Mega zapnimf tijd

  
   Mee te zingen, luid en vals, op de melodie van Mega Mindy tijd, met vooral veel refreintjes.
   
Ik ben een gewone meid,
maar bij wijlen en van tijd
vind ik ditte
merk ik dat
dan ben ik wat ongerust
wil ik iemand die me sust
krijs ik heel de buurt plots plat.
   
Iedereen die vettig kijkt
bijkans bezwijkt
mij plots ontwijkt
help mij liever
en raad eens mee.
  
   
    
  
   
   
  
  
  
  
  
  
  
  
Is het een pla-neet?
Is het een zwamvlok?
Neen, dat is het niet.
Het is vel van zapnimf
dat wat te veel zonlicht ziet.
   
Is het een fruitsoort?
Een migrainezicht?
Neen dat is het niet.
Het is jeuk en kwelling
die daar welig allergiet.
   
Is het exotisch ?
Is het verblindend?
Neen dat is het niet.
Just de on-der-kant van zap
dat te ijverig weerwerk biedt.
  
      
    
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Is dat een voet?
Is hij wat vuil?
Ja dat is hij wel.
maar dat kan me nikske schelen
want ik hou van naturel…
   
Iedereen die vettig kijkt
bijkans bezwijkt
mij plots ontwijkt
het heeft gehad
Gij se flauwe,
morgen zit ik terug in bad.
   
Is het exotisch?
Is het verblindend?
Neen dat is het niet.
just het onderstel van zapnimf,
die mega smerige griet…
  
23 Reacties to “Mega zapnimf tijd”

  1. tulp (D.) Says:

    Doeme, nu krijg ik da lieke niet meer uit mijne kop se!!
    ps: is het dit dat we van buiten moesten leren voor op de blogmeeting? (goe, dan ken ik het al)

  2. elke Says:

    zonne-allergie?
    Ik ken dat. Jeuken! Niet mogen krabben! Aarghhhh…

  3. elke Says:

    En tiens, ik heb precies dezelfde tuintafel. (dit geheel terzijde)

  4. veerle Says:

    Zoonlief loopt met dezelfde plekken op zijn benen rond, maar hij heeft gelukkig geen last van jeuk.

  5. zeezicht Says:

    Tiens, op deze foto’s herken ik je precies beter dan met die nonnenkap.
    Geloof het of niet, zondag liep ik in Blankenberge te slenteren en wie kwam ik daar tegen?
    Mega-mindy, een volwassen vrouw met het volledige kostuum, rose, blauw, goud, zilver, lange krullen. En dan had ze nog zo’n muis op haar arm, zoals Paris Hilton… hilarisch!!!
    Als dat in Olland moest zijn zou iedereen beginnen te zingen.
    🙂 :-):-)

  6. micheleeuw Says:

    Ach, meid. Dat moet vervelend zijn.
    Ik heb er gelukkig nooit last van gehad. Wel voeten die verhitten. Zo is er met iedereen wel iets, hé. 😉

  7. Virginia Says:

    @zeezicht: O, dat moet de Huisvrouw geweest zijn!

  8. dana Says:

    maar gij had je waarschijnlijk ni ingesmeerd op voorhand?
    er bestaan goeie anti-allergische zonnecrèmes !
    ik heb hetzelfde probleem: vlekken en jeuk, dat is niet leuk !

  9. Menck Says:

    Gekkerd!
    Bij die eerste foto dacht ik aan yoghurt met stukjes framboos.

  10. Annemie Says:

    Ik moet eerlijk toegeven dat ik het liedje van Mega Mindy niet (volledig) luidkeels kan meezingen…Dat zal ik zondag eens vragen aan Saartje en Mathijs!
    Wat die vlekjes betreft – ik zou het niet weten! Op geregelde tijdstippen wordt ik zelf ook geplaagd door hardnekkige jeukende vlekken die zelfs (zonder krabben) na twee weken nog niet verdwijnen zijn en blijvende littekens achterlaten. Soms komen er ook blaasjes op die openbarsten en loopt er vocht uit! Bij de eerstvolgende gelegenheid maak ik eens een close-up van zo’n jeukvlek want ik zou willen weten wat de oorzaak daarvan is… Van welk beest ik gestoken ben – en ik reageer ontzettend op mug, wesp – en miersteek…

  11. Kris Says:

    Ok, dat ‘vals’ is dan bij deze gelukt.

    Het is slechts een oppervlakkige afwijking, troost je 🙂

  12. De Huisvrouw Says:

    @Virginia : mo gij slecht mens.
    @Zapnimf : dat is toch geen driekwartbroek dat ik daar zie zeker?? : P

  13. drieentwintig Says:

    Die dichter een beetje oppoetsen als je toch in bad gaat, want hij loopt niet zo heel gesmeerd.

  14. madameblogt Says:

    Een allergische huiduitslag, was mijn eerste gedacht. Na de tekst van het liedje (dat ik niet ken) trok de foto mijn aandacht. Je hebt wel heel elegante enkels, zeg! 🙂

  15. patrick Says:

    Eraf die handel dan kan je het niet meer vuil maken op wandel.

  16. zeezicht Says:

    @ Virginia en de Huisvrouw
    Betrapt… jullie zitten op hetzelfde blog… met die vieze wormen èèèèk!

  17. Margo Says:

    Is ze allergisch
    aan zonnestralen?
    Ja dat is die griet
    Dit zijn ruige voeten
    die men alleen bij Zapnimf ziet

  18. Zabrila Says:

    ai ai zonneallergie beware me daarvan! Jeukende boebels, krab weg dat venijn, in plaats van je te koesteren in de zonneschijn! Ik verkies mijn vijfvoudig niesje…

  19. Patrick V Says:

    “Make the ordinary special !”
    Dat is jou specialiteit!
    als ik je blog lees wordt ik vrolijk!
    en toch gaat het over de dingen van alledag!
    maar met net die dimensie extra!
    je site staat in mijn Favorites!

  20. Brusseles Says:

    Tafel : herkenbaar;
    Uiterst elegante zonneallergie : jammergenoeg uiterst herkenbaar (maar bij mij in mijn ‘décolleté’, dus tenminste 20 000 x erger)

    Mega Mindy : ????

    Conclusie : ik heb ‘boebels’, maar ook cultuur 😉

  21. zapnimf Says:

    @Tulp : Zolang dat je maar weer niet Marco Borsato gaat zingen in een zatte bui, ben ik allang tevreden.

    @Elke : Inderdaad een zonneallergie zonder er voor te moeten gaan zonnen. De tafel staat hier zowat op instorten, maar dit ook geheel ter zijde.

    @Veerle : Een zalfke voor je zoon (en mij) gewenst.

    @Zeezicht : Mega Mindy is alom tegenwoordig, zelfs in het binnenste van de Huisvrouw zo blijkt.

    @Micheleeuw : Het valt nog wel mee hoor. (en terwijl ik deze reactie typ, is het al lang helemaal over). Tegen oververhitte voeten heb ik anders een geweldig middeltje, dat heet sandalen.

    @Dana : Tuurlijk had ik mij niet ingesmeerd. Weet ik veel hoe die zon op die onderbenen terecht is gekomen, ik ga er nooit inzitten.

    @Menck : Waarmee je meteen laat weten dat ik yoghurtwitte melkbeentjes heb. Puh.

    @Annemie : Nou nee, geen littekens hier. Gewoon een beetje uitslag. Euh… als je naar hier komt, neem dan je arsenaal muggenzalf mee. ’t Is hier van datte.
    Ik heb nog even getwijfeld of ik het liedje via YouTube zou zoeken, maar ik was wat lui (en niemand die het aanklikt) en gokte er gewoon op dat de meesten het wel zouden kennen.

    @Kris : Uw zingen of mijn benen?

    @De Huisvrouw : Zot! Dat is een zevenachtste broek! Gewoon een beetje te kort. Tssss driekwart… waarvoor zie je me aan?

    @Drieëntwintig : Zapnimf wijst kordaat naar die tisten van Studio 100, wiens rijm volgorde ze heeft aangehouden. En nu gij weer.

    @Madame : Zie ook Annemie. Voor het overige heb je op alle punten gelijk! 😉

    @Patrick : Eraf? Jij hebt smetvrees ofzo? Of een voorliefde voor prothesen? Uw ‘op wandel’ zou in dat geval toch wat moeilijker gaan hoor. Neen dank u.

    @Bram : Jubeltenen van Rita Verschuur? Ik heb toevallig dat jeugdboek!

    @Margo : Hahahaa! Geweldig! Deze griet smeert voortaan factor 30.

    @Zabrila : Komaan, klink ik alsof ik ga zonnebaden? Neen gij, dit was un accident de parcours. Als het van een pollenallergie is, wil ik helemaal geen vijfvoudig niesje.

    @Patrick V. : Met zwellende nek : dankuwel.
    Iedere ordinaire dag is voor mij speciaal. Er gebeurt altijd wel wat gewoons om toch op te schrijven.

    @Brusseles : Helaba! Ok een décolleté is erger (en je eigen schuld) 😉
    Pffft, alsof ik geen cultuur heb… kijk nog maar eens goed daar tussen mijn tenen, een schimmelcultuur om u tegen te zeggen!


Geef een reactie

