De flauwerds

  

   Deze week, de kinderweek, heb ik al een paar hilarische momenten met dat grut meegemaakt.

Gisteren toogden we naar school per rijdende klassebak, gevuld met allerlei wederkerende zeurtjes van de kinderen. Dat varieert van “Wat eten we vanavond?” (en als ik al eens een keer weet wat we gaan eten dan volgt er geheid achteraan : “Dat lust ik niet!” ) over “Ik krijg mijn botten niet dicht!” “We gaan te laat komen!” “Straks is de bus van het zwemmen al weg!” tot honderd keer “Vandaag heb ik blokfluitles, weet jij dat al?”
Meestal blijf ik lekker afgesloten in mijn eigen gedachtenkringetje en mompel iets nietszeggends.
   
Maar gisteren, gisteren!
Ineens zomaar op Stubru op die druilerige morgen : ‘I don’t feel like dancin” van The Scissor Sisters.
   
Het. Meest. Geweldige. Nummer. Van. De. Laatste. Tijd.
   
Wie het niet eens is met me… poepslagen, op de blote!
“Laat ik die jong eens wat afblokken” meende ik en het volume ging een draai naar boven, ik voerde de overtreffende trap van wiebelen uit, headbangde als een Angus Young, maar dan zijdelings, gaf mijn losse arm vrij spel en kweelde ongegeneerd mee. (’t Was een rustig straatje.)
   
Het hielp. Ondanks dat mijn voortplantingsresultaten wel wat gewoon zijn van me, vielen monden open en verstomde hun gezaag.
Tot er een tegenligger naderde.
Ik hoorde er eentje dat ik ooit nog zelf baarde uitroepen : “Ohneee! Die gaat zien dat dat onze moeder is!” Met drie tegelijk doken ze, voor zover hun gordel het toeliet, de diepte in om associatie tussen hen en mij te vermijden (“Is ‘m voorbij?”). Stel je voor dat ook maar iemand zich zou herinneren dat zij toen met mijn dansende zelve in eenzelfde auto hebben gezeten!
Ramp o ramp!
   
Het is nu officieel : mijn levende delen zijn sissies van het zuiverste water!
   

  
Hmm, de eerste keer dat ik die clip zie… toch wel een bende jeanetten eigenlijk

Geef een reactie

