme dag op de operatietafel”

  1. Suzette Says:

    Shit, zal je zien: komen er nu ineens allemaal van die health freaks via jouw blog – heb ik net een post met hotdogs bovenaan staan!
    Maarre, veel beterschap he! Dat je lijf je straks maar beter mag passen.

  2. veerle Says:

    Dat heet dan het nuttige aan het aangename koppelen… of toch zoiets, … want zo aangenaam is het allemaal niet veronderstel ik…
    In elk geval een spoedig herstel gewenst! En dat je je goed mag voelen in je nieuwe lijf!

  3. Nele Says:

    Dat klinkt bekend, als sinds 2,5-jaar-ervaring-na-operatie :-).

  4. tijdtussendoor Says:

    Ik hoop dat je ondertussen al terug thuis bent. Laat je door Moose maar in de watten leggen ;)
    Beterschap en goeie moed de komende weken!

  5. Margogogo Says:

    De komende 27 jaar ga je moeten teren op astronautenvoer, magere platte yoghurt, geplette bananen en kippenwit.
    Of dat dacht ik toch.
    Want op een dag, deze zomer, zag ik uw voorgangster Veerle op haar verjaardagsfeestje, en daar deed ze van eten: taart en taart, plus wat taart en een puntje taart en een taartpunt als toetje.
    Maak u dus vooral geen zorgen, Zappie!

  6. micheleeuw Says:

    Wat ik, na uren zagen, kon krijgen in het ziekenhuis was één (1 !) potje magere yoghurt ! Normaal gezien lust ik dat niet maar na 20 uur geen voedsel zou ik alles opvreten dus zo’n potje ging er goed in … en ook dat van de vrouw naast me (na vragen, natuurlijk) !
    In de auto, op weg naar huis, eet ik dan wat mijn liefste heeft meegebracht voor me.
    Komt wel goed !

  7. zeezicht Says:

    nu lees ik dat je de operatie pas achter de rug hebt!
    kop op hé, je hebt het ergste nu achter de rug!
    en hou ons maar op de hoogte van je perikelen en de plezante dingen ook natuurlijk, misschien kunnen we nog wat bijleren?


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 70 andere volgers