De week van de stok : Linkenliefde

  
   Allemaal de schuld van ene Els, die haar blog Eve noemt.
   Als je dat al presteert – het heeft me al eens een borstenwijvenblogverwarring opgebracht met een andere Eve – mag je natuurlijk alles verwachten.
Dat ‘alles’ is in één woord te omschrijven als linkenliefde. Of blogstoksteek.
   
Met nauwelijks onverholen trots, werd ik anderhalve week geleden plots gewaar dat ‘De weergaloze fratsen van zapnimf’ drie keer een verbinding toegesmeten kreeg. Nederig dank ik De Gentse ZwijgerPharailde en Melissa daarvoor. Deze eerste krijgt er een luchtverplaatsende uppercut gratis bij omdat hij mij ‘geëxalteerd, overspannen en op het randje van hysterisch’ heeft genoemd. Pffrrt, moi… de beheersbaarheid zelve.
    
Mijn keuze gaat naar drie uiteenlopende genres.
       
Probeert u Blogbaas eens uit, die ’t Vliegend eiland in het leven heeft geroepen. Op regelmatige basis serveert hij u de meest fijnbesnaarde stukjes, veelal gebaseerd op het spelen met letterlijke en figuurlijke betekenissen. Het gevoel dat Toon Tellegen telkens bij me doet sidderen, krijg ik eveneens op dat vliegende eiland. ’t Is als zitten op iets wervelends poëtisch en je laten meevoeren, zondermeer.
   
Of anders Sabine, die hoopte dat ze (het) zou overleven… de brute scheiding van een man die deed wat meer overspelige mannen doen. En of ze haar plan trekt. Haar overlevingstochten zijn nooit gevrijwaard van een gezonde dosis relativering en humor. Zij schrijft alles ongezouten wat ik al wel eens gedacht heb over mijn ex, de durver! Gaan lezen en beginnen bij het begin! Oja, het mens kan ook nog schoon fotograferen.
   
Vervolgens nomineer ik Kris de krasse. Tjonge, een taalhantering waar ik jaloers op ben. Een hoeveelheid gezin waar ik niet jaloers op ben. Een grapjurk wiens grollen de pan uit swingen (daar hoef ik niet jaloers op te zijn, ‘k voel mij bijna haar evenknie) en de trotse bezitter van een uniek kapot fornuis. Daarvoor alleen al! Haast je, rep je!
   
En toch ook alle anderen aan die ———> zijde, maar daar moet je de muisknop een beetje voor verschuiven.
  
 
9 Reacties to “De week van de stok : Linkenliefde”

  1. dana Says:

    verdomme, dat lijkt me allemaal geweldig interessant en leuk om te lezen maar WANNEER moet ik dit doen?
    mijn bokes zijn op een kwartiertje op zene ….

  2. Kris Says:

    Waow! Bedankt voor de eervolle vermelding. Ik bespeur enig exorbitant positivisme (voedingsbodem voor bescheiden domper) en een considerabele valse bescheidenheid (ik strek mijn nek om je enkels in een waas te aanschouwen). Desalniettemin, thx.

  3. hilde Says:

    ik zal wellicht binnenkort blog-verslaafde zijn …

  4. els Says:

    ’geëxalteerd, overspannen en op het randje van hysterisch’ is Gents voor “de max”. En Eve is niet eens de naam van mijn blog, Eve staat voor de initialen van mijn naam.

    Dank je om het linkliefde-initiatief verder te zetten!

  5. Menck Says:

    Niks zo schoon in bloggenland als linkenliefde, natuurlijk. Je linkt inderdaad naar drie pareltjes, die ik een dezer eens aan een nader onderzoek zal onderwerpen.

  6. micheleeuw Says:

    Linkenliefde kende ik niet, nu wel. 😉
    Jammer dat ik nu minder tijd zal hebben om nog meer te lezen. Ik zal toch zo nu en dan eens gaan kijken. 🙂

  7. Sabine Says:

    Ahum…Euhhhh…
    Ik word zowaar stil van al die lof… en dat gebeurt zelden.
    Maar heb toch een donkerblauw vermoeden dat Menck nog niet veel van mij gelezen heeft, gezien hij mijn gezever als een “pareltje” omschrijft. ROFL
    En ge hebt allemaal Zapnimf gehoord: beginnen bij het begin! 😉

  8. Zabrila Says:

    Hellup! Drie linkjes waar ik niet vanaf ga kunnen blijven…

  9. Blogbaas Says:

    Hartelijk dank! Zoveel complimenten ben ik echt niet gewoon.


Geef een reactie

