Stokje – Gastenblogje (door Madameblogt)

 

Zapnimf wierp het stokje: schrijf een gastenblogje (zie e-mino). Madame dacht: ““Het is gewaagd, zei de maagd, maar omdat je het zo schoon vraagt.” 

Het zou leuk zijn – doch geen verplichting – moest de blogpost in kwestie iets te maken hebben met mijn blog (stijl, inhoud, een parodie, whatever)”, stond er bij.

Ok, Zapnimf, hou je vast aan je beha bandjes, hier komen drie flodderige hoofdstukjes met madame’s impressies over de populaire nimf die zapt.

  

She

Struin even rond op Zapnimfs blog en je vindt een summiere beschrijving van haar eerste persoon enkelvoud: kindvrouwtje, bescheiden ego, rustige aard, doordacht.

Kindvrouwtje – Ze bedoelt waarschijnlijk: vrouwtje met kinderen.

Bescheiden ego – Volgens P. Bouvard is bescheidenheid de kunst om de anderen al het goede te laten zeggen dat je van jezelf denkt. 😉

Rustige aard – Niet meteen terug te vinden in haar levendige blogs.

Doordacht –  That’s right! Een muzikale ode aan Zapnimf The Smart Woman. Tadadadaa!

  

Is

Van beroep leerkracht. Madame sympathiseert met dat beroep. Ze stamt namelijk zelf uit een onderwijzersfamilie. Vader, broer, schoonzus, nicht, nichtje, echtgenotes van neven, de helft van haar familie stond/staat in het onderwijs. Het scheelde trouwens geen haar of ze was ook leerkracht, ware het niet dat ze in het regentaat door een Hollandse intellectueel, die Nederlands doceerde, te licht(zinnig) bevonden werd.

Voor het feit dat Zapnimf naast haar zware onderwijstaak – en durf niet zeggen dat het niet zwaar is, want dan heb je het (ook) met madame aan de stok – nog de zorgtaak voor vier telgen op zich neemt, doet madame haar hoed af en maakt een zwierige, respectvolle buiging op z’n D’artagnans.

  

Wonderful

Qua schrijfstijl is Zapnimf une grande dame. Lees één van haar weergaloze fratsen en je bent verkocht, dan wil je dagelijks relaxen en herbronnen in haar literaire ontboezemingen. Ze schrijft levendig, lichtvoetig, snedig, humoristisch met een schepje (soms een pollepel) ironie. Hugo Claus had een rijke woordenschat. Wel, de zappende nimf is een Huguette Claus. Open vooraleer je haar blogje leest je elektronische Van Dale, want het zou kunnen dat je verzuipt in haar erudiete woordenschat. 😆

Voor onderhoudende blogjes, gelardeerd met scherts en spot, moet je bij Zapnimf zijn. Ze is de echte humorist wiens vrolijkheid van haar hart naar haar hersenen is verhuisd.

 

Tot zover de lofzang uit het evangelie van Madame, vers 12 tot en met 23. Ze geeft het gastenstokje door aan Blah en Nagolore.

 

Geschreven door Madame

 

(NVDO (opgehemelde)R : Hartelijk dank, Madame!)

 

  

13 Reacties to “Stokje – Gastenblogje (door Madameblogt)”

  1. zapnimf Says:

    Het laatste dat ik kan beweren is dat ik niet een beetje (veel) gevleid ben, Madame.

    moose : Overdrijft ze niet een beetje? Jou vergelijken met Hugo, lijkt me nu net toch iets teveel van het goede.

    Na het verslikken in mijn eigen lof, geschreven door een ander, bedenk ik dan weer :
    I am inderdeed wonderful, maar dat is vooral de vereiste van mijn naasten en vrienden, die halen meestal het beste in mij boven, ook al zit het soms diep verstopt.

    Nog eens bedankt, madame, ik ben blij dat ik binnenkort het toffe pee-gehalte in jou in het echt mag meemaken!

  2. micheleeuw Says:

    Madame : je ode aan onze Zapminf is niet overdreven, zeker niet. Allemaal waar en echt. Maar jij kan er ook wat van, hoor ! 😉

  3. dana Says:

    wauw! knap ! lief ! ontroerend !

  4. hilde Says:

    dana neemt de woorden uit de mond 🙂

  5. Kris Says:

    Madame, dat heb jij weer mooi gezegd. Huguette is een echte Claus, met grote ‘C’, dat staat als een Paal boven Water.
    En nu ga ik, na twee dagen off line (met afkickverschijnselen) naar jouw blogje, waar het ook heerlijk vertoeven is.

  6. madameblogt Says:

    @ Zapnimf – Graag gedaan. 😉

    @ Moose – Niks overdreven! Ze heeft veel talenten. Basta! 🙂

    @ Micheleeuw, Hilda, Dana, Kris – Bedankt, kindred spirits!

  7. zeezicht Says:

    Madame, dat heb je mooi beschreven! Zap is idd uniek.

  8. mieke Says:

    ja, dat denk ik ook, dat ze uniek is, eigenlijk. Zo schrijft ze alleszins!

  9. tulp (D.) Says:

    Puh Puh, en ik ben lekker haar vriendin !!!

  10. bram Says:

    tjeemig, ode aan de fratsen van een zap, is wel vet genieten

  11. Menck Says:

    Als ik ooit eens een interimblogster behoef, dan zal ik zeker Madame contacteren. Mohow zeg, zo schoon. En zo waar, vaneigens.

  12. chelone Says:

    Heb jij talent om talent uit te drukken. Je zal zien, Madame, in het echt is ze ook niet op haar mondje gevallen.

  13. Annemie Says:

    Wat ik allemaal reeds vermoedde hoor ik nu ook eens van een ander! Subliem… 😉


Geef een reactie

