Stoer tot in de kist…

zapnimf1kleinpaars-op-zwart    Ergens tussen twee treinstations in, vind ik op mijn fietsweg een voetgangers/fietstunnel.
Dat bouwsel bespaart mij dagelijks twee kilometer omrijden.
Vandaag stond ik rechtop op de trappers om de helling weer op te rijden, als ik bovenaan een jonge gast over de betonplaat zie wippen. Ik geloof mijn eigen ogen niet. Als ik weer op de horizontale bestrating ben, huppelt de kerel reeds fluitend aan de overkant van het spoor.
“Onnozele foemp”, scheld ik in stilte.

Twee weken geleden werd mooses trein afgelast (en de vijf volgende ook)

24 Reacties to “Stoer tot in de kist…”

  1. Stef Den Flater Says:

    Als ik de p-trein naar Schaarbeek neem (vertrekt in Brugge om 7:04) dan zie ik in het station van Hansbeke ook veel van die dommeriken nog vlug de sporen over steken om de trein te halen. Tot nu toe is er nog geen ongeval gebeurt (toch niet dat ik weet) maar ik vrees dat het er vroeg of laat toch eens van zal komen. :-(

  2. De Fruitberg Says:

    Dat is puur Darwin dat hier aan ‘t werk is. “Survival of the fittest”, denkt die jonge, gast, dat oud wijf durft en kan niet over die betonplaat heen.
    “Survival of the fittest” denkt de begrafinsondernemer, wanneer hij weer eens probeert alle stukjes bij mekaar probeert te puzzelen als er een trein over die jonge gast heengereden is.

    • zapnimf Says:

      Zo kan je het ook bekijken natuurlijk.

      Eeey eeeey, dat oud wijf kan nog wel een muurtje van een meter 20 aan hoor. Maar waarom zou ze dat doen als ze met haar fiets gewoon door de tunnel kan? Wat geen oponthoud en geen moeite extra kost.
      Oud wijf? *bliksem fruitberg met blik neer*
      Dat kost u minstens een kilo bessen van eigen bodem. Bij voorkeur frambozen.

  3. elke Says:

    Hoe dom kan je zijn, hé. En maar denken dat het hen niet zal overkomen…

  4. Menck Says:

    De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein.

  5. veerle Says:

    Op sommige leeftijden denk je nog onsterfelijk te zijn.

  6. Hilde Says:

    onverantwoord, maar wel snel!

  7. ludorutten Says:

    op sommige plekken komt er 1 trein per half uur, dan is de kans dat je gegrepen wordt wel erg klein. Maar het mag niet en ik heb het mijn kinderen niet aangeleerd.

  8. bart Says:

    met de trein was u er bijna geweest…

  9. Marc Says:

    Volgens de NMBS storingen-feed waren er vandaag al 2 “aanrijdingen van een persoon”.
    Zucht.

  10. Christel Says:

    Je bent jong en je doet domme dingen!

  11. Leen* Says:

    ‘Onnozele foemp’ is er helemaal op! Al een geluk dat de trein dat niet was…


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 69 andere volgers