Ik ben een seksgodin!

  
zapnimf1kleinlichtroze-op-wit.jpg   Boekenbeurs binnenkort!
Jiehaa!
  
Menckiemenck schreef eergisteren een wedstrijdje uit.
Een poepsimpel.
Twee vrijkaarten voor de boekenbeurs waren er te winnen als je Stanny Crets en Peter Van den Begin kon benoemen als de ceremoniemeesters van de boekenbeurs.
Uw zapnimf is er met een vandoor. (Kate met de andere)
  
Ik zoek mij ergens een rustig weekdagje, laat mij leiden door de stroom en vergeet dat ik vorig jaar niet helemaal voldaan terugkeerde uit Antwerpen.
  
Maar waarom ook alweer?
Even opfrissen.
  
Ik ben een seksgodin!
  
Aha! Wat een welgekozen titel al niet vermag hè? Lekker gefopt!
  
Niks speciaals… ik heb mijn tronie nog eens laten opmerken op de jaarlijkse boekenbeurs.
  
Die bouwcentrumboekenbeurs is een bestedingsbeperkende, betoeterde, beschamende, bespottelijke, balorige, basisbehoeftenegerende, bananenrepubliekonwaardige, blaaskakerige, budgetverspillende, breideloze, betuttelende, bekrompen, behoudzuchtige, boelbelazerende, bespottelijke, belgenmopevenarende, bedillerige, bloemetjes-en-bijtjesachtige-Bosmanslectuurbepalende, bloedlinke, buitenkijfstaande-boekenwumen-binnenlokkende, beteugelende, beduvelde, benauwende, bedrieglijke, bemoeizuchtige, bluspoedergevoelensbevorderlijke, burleske, bedrukkende, bijvoorbaatbudgetgevaarlijke, bibliofiele bedoening, bijgod…
  
… want ik mocht er smoren noch eten en ik deed te veel geld op.
  
Het begon nochtans allemaal zeer schoon deze morgen.
Ik zag mezelf zoals in zo’n begingeneriek van een b-movie. Een leuk aireke, namen rollen, de hoofdrol maakt zich rustig klaar, ontbijten, haartjes kammen, tandjes poetsen, kledij uitkiezen, nog een laatste blik in de spiegel, tegelijkertijd met regisseur die op het scherm prijkt, en dan avonturen tegemoet.
   
Nuja, het leek erop… in de film lopen kinderen steeds ergens op de achtergrond braaf te wezen. Bij ons vlogen de boterhammen door de lucht, werd er op broertjes/zusjes meppen niet zo nauw gekeken, katten belemmerden hongerig de doorgang, voor de dagdagelijkse hygiëne van dat grut voor mekaar te krijgen moest ik heel wat mentale kracht verzetten, zwemzakken werden vergeten, agenda’s getekend, brooddozen gevuld, en met behulp van een touw rond hun middel kreeg ik ze dan eindelijk toch in de auto.
  
Goedgemutst tufte ik, aansluitend op het afgooideel aan de schoolpoort, richting Antwerpen, negeerde het allesoverstemmend geluid van mijn – laathetalstublieftdatmaarzijn – kapotte knalpot, deed een beetje aan sightseeing, merkte ik aan de lijve dat verkeersinformatie altijd een half uur te laat wordt uitgezonden en vond ik mijzelf een uitstekende parkeerplaats.
  
Geen fractie van een seconde later kreeg ik een sms van iemand : “Ik ga morgen naar de boekenbeurs. Heb twee vrijkaarten. Zin om mee te gaan?”
Het leven zit vol toevalligheden. Bij mij spelen die zich per ongeluk steeds af op de verkeerde tijd.
  
Iets minder in mijn nopjes, belandde ik voor ingang één in een ondoordringbare massa bestaande uit honderden, wat zeg ik, duizenden, voetpadversperrende adolescenten geflankeerd door wanhopige begeleiders, die ik ook wel eens collega’s placht te noemen. Hoe masochistisch kan je zijn? Hèhè.
  
Ronduit humeurig discuteerde ik het arme kassameisje (van ingang twee uiteraard, zie boven) onder tafel over hun belachelijke inperkende maatregel om lerarenkaarten enkel mee te laten tellen op vrijdagen die al gepasseerd waren. Dit maakte dat ik mijn verleidelijke knipoog naar de zaalwachter deze keer gewoon oversloeg.
  
Binnen was het, zoals men het op de site van de Efteling zou terugvinden : ‘gezellig druk’, en in de folder van de plaatselijke sauna : ‘bloody hot’.
  
Dat die schooljong overal doorgangen blokkeren, tegen je aan botsen, je aanklampen omdat ze denken dat opdrachtjes tot een goed einde brengen makkelijker gaat als je even een omstaander ondervraagt, daar kan ik allemaal tegen, geen enkel probeem. Je staat nu eenmaal in het onderwijs of niet… andermans kinderen een elleboogstoot meer of minder geven, ze uit je weg schoppen, en ze lekker op een dwaalspoor zetten (en erbij denken : “Luie donder, waar zit jij op school? O, in dat net? Sja, dan kan ik ook niet van je verwachten dat je enigszins een beetje logisch kan redeneren.”) daar draaien die leerkrachten met een roeping, zoals ik, hun hand niet voor om. Mijn humeur keerde terug.
  
Het eerste uur heb ik doorgebracht in het Standaardboekhandelpavilioen, in de buurt van een tafeltje met lectuur als : ‘Hoe word ik een seksgodin?’ ‘Een beetje stout’, ‘Seksspeeltjes’, ‘Het vaginaboek’ van La Liekens.
Pffft… dat laatste is meer een kijkboek voor de preutse rukker.
    
Edoch, ik werd bij mijn verdieping der deze lectuur gestoord door een koppeltje, waarvan de vrouwelijke helft al moest giechelen omwille van het stoutboekje.
Ostentatief hield ik de kaft van ‘Hoe word ik seksgodin?’ omhoog en glimlachte eens veelbetekenend naar haar eega. Mijn dag was weer helemaal goed sè!
  
Wat is een boekenbeurs zonder een kopje slappe koffie, om je lunchpakketje door te spoelen? Niks toch? Bovendien lieten de smoorwaarontwenningsverschijnselen zich gevoelen. Laten deze twee zaken nu aanleiding geweest zijn om mij de moeite te getroosten, bovenstaande vocabulaire bij mekaar te sprokkelen.
   
Ten eerste hadden ze de grote eettent op een andere plaats aangebouwd.
Ten tweede leverde mijn zoektocht enkel een groot bord op met de volgende woorden : “Vandaag enkel toegankelijk voor scholen.”
Nu vraag ik je!
Het lef!
De onbeschaamdheid!
Net nu ik eens ongeschoold ben!
   
Bemachtig ik mezelf (‘Bomma, deze plaats is voorbehouden aan knappe jonge deernes, vort vort!”) twee uur later uiteindelijk toch een zitplaats elders, blijkt dat die oelewappers-organisatoren het roken hebben afgeschaft!
Het woord ‘misnoegd’ was hier op zijn plaats.
  
Als wraak heb ik twee boeken minder dan vorig jaar gekocht, nah!
Uiteraard, mijn zin voor overspendering kennende, nog steeds veel te veel.
Goh, de aankoop van een nieuwe auto ooit, zal alweer zes maand moeten uitgesteld worden. (Laathetalstublieft enkel de knalpot zijn!)
  
Laten we besluiten met enkele wijze woorden van mijzelf : Ik ben een kieken!
  
  
Maar toch bedankt hoor Menck!
  
2 Reacties to “Ik ben een seksgodin!”

  1. zapnimf Says:

    29-10-2006
    Euh
    Jamaar, ik ben een innerlijke seksgodin hè!
    De buitenkant is gewoon een seut.
    29-10-2006, 11:24 geschreven door zapnimf

    Allee
    Allee maw de sex moet er gewoon aflopen dan ;o))

    Zapnimf denk dat we dan in aanmerking komen als we de anderen dan al mogen geloven……hm ga het nooit begrijpen eigenlijk.
    Alhoewel misschien kunnen we binnenkort een scan laten maken van onszelf en ons hologram zien lopen over de grote markt. Ik wil dan wel eens zien wat ze bedoelen met het uitstralen van sex !
    29-10-2006, 10:33 geschreven door Ncumisa

    28-10-2006
    Uitdaging
    Op onderstaande site kan je zelfs 100 Euro aan cadeaubonnen winnen als je vertelt wat je van het boek vindt.
    Is dit geen uitdaging voor jou Zapfnimf?
    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Secondary;sid=7kHydwTdjezyZEGfbJrMQOQKGKmOET0oqfI=?BOL_OWNER_ID=1001004002050236&Secondary=description&Section=BOOK
    28-10-2006, 00:15 geschreven door Artemis

    Definitie
    “Een sexgodin is de zelfverzekerde, bloedmooie vrouw die in elke vrouw sluimert. Slim, stijlvol, sexy en superhip. Een ware sex-godin kent alle geheimen op relatiegebied, staat altijd klaar om een uitdaging aan te gaan en is trots op zichzelf”.

    28-10-2006, 00:10 geschreven door Artemis

    27-10-2006
    Hum Dryade,
    Jij met al je misgetyp en rechtzettingen altijd.
    (die punten moet wel zeer laag gelegen hebben, toendertijd!)

    Deze keer is het onderste deel van je bericht niet doorgekomen…
    Je weet wel, die beschrijving van mijzelve die je als voorbeeld neemt voor al die talloze kenmerken van een seksgodin.
    Zoals ‘goedhartigheid’.
    Je mag nog een keer proberen, niemand die het je kwalijk neemt.

    27-10-2006, 23:18 geschreven door zapnimf

    @ Ncumisa
    Sorry o Sorry, maar ook grappig.
    Wat een verkeerde inschating van me. Ik ook met mn groot bakkes altijd!
    Menck, bedankt om me erop attent te maken.

    Ik bedoelde alleszins dat knap zijn niet voldoende is om een seksgodin te zijn. Meer nog, een échte seksgodin hóeft helemaal niet knap te zijn, zij dóet het.
    27-10-2006, 22:55 geschreven door Dryade

    Verwarring
    The Dancing Queen als ‘hem’ bestempelen, lijkt me net iets van het goede teveel, Dryade.

    Nu ik het toch over koninginnen heb: Zap, ik hang steevast weer aan je lippen, o Koningin der Woorden.
    27-10-2006, 22:29 geschreven door Menck

    @ Ncumisa
    oei foutje, onderstaand berichtje was dus voor Ncumisa bedoeld en niet door hem geschreven

    27-10-2006, 22:21 geschreven door Dryade

    seksgodin
    Laat je zo niet kennen, man. Wat zijn de eigenschappen van een seksgodin? Toch meer als 1, hoop ik.
    27-10-2006, 22:20 geschreven door @ Ncumisa

    bevelen
    Geen bevel neen, maar wel aan te bevelen.
    27-10-2006, 21:43 geschreven door Hill

    Nou, die titel was blijkbaar raak
    Speculaties… speculaties…

    Aan allen die durfden te twijfelen aan mijn seksgodinschap… tsssss.

    Je zat een tikkie uit de richting, Ncusmisa, maar in iemands fantasie kan ik uiteraard eender wie zijn.
    Neem Hill bijvoorbeeld.
    (Euh… dat was geen bevel.)
    27-10-2006, 21:31 geschreven door zapnimf

    Mijn fantasie
    Mijn fantasie slaat nu helemaal op hol.
    Zapnimf = seksgodin hm, ik zie, ik zie…
    de combinatie tussen Cleopatra, Zena en 007 girl. Zit ik in de goeie richting ???

    …. boekenbeurs… durf het niet aan…. kom daar gegarandeerd arm buiten om nog maar niet te spreken van mijn armen die wellicht het gewicht niet zouden aankunnen.

    27-10-2006, 17:29 geschreven door Ncumisa

    Als, dan
    Het is dan alleszins een lekker kippetje.
    27-10-2006, 17:18 geschreven door Hill

    theologie
    God is een kieken
    27-10-2006, 17:07 geschreven door Duvel

    Godin
    Wow !
    Ik ben overtuigd !
    Er IS een God. Zapnimf IS God.
    Wat een wijf, wat een moordgriet !

    Uitgeteld lig ik in de sofa, mijn kluts en positieven bijeenrapend.
    En dat was nog maar het voorspel.
    27-10-2006, 16:14 geschreven door Hill

    dienstbetoon
    Zap, ik moet van een vriend van me vragen of er nog meer boeken waren voor preutse rukkers, en zo ja, welke ?

    Dank bij voorbaat
    27-10-2006, 16:02 geschreven door Duvel

    seksgodin?

    Nee, ze heeft dat andere boek gekocht van de seksspeeltjes…
    27-10-2006, 15:14 geschreven door speedy

    @Filou met Ph
    Mmmm, tot ze mij van het tegendeel heeft overtuigd hou ik het op – neen.

    27-10-2006, 12:08 geschreven door Hill

    Tja,…
    maar nu rest nog steeds de vraag,…
    “Ben je een sexgodin?”
    27-10-2006, 11:03 geschreven door Philou

    Boekenfestijn
    Aan zij die meestal te veel geld uitgeven aan boeken, kan je ook nog altijd naar het boekenfestijn gaan, waar iets oudere boeken voor een zachter prijsje van de hand gaan…
    Ik koop graag boeken, maar vind nog altijd de tijd niet ze ook daadwerkelijk te lezen…

    http://www.bloggen.be/koenius

    27-10-2006, 10:40 geschreven door Koen

    Damn…
    Ik verlies er alle gevoel van tijd, moest de boekenbeurs een constant gegeven zijn zonder sluitingsuur, dan zat ik er op mijn 80 nog! Met af en toe een muurtje op te zoeken natuurlijk… 😉

    27-10-2006, 09:52 geschreven door Kate

  2. De goesting is eveneens beurs. « De weergaloze fratsen van ene zapnimf Says:

    […] word oud. (en een zaag) Ben ook al lang geen seksgodin meer. Ooit misschien weer wel, maar niet in 2011. Geplaatst in Leven is het meervoud van lef. […]


Geef een reactie

