Vermaledijde verhindering

 
– Achttien zorgplannen opstellen.
– Bijbehorend opzoekwerk in leerplannen en eindtermen.
– Verslag overleg GOK/zorg van vandaag typen.
– Tekort in handleiding – stoffelijk bn – lessen duimzuigen.
– Idem leestekens.
– Tien luisterlessen bedenken (uitwerking volgt later).
– Pablo Picasso eens googlen op Guernica en mezelf afvragen of ik het ga wagen van morgen het zesde leerjaar een muzische opdracht in die stijl te geven.
– Beslissen dat ik het daadwerkelijk ga doen en wel zal merken hoe rijp ze er voor zijn.
– Even nadenken over hoe ik dat ga aanpakken.
– Mezelf stom vinden dat ik het hier allemaal nederschrijf want er gaat nog steeds niks boven een jobke in het onderwijs.
– Toch eens hartelijk lachen met Marleen Vanderpoorten die ooit beloofde van de planlast te verminderen en de discrepantie tussen haar woord en daad sindsdien ondervinden. 
– Huishouden overschouwen.
– Schaamte proberen te onderdrukken.
– Opruimen? Wassen?
– Bekomen van kinders die mekaar vandaag naar het leven stonden.
– Onbekende kat verwensen die zichzelf gisterenmorgen tot nieuwe huisgenoot heeft uitgeroepen.
– Wensen dat ik een kinderloze dopper ben.
– Beseffen dat het donderdag is.
 
Dàt, beste lieden, noopt mij tot het bloggen van lijstjes ipv enkele rake zinnen die een context vormen, neer te poten.
U hoeft het niet te lezen… een beetje ingepakte compassie volstaat.
Geef een reactie

