Grote ni-imf… is het nog ver?

  

zapnimf1kleinlichtroze-op-donkerroze.jpg  Zapje twee had het allemaal vooraf netjes uitgedokterd.
– Men neme twee jongere zusjes en een slinks plannetje.
– Je klutst er wat hardhandig mee tot ze murw zijn.
– Vervolgens warm je ze op voor je idee tot ver boven kamertemperatuur.
– Je laat de onschuldigst ogende het onderwerp bij de te porren volwassene aanroeren.
– Vooral de materie niet zachtjes laten sudderen, maar op assertieve en onophoudelijke wijze aanlengen met argumenten, het liefst uit de lucht gegrepen.
– Ter afwisseling mama’s mouw carameliseren met stroop.
– Garneren met kusjes.

Wat deed moeder?
Ze blies warm en koud, kookte bijkans over van zoveel bestokerij en doofde tenslotte uit : ze gaf toe.

Bon, de telgen zap, onder leiding van grote nimf zouden de tocht naar het verre noordelijke schoolleven, dat zich een slordige twaalfduizend grote passen van onze erf afspeelt, aanvatten per fiets.

Hoewel ik de afgelopen maand met mijn gloednieuw tweewielig vervangprodukt toch al tot drie keer toe mijn oprit op en af rolde, vond ik dat het roderen ervan nog een beetje uitgebreider kon.
Mooi weer was beloofd, de tweedst-, derdst- en vierstgeborene hikten en boerden van enthousiasme, ach ach, waarom dus ook niet?

Eén van de neveneffecten van opgewonden koters, vooral als ze tot eigen clan behoren, is dat ze anderhalf uur te vroeg aan je matras komen schudden, omdat ze vrezen dat je op de valreep een overslaping zou simuleren.
Zo jong nog en al zo’n mensenkennis!

Alla, na een koppel snelbindersgevechten, de opsmuk der rijwielen met boekentassen, zwemzakken, jassen en Didlfrutsels, doorkliefden we als slakken op valium de grijze ochtend.
Mooi weer? Op een rustig stukje rijbaan fantaseerde ik hoe ik de teennagels van Frank Debosere op tien gesofisticeerde wijzen zou uitrukken en welke gereedschappen ik me daarvoor bij Gamma zou aanschaffen. Zijn gebit mocht hij houden, al bij al viel het met de tegenwind nogal mee.

In de voetgangers- en fietserstunnel onder een spoorlijn kon een plettende smak van de zapbenjamine, zij die denkt dat “remmen!!” synoniem staat voor ‘omtermeesteschoentipoverdegrondafslijten’, nipt vermeden worden. Een onbekend mollig kindje fungeerde als buffer tussen haar en de muur. Wat een geluk toch!

Op een akkefiet na ; eentje reed spook, hetzelfde eentje liet een spoor achter tussen de perkplantjes van een voortuin, bereikten we de schoolpoort in dezelfde aantallen als bij vertrek. Jochei jochei!

Een even lange terugweg, niet gehinderd door eigen broedsels, verliep sereen en vlotjes…
… Naast Frank legde ik mijn laatst weggelopen minnaar op een tafel en deed er onbetamelijke dingen mee.
Met een kettingzaag.
Figuurzagen heet dat, denk ik.

Ik schrok op uit mijn zalige mijmeringen toen er uit het niets een rat zich voor mijn wiel wierp. Een rat met een haarspeldje. Uit nog een niets daarachter hoorde ik een mens. Zij fleemde : “Kom hondje, kom terug bij het baasje.” Slechts een halve bestudering had ik nodig van rat en baas om te weten : beesten lijken inderdaad op hun eigenaar.

Veel verdere uitweiding kon ik niet spenderen aan dit feno… – Oh kijk, een onbekend mollig kindje dat vredig slaapt in de tunnel – want een nieuwe gewaarwording trad op : de totale gevoelloosheid van daar waar het gewicht zich concentreert op het zadel.
Ojee, een slapend been is gemakkelijk op te lossen, maar wat als je vulva…?
Die gedachte nam mijn laatste kilometers in beslag.
In slow motion stapte ik af, schrik dat niet alle organen zouden volgen bij bruuske bewegingen, wapperde eens gezwind met de schaamlippen en verheugde me reeds op de herhaling van alle bovenstaand in de zeer nabije toekomst.

  

Geef een reactie

