O gij vleeskathedraal!

  

zapnimf1kleinpaars-op-zwart.jpg    Het is weer van dattum. In het dorpje Zap is het nieuwe cultuurjaar begonnen. Twee keer raden wie er Chinese vrijwilliger is om voor de op-maandag-werkende-populatie kaarten te gaan schooien bij de cultuurdienst.
– “Twee Schedelgeboorten, vijf keer Het goede lijf van die diva’s, drie Vitalski’s, twee Wouter Deprez’ en Raf Coppenses, dank u.”
De meer aandachtige lezer merkt op dat we ons beperken tot één genre. Uiteraard kan ik daar ook de oorzaak van duiden. Allemaal de schuld van die ene middag op Dranouter, toen mijn metgezellin en ik een lommerrijk plaatsje in een tent zochten om onze lunch te herkauwen. Verbolgen waren we dat ene pipo, die zichzelf als Wim Helsen profileerde, het podium benam en onze conversatie doorbrak. Met enige gelatenheid zagen we hoe de kwiet mij bijna zover kreeg dat  ik er mijn kleine tussendoorhobby onderging : het, tijdens onbedaarlijke lachbuien, ongewild plassen op een ongewilde plaats en steeds in gezelschap. “Ai, erg erg, ocharme,” hoor ik u denken, maar er valt mee te leven hoor. Positivo die ik ben, prijs ik mezelf gelukkig dat het niet bij iedere bui voorvalt… het regent immers meer dan ik de slappe lach ervaar. Meer zelfs, de voorbije Kerstmis zou niet half zo leuk geweest zijn zonder. Sneeuwbaleffect, maar dan op lichaamstemperatuur en een iets afwijkende samenstelling van het water…
Maar we wijken af!

Heden Soup – ook een lopende substantie – van Wim Helsen, wie hem nog niet zag, ga de dvd kopen! En rap!

Al wie zichzelf respecteert, moet ook zijn volgende show ‘Bij mij zijt ge veilig’ als verplicht nummer opnemen in de cultuuragenda, dan begrijp je meteen mijn deviatie – die van het genre, of wat dacht je?

Uw stumperige vleeskathedraal

  

Geef een reactie

