La vie en (bijna) maigre

  
   “La Vie en Rose”, het levensverhaal van Edith Piaf in onze dvd-speler was nog niet ten einde en dit vermelden heeft niks met het volgende te maken maar we dwaalden van die kleine magere mus af en verzeilden in een deinende knuffelsessie.
   
– “Auw auw, voorzichtig jong, het vet rond mijn sleutelbeen is intussen bedwongen en het doet zeer als je daarop steunt.”
– “Oeoeoe, niet daar! Dat is mijn heup! Sinds kort ook herkenbaar als heup met been! Straks mijn bottenstelsel in frut vaneen!”
   
– “Hoe zouden dunne mensen vrijen? Dat moet toch pijnlijk zijn?”
– “Vraag dat eens aan die ondervoede collega van jou.”
– “O maar, die heeft al jaren geen seks meer.”
– “Hoe weet jij dat nu?”
(Stilte)
– “Eum, wij vrouwen weten dat. Wij klappen tijdens onze rookpauzes over ons al dan niet bestaand seksleven. Jeweetwel, tips enzo, beetje vergelijken, sprekende Flairs onder mekaar.”
– “Zwijg maar al, ik hoef het al niet meer te weten.”
– “We zouden natuurlijk ook alles er terug kunnen bijboefen? Hmm hmmm, stel je voor… een zomer vol ijsjes, slagroom, chocolade, barbeque’s, pizza’s en andere vettige brol!”
– “… En de trap opnieuw niet meer opgeraken met je knieën…”
– “Djemmmhmpftrrrrr.” (Met een gezicht die bij deze onvrolijke klank hoort.)
   
– “Stel dat wij ooit heel mager worden, dan zullen we heel voorzichtig moeten vrijen?”
– “Uhu, of elk om beurt… met zichzelf.”
– “Djemmmhmpftrrrr!”
   
– “Zeg, nu ik bijna gehalveerd ben, zou mijn ziel ook nog slechts een halfje zijn?”
– “Lief, zeker weten van niet! Daar zit nog steeds meer ziel in dan ik aankan. Integendeel, procentueel heb jij nu veel meer ziel in je, met andere woorden, jij bent nu zieliger dan ooit!” (sardonisch mondtrekje).
   
– “Heb je daar al eens aan gedacht? Die tweeënvijftig kilo overschot die we verloren hebben, dat is allemaal energie die wij niet verbruikt hebben, die zit nu ergens anders, maar waar?”
– “Alvast niet in of rondom mij, want ik heb het nog dagelijks steenkoud.”
– “Hij is vast vertrokken naar de warme landen.”
– “Ja, zo zijn we en passant ook nog verantwoordelijk voor een stuk opwarming van de aarde. We zouden er natuurlijk ook alles weer kunnen aanboef… – smakkuskuszoenlik – “
   
– “Kom, zet die Piaf nu maar af, ik heb op dit moment mijn buik vol van schriele kwelende pinkdunne mensen.”
  
26 Reacties to “La vie en (bijna) maigre”

  1. hilde Says:

    ik ben al mijn hele leven mager, allee mijn BMI is (volgens tinternet) 17,71 .. en dat zorgt op geen enkel gebied voor problemen 😉 heeft wellicht zijn voordelen. behalve jaloerse opmerkingen van menig m….g medemens maar das dan hun probleem

  2. biezonder Says:

    Sleutelbenen mogen in het algemeen wel wat meer vet rond zich hebben: zou het ideale kussentje zijn, mocht het niet zo hard aanvoelen!

  3. dana Says:

    tja, hoe meer vet, hoe zachter natuurlijk !
    zeg, van al dat kussen en gelik, krijg ik hier ook zin om te kussen. PLEZANTE !!!! ik zit hier wel op’t werk nu hé….

  4. Annemie Says:

    Menslief, waar haal jij altijd die woordenstroom vandaan? Ik moet al mijn hersenen pijnigen om 5 vermakelijke zinnen tot een verstaanbaar geheel aan elkaar te schrijven! 😉
    Jij zou ook een boek moeten schrijven!

  5. zeezicht Says:

    Ja hou het maar bij dromen van dat schransen, want voor je het weet zijn de kilo’s er weer bij. (ondervinding)
    Neem desnoods een pijnstiller vóór het vrijen. 🙂

  6. Blue Says:

    Ik wil dat recept (neen niet voor dat asperge-vrijen) maar wel om asperge te worden 🙂

  7. Patrick Says:

    @Zapje,
    Deed die mevrouw Edith niet wiebelen met een boxer?
    Die vond pijn misschien wel fijn?;-)

  8. Kris Says:

    Tweeënvijftig kilo !?! Wat een karakter en toonbeeld van moed en zelfopoffering! Of is dit enkel het resultaat van uitgebreid en veelvuldig stoeien? Jullie hebben mekaar wel gevonden.

  9. mieke Says:

    flink zo, moet heel wat wilskracht gevraagd hebben! Vandaar dat feest misschien, om jullie eens GOED te kunnen laten gaan?
    En nee, vrijen met magere mensen, dat doet geen zeer.

  10. georgina75 Says:

    Die 52 kilo werd verdampt en geürineerd.
    Zelf ben ik niet dik maar ook niet echt mager: eerder gewoon.
    Ik heb toch graag dat de man een beetje buik heeft, dat is veel lekkerder. Oeps. Ben ik nu te open geweest?

  11. zapnimf Says:

    @Hilde : Nou nee, zover zal ik het nooitvanzeleven kunnen trekken, een bmi van 17,71. Je zou me niet meer zien lopen dan. Stel je voor zoveel minder zapnimf… het zou nefast zijn voor de vreugde. Maar ik gun het jou van harte. Btw, wat betekent m…g?
    M… g medemensen die jaloers zijn…
    Minder gelukkige? Minder magere gepen? Moddervette groepies?

    @Biezonder : Euh… 15 cm later hangen er twee kussentjes, die voldoen niet?

    @Dana : Ooit was ik superzacht. Fantastisch toch?
    Wat gekus? Heb jij geen collega’s in de buurt rondsluipen misschien? Grijp ze!

    @Annemie : Zoals moose altijd zegt : eigenlijk schrijf ík jouw stukjes, jij zet ze alleen nog maar op scherm. Sja, dat heb je met een vrijer die bruikbare dingen zegt.
    Wie o wie zou dat boek willen lezen? Euh… ook? Wie dan nog?

    @Zeezicht : Hahahahaa, ziehier… praktische Zeezicht. Jaja, dromen… als je maar niet denkt dat ik mij ga inhouden op het feestje. Feestjes, zo staat het in onze dieetreglementen, dienen om je een keer te laten gaan. De dag daarna kan je terug aan schadebeperking doen.

    @Blue : Rondingen is het woord, mijn beste, rondingen… dat voelen ze graag. Geen asperges, zot!

    @Patrick : Ha! Omdat we de dag nadien het vervolg hebben gezien, kan ik je daar op antwoorden sè : Ja, een bokser (is een boxer geen hond?), of het pijn deed weet ik niet. Ze zag eruit alsof ze ieder moment kon breken in ieder geval. (Sssst en bleiten met het einde, bleiten!)

    @Kris : Inderdaad! Een karakter! Een toonbeeld! Moed, veel moed! Ook wel opoffering!
    Euh… we hebben er ook wel wat minder voor moeten eten, eerlijk gezegd. Hij : 20 kg en ik : 32 kg
    Meer zelfs, ik ga binnenkort zelfs schrijven over dat vinden van mekaar.

  12. zapnimf Says:

    @Mieke : Hèhè, terwijl jij reageerde, schreef ik een soortgelijke commentaar over dat feestjen. Inderdaad dus.
    Ah. Geen zeer. Niet dus. Owkeey, dan kunnen we er nog wel een paar kilo afkrijgen.

    @Georgina : O? Vandaar dat er hier zo’n vetdampen hangen en een urinegeur. 😉
    Ik open mee : venten met een buikje zijn teddybeerachtig en dat is altijd meegenomen.

  13. tulp (D.) Says:

    Hey, ik bedenk net dat we dringend nog eens naar Rozendaal moeten gaan shoppen dan he !!!!
    ps: die urinegeur ? Smijt ne keer eindelijk die jeans eens weg he, ze is nu toch veel te groot !!!

  14. Menck Says:

    Speld je op de meeting een naambordje op opdat ik de nieuwe Zapnimf zou herkennen? 😉

  15. biezonder Says:

    @Zapnimf: Euh welke kussentjes? Mijn lief heeft geen borsten – mocht je dat bedoelen. En een buikje eigenlijk ook niet. Een zachter sleutelbeen mag dus wel.

  16. veerle Says:

    Alles went… ook 52 kg minder tijdens ’t vrijen.
    Allé, dat denk ik toch, bij ons zijn het er maar 15, maar Manlief heeft dan ook nog nooit een grammetje overgewicht gehad.
    Alleszins proficiat met jullie gewichtsverlies!

    @Hilde: ik zou er maar niet zo zeker van zijn dat een BMI<20 gezond is. Raadpleeg je huisarts, zou ik zeggen… (en dit is niet uit jaloezie)

  17. madameblogt Says:

    Jullie gaan langer toekomen met jullie matras. 😆

  18. hilde Says:

    jep kweet het, is just opt nippertje dien BMI van mij, maar ’t zit in de familie’ 😉 en de huisarts klaagt niet

  19. Tosca Says:

    Mijn partner is flinterdun (ik val op magere ranke mannen) en ja, af en toe voel ik het bot van zijn onderbeen als we … je weet wel. Van zijn kant heeft hij graag iets meer gevuld maar ook niet te.

  20. Chelone Says:

    52kg op zo een korte tijd. Karakter hebben jullie!
    Doet me denken aan dat reclamefilmpje van Aïki: “I’m fading away”!

  21. zabrila Says:

    Kreun… help… nog méér eraf… hoe doen jullie het? Mijn startmotor werkt niet meer, ik geraak niet in gang, … tot oktober was ik nochtans goed op weg… sedertdien: alles om zeep! Boehoe, waar is mijn doorzettingsvermogen gebleven?

  22. zapnimf Says:

    @Tulp : Geef toe, jij zit erop te azen. ‘k Heb hier binnenkort een feestjen, misschien moesten we inderdaad ons lijf nog eens een beetje gaan bekleden met nieuw goed.

    @Menck : Neuuuuh. Dat kapsel is ongeveer hetzelfde gebleven, bestudeer je foto nog een keer, je zal me wel herkennen.

    @Biezonder : Ooo, ’t gaat over je lief en nog wel zonder vet. Leg hem op zijn buik en gebruik zijn bips als kussen. Dàt moet toch wel zacht genoeg zijn, niet?

    @Veerle : Jij ook proficiat zo te lezen. Heb je dat etentje al verdiend btw? Binnenkort ga ik eens aan je bel hangen om je uit te horen over dat stabiliseren.

    @Madame : Dat mag ik hopen, we hebben hem pas van vorige zomer.

    @Hilde : Zolang de huisarts niet klaagt…
    Mijn huisarts klaagt eigenlijk ook nooit, die vraagt gewoon rond de twintig euro.

    @Tosca : Ik val op alles als ’t maar lief is voor mij. Gevuld was moose al zo’n bink… binnenkort ga ik hem moeten vastbinden, denk ik, of ze zijn er mee weg voor ik het weet.

    @Chelone : Wat jij een korte tijd noemt. Zeven maanden regime!!! Weet jij hoe zielig dat eigenlijk wel is? ZEVEN MAANDEN GEEN WITTE CHOCOLADE MOUSSE ETEN?!! Nog efkes en ik fade iemand anders van de kaart… de eerste die ik op een zonovergoten terraske een ijsje zie eten met chocoladesaus ofzo.

    @Zabrila : Dat van die startmotor ken ik maar al te goed. ‘k moest eerst niet meer kunnen stappen vooraleer ik in gang wilde schieten.
    Eey, kijk, uw doorzettingsvermogen ligt per toeval hier in ons koekskeskast! Hoe is dat tot hier geraakt?

  23. micheleeuw Says:

    Wat prachtig geschreven ! Ik zou je boek zeker lezen !
    Ik heb niet (meer) zoveel karakter om te vermageren, maar in elk geval een dikke proficiat voor jullie beiden.

  24. Margo Says:

    52 kilo of wa?! In 7 maanden of wa?!
    Toink!
    Allez, proficiat, en ja, ik ben jaloers ja. Ik wil ook wel wat kilo’s kwijt maar mijn zwakke karakter laat dat niet toe.
    Blablabla, excuses, excuses…
    En dan denk ik: beter een brok dan een brijzeling!
    Ném.

  25. welwel Says:

    Toch nog lekker gevreeën … mag ik hopen …

  26. zapnimf Says:

    @Micheleeuw : Boeken schrijven is voor mensen die dat kunnen… en voor dromers 🙂
    Als je geen vet op overschot hebt, hoef je ook niet te vermageren, mijn beste micheleeuw.

    @Margo : Dat is wel met twee hè (opgeteld).
    Ik denk daar nog steeds zo over, van die brok en die brijzeling, maar aan dat laatste zit ik nog lang lang niet hoor.

    @Welwel : Wanneer bedoel je precies? Vandaag? Gisteren? Eergisteren? Daarvoor? ;-p


Geef een reactie

