Mama lijdt (onder zoveel oelewapperij)

  
zapnimf1kleinpaars-op-zwart.jpg   – “Mama? Waarom rij jij nu ineens zo snel?”
– “Mompelmompelmompel.”
– “Dat is toch ook niet van je gewoonte?”
Verbaasd keek ik eventjes opzij. Zou zoonzap dat echt over zijn lippen gekregen hebben?
Euh… niet echt, maar het klinkt wel verantwoordelijk in zo’n blogstukje. Hij zou het kunnen gedacht hebben!
– “Mompelmompel, dringend grote boodschap, mompelmompel.”
– “Gevaarlijk hoor… het begint nog te hagelen ook.”
– “Mompelmompel, moei je met jezelf, mama lijdt, mompelmompel.”
  
Met een vaart bonkten we over de kuilen van onze oprit. Dit werkte allesbehalve kalmtebevorderend op schreeuwende darmspasmen. De auto bolde nog zijn laatste meters wijl ik reeds de achterdeur uit zijn scharnieren ramde.
– ” Laden jullie alles uit de autooooooooooooooohohoohoooo?” spurtte ik achterovergebogen met een maximale druk op de bilnaden in ballerinahuppelpasjes naar het kleinste kamertje.
  
Helemaal klaar om wederom mijn dagelijkse goedgezinde leven verder te zetten in opgeluchte modus, zocht ik de doos met kopies die ik van mijn werk had meegebracht.
Uiteráárd had ik kunnen voorspellen dat de vruchten van mijn lenden beperkt zijn in het begrijpen van een eenvoudige opdracht zoals : Laden jullie alles uit de auto? ‘Alles’ telt hier in huis precies drie boekentassen en zichzelf. Logischerwíjs had ik daaraan vast kunnen koppelen dat hun functieknop om een koffer dicht te slaan pas in voege zal treden als ze zich zelf ooit hebben kromgewerkt om zich een schrootbak op wielen te kunnen permitteren.
  
Tot zolang kijk ik nog eens berustend naar de dertig fotokopies die aan het droogrekje hangen voor de verwarming… en waar een pel hagel van vijf centimeter vanaf drupt.
  
13 Reacties to “Mama lijdt (onder zoveel oelewapperij)”

  1. veerle Says:

    Wees blij dat je nog een droogrek hebt, want stel dat ze in de droogkast hadden gemoeten…

  2. Kris Says:

    Haha! Dat zou hier net hetzelfde scenario geweest zijn!
    Gelukkig was je nog net op tijd om je neus te poederen, anders was je droogrek mss te klein geweest 🙂

  3. Zabrila Says:

    Gniffel, hihi, bij de “vruchten van mijn lendenen” ontbreken ook enkele functieknopjes…

  4. Duvel Says:

    Tja , een broek stop je in de wasmachine en ze is terug proper. En van 30 kopies heb je ook nog zoiets als het origineel dat je opnieuw kan kopiëren,zegt mijn gezond boerenverstand

  5. madameblogt Says:

    😆 Je knijpende houding, de ballerinapasjes… bééldig geschreven.

  6. micheleeuw Says:

    Prachtig verteld. Ik zie het zo voor me. 😆
    Kinderen … Wat doe je eraan ? 😉

  7. zeezicht Says:

    Jaja, wat je zelf doet, doe je beter. hahaha
    Fantastisch verteld!
    Prettig paasweekend!

  8. zapnimf Says:

    @Veerle : De haardroger! De haardroger!
    @Kris : Hahahahahaha… vieze!
    @Zabrila : Ja, jammer dat ze er geen handleiding bijleveren.
    @Duvel : Uw boerenverstand vergeet dat dat die originelen uit allerlei verschillende boeksjes komen die op allerlei vervelende en verschillende plaatsten verstopt staan.
    @Madame : Shit happens, gelukkig deze keer niet te vroeg.
    @Micheleeuw : Merci. Opsluiten?
    @Zeezicht : Eigen moeder eerst! Voor jou evenzeer een aangenaam paasweekend gewenst (en voor iedereen anders ook).

  9. dana Says:

    hahaha, heel herkenbaar (dat van die darmspasmen ! )
    ik had het vorige week in de file , de ring rond antwerpen, vreselijk !!!!!

  10. Tulp (D.) Says:

    Wees blij dat je het ‘kamertje’ haalde.
    Bij mij liep het minder goed af….. toen ik, dolgelukkig dat ik het haalde, met volle kracht de garagepoort omhoogtrok……

  11. zapnimf Says:

    @Dana en Tulp : Zusters zeker?

  12. dana Says:

    wie zegt dat ik het kamertje haalde ?

    gelukkig was het niet mijn eigen wagen
    🙂

  13. zapnimf Says:

    @Dana : Ze had het tegen mij, sloompie!
    Maar dan weten we dat van jou ook weeral.


Geef een reactie

