Over een bijna snedige ouwe

  
zapnimf1kleinlichtroze-op-donkerroze.jpg   Onze ouwe heeft een filie.
Onze ouwe poes bedoel ik.
Alsof ik mijn vader ‘ouwe’ zou durven noemen. Trouwens, die heeft eerder een fobie. Voor koffie zetten bijvoorbeeld, of afwassen of wc-potten ontgeuren.
  
Onze poes heeft dus een filie.
  
Hij heeft wel meer. Diarree op onze parket om zomaar wat te noemen. Daarmee gepaard gaand een flatulentiegehalte om U tegen te zeggen. Omdat ‘U’ zo formeel klinkt, noem ik het meestal gewoon : “Bah!”
Hij heeft ook wat minder. Verstand. En één hoektand om precies te zijn. Die heeft hij achtergelaten bij de dierenarts toen die eens wilde onderzoeken waaruit de stankinvasie aan de voorkant van de kat ontstond. Een abces, een rotte tand en veel tandsteen verdicte de poezendokter en zij sneed de bedorvenheid weg.
  
Boven dit alles heeft Poes dus ook een bijnaam : Stinkie
  
Maar dit terzijde. Poes heeft een filie. Een deurenfilie.
Ziet hij een deur die opengaat, dan trillen de cellen in zijn kattenkop van : “Een deurgat! Rennen! Een gat te dichten!”
Alsof zijn leven ervan afhangt, werpt hij zijn flapperende vacht naar de andere kant. Bij herhaling doet hij het in de andere richting. Het maakt niet uit of hij net zijn etensbak bereikt heeft, als er iemand passeert, zwiept hij mee door de volgende deur.
Dat beest zou bij ons een luizenleven kunnen leiden van zetelkussen naar zeteldeken, maar liever riskeert hij de verplettering van zijn niet al te ontwikkeld kattenlijf.
  
Deze eigenaardigheid brengt voor ons – eigenaars der deuren – nogal wat ongemak met zich mee. De aanblik van een smekend beest naast een gesloten toegang kan ik nog velen, maar het katstruikelen, -rollen, – trappen, is er net teveel aan.
  
Onze ouwe heeft een filie.
En wij binnenkort twee keer een halve kater met voorheen een rare hobby
  
Laat ons hopen dat de diarree zijn darmstelsel dan al heeft verlaten!
    
8 Reacties to “Over een bijna snedige ouwe”

  1. micheleeuw Says:

    Weinig deuren bij ons want ik heb er een hekel aan. Enkel die van debadkamer/wc gaat soms dicht en dan moeten mijn poezen natuurlijk aan de andere kant zijn. Binnen, buiten, binnen, buiten, … Crossen doet onze kleine. Van aan de straat kant tot de schuifdeur, zo’n 20 meter. Enkele keren na elkaar.
    Rare jongens, die poezen. 😉

  2. vandepotgerukte Says:

    U al het niet geloven, maar mijn hamster noemt stinkie. En dat is geen onzin.

    Was getekend

  3. Hill Says:

    @ Vandetomgerukte
    Da’s nog nikske.
    Mijn hamster noemt mij Stinkie.

  4. zapnimf Says:

    @Hill : Dat is je hamster niet, dat ben ik als ik die konijnenoren en die netkousen moet dragen van je.
    @Micheleeuw : O kijk, straks kunnen we halve kat uitwisselen. Mag ik de voorkant?
    @Vandepotgerukte : Ik geloof tegenwoordig alles.

  5. zeezicht Says:

    Zolang je van die halve katten maar geen foto maakt…
    Menck deed het ooit; een konijn zonder kop.

  6. veerle Says:

    Onze ouwe heeft ook een filie!
    En nu weet ik tenminste hoe ik die eigenaardigheid moet noemen.

  7. madameblogt Says:

    Doet me denken aan de kat van Menck die de automatische garagedeur niet haalde. Brr.

  8. Zabrila Says:

    Die van ons heeft dat ook! Het is al voldoende dat hij me bezig ziet met een plastic fles om naar de terrasdeur te rennen. Sesam-open-u!
    Vooral de gelijkvloerse deuren noden uit tot een sprint, dat heet dan gelukkig zijn, een deur die plots opengaat…
    En mijn verbod indachtig blijft hij – binnen mijn zicht – voor mijn slaapkamerdeur zitten, maar o wee wanneer ik geen supervisie hou! Dan stormt hij bij mijn terugkeer ofwel als de weerlicht buiten of blijft stiekem achter het gordijn zitten waarna hij zich uiteraard door één van zijn rare geluiden verraadt, en alsnog en node de benen neemt…


Geef een reactie

