Wijvenweek : Huishouden (?)

  
ww_banner_500x2004.gif
    
” Hey dinkske! Lang geleden dat ik jou nog gezien heb!”
  
” Wat zeg je? Huis houden?”
” Weet je dat dan nog niet? Ja ja, ik heb het huis kunnen houden. Overgekocht van de ex. Poeh poeh poeh, dat had nogal wat voeten in de aarde hoor. Prijs opdrijven, prijs neerhalen. Beetje op het gevoel spelen, je kent dat wel… Boehoehoeee en onze kindekeins dan? Hoe moeten die hun zestien armen en benen dan binnen de perken van een appartementje uitleven? O, jij kent dat niet? Jij hebt een gelukkig huwelijk? Och, niet panikeren, over enkele jaren hang jij er ook wel aan, nog efkes tot midlife zich tussen jullie wringt. Maar soit, hij daar dus tegenover : Al mijn maten zeggen dat ik zot ben om het voor die prijs te laten gaan. Wat maten? Als hij ze allemaal meeneemt naar zijn wc heeft hij nog plaats over bijgod! Uiteindelijk is dat toch nog allemaal in kannen en kruiken gekomen. Maar die notaris. Die no-ta-ris! Is me dat een toch een miezerige grijze muis. De kunst van het articuleren moet iemand die gast toch ook eens dringend bijbrengen. Prevelen in raadsels… en ondertussen zat ik daar voor diens bureau mij voor te stellen hoe het zou zijn om met zo’n gelijkaardig sujet seks te bedrijven. Stel je voo…”
  
“O? Je bedoelde eigenlijk iets anders met huishouden? “
“Huisje, tuintje, boompje, beestje?”
“Hihi, het huisje hebben we al gehad dus. Wel, in die tuin kunnen de beestjes nogal huishouden. Overlaatst nog. Al mijn kippen doodgebeten. Lichting één ging eraan door een losgeslagen hond van de achterburen. Nog een geluk dat die liever kip als kind at, want die speelden toen net in de hof. Wat doet zo’n goeie huismoeder als ik dan? Die koopt nog eens een stuk of wat kippen om hun tranen mee op te drogen en twee weken later is een vos ermee weg. Onderwijl stuurt de gemeente maar briefkes dat ik mijn gevogelte moet aangeven, vogelpestpreventie, maar dooi pluimve…”
  
“Aaaah, ik begreep je verkeerd. Of ik het kan bolwerken, mijn huishouden, de koters, het werk…”
“Moh! Is het al zo laat? Jee.”
“Sorry hoor! Ik moet er nu vandoor.”
“Ik zie je nog wel eens.”
“Toedeloe!”
    
15 Reacties to “Wijvenweek : Huishouden (?)”

  1. veerle Says:

    Gij kuist ook graag, dat is duidelijk!

  2. Tulp (D.) Says:

    Dit zijn van die momenten dat ik blij ben dat jij er was om me op te vangen na mijn scheiding.
    Nooit harder gelachen als toen !
    Of heu ?? Klinkt dit niet zielig genoeg ?

  3. zapnimf Says:

    @Veerle : Zo duidelijk?
    @Tulp : Mij klinkt dit fantastisch in de oren, tulpie.

  4. muggenbeet Says:

    ge kunt ermee lachen zapnimf, maar als de schimmels ook in je pc/lap beginnen te woekeren niet beginnen vloeken hé!

  5. oortje Says:

    hey madam ’t zotteke,
    Ik ga het nog eens zeggen, ik bewonder jou voor je schrijfkunsten…bangelijk gewoon ! Ik wilde dat ik dat kon, schrijven wat ik voel, wat er in mij opkomt. Ik vinnekik da kei moeilijk joeng !
    Wat het huishouden betreft zitten we volgens mij op dezelfde golflengte 🙂

  6. Deftige Dame Marie Says:

    Samengevat: Hoewel je niet van huishouden houdt, heb je het huis toch gehouden, ook al houden de beesten er lelijk huis.

  7. zapnimf Says:

    @Muggenbeet : Schimmels zijn leven, muggenbeet, wij koesteren hier in huis het leven.
    @Oortje : Schrijven wat er in mij opkomt, gebeurt hier ook maar zeer zelden, daar gaat een splinter denkwerk aan vooraf en veel geblaas en gezucht tijdens (waarmee ik de schimmels dan weer uit de pc blaas ). Goh, en ik die dacht dat je me bewonderde omwille van mijn lange benen.
    @Deftige Dame Marie : Samengevat? Euh… ja!

  8. Lies Says:

    Concentratieveld? Nieuw woord uitgevonden?
    En ik reageer niet op je blog want na zin twee lag ik al te slapen (Y).
    toedeloe

  9. beo Says:

    How zeg! Ik wist alleen maar van bloggen.be af. Daar zal feedreader en een paar forenzentripjes aan te pas komen om weer mee te zijn… 😉

  10. Patrick Says:

    @Zapnimf
    No-teer.
    Als je over je lange benen gaat schrijven wil ik dat stuk ook bewonderen;-)

  11. micheleeuw Says:

    Schitterend ! Ik lig hier krom van het lachen. 😆
    Ik vertel heel mijn leven om er iets op die blog te kunnen krijgen en jij zegt niets en toch is het zeer grappig. Chapeau ! Je moet het maar kunnen. 😀

  12. Ilse Says:

    Zoals Zsa Zsa Gabor al zei: ‘Ik ben een zeer goede huishoudster want na elke echtscheiding houd ik het huis’.

  13. zapnimf Says:

    @Lies : Sorry dat je lange tenen hebt? Sorry dat je geslapen hebt met mijn blog op je scherm?
    Neuh.
    @Zeezicht : Je lacht me uit? 😉
    @Goofball : Bedankt.
    @Beo : Waarmee je wil zeggen dat je mij in een ver verleden ook al eens hebt gelezen? Nounou, verrassing.
    @Patrick : No-teer… ik loog. Maar als ik het over mijn lange neus ga hebben, zal ik een seintje geven.
    @Micheleeuw : Sja, mijn hele leven stond al op de rest van de blog, wat doet een mens dan hè?
    @Ilse : Oooo, dat heb ik zelfs ergens in een van mijn citatenboekjes staan, denk ik. Wijs mens.


Geef een reactie

