Nonnenstaartje

  
   Luie donders als ikzelf dragen hun sociale contacten hoog in het vaandel, jaja.
Dat betekende vanochtend nog eens wat koffies gaan verzetten met L. in die onooglijke keet in ons plaatselijk winkelcentrumpje. Die innerlijke versterkingen zijn slechts een excuus om ons beider leven, dat het toch al enkele weken zonder elkaar moest rooien, breed uit te smeren over dat geruite tafellaken.
U begrijpt dat we in zo’n gevallen moeten ratelen… elkaar slechts enkele uren tweewekelijks zien, heeft zo zijn consequenties. 
   
Over haar nieuwe poetsvrouw die zo van wanten weet.
Over de nieuwste stommiteiten die alle gemeenschappelijke vrienden, kennissen en familie weer begaan hebben.
Over onze vrijers.
Over de reisjes die we juist gepleegd hadden of nog zouden maken.
Over de kinderen, school en wat het eerste heeft uitgevreten tijdens hun broekslijterij op het tweede.
Over het werk.
   
Ik : “Achja, vorige week heb ik mij zelfs nog als non verkleed.”
   
Zij : “Ik hoorde erover van de poetsvrouw. ’t Was een stoet in schoolzapdorp, niet? Mijn poetsvrouw vertelde dat er daar een barse non in meeliep. Vroeg er daar zo’n kleine die naar zijn voeten kreeg : Wat heb ik misdaan? Waarop die non volgens haar : Geboren worden!
   
Ik werd meteen abnormaal stil… en rood tot achter mijn oren.
   
Ja eey… ’t was toen wel heel erg warm è!
En ik durf ervoor te wedden dat dat rotjoch mijn antwoord niet eens verstaan heeft… ik mompelde.
    
17 Reacties to “Nonnenstaartje”

  1. elke Says:

    Ik weet niet hoe je het doet, maar de tranen komen weer in mijn ogen van het ingehouden lachen. Het is net iets wat ik ook zou kunnen zeggen.
    En merci voor de lovende woorden. Weeral en ook al rood tot achter de oren.
    (ondertussen vind ik het al ontzettend spijtig dat ik de 31e zelf bezoek heb…)

  2. Bleke Lena Says:

    Och, troost u, ik heb mijn zoon zijn gemekker om een babybroertje/zusje gisteren als volgt de kop ingedrukt: ‘Baby’s maken wel veel lawaai hé. En ze pakken al uw speelgoed af.’

  3. Kris Says:

    Zelfs al mompelend articuleer je duidelijk. Zowaar een gave! Bekijk het positief 🙂

  4. Tantieris Says:

    Hihihi … ik hoor het mezelf ook op die manier zeggen. Heerlijk!

  5. Leen Says:

    wat leuk dat je ook die dingen schrijft; we zijn geen supermensen, hé en met een nonnemaskarade bij die hitte had ik er gegarandeerd nog wat fraaiers uitgeflapt : )
    chapeau nimfie!

  6. zeezicht Says:

    Misschien heb je toen gedacht: geen kat die mij herkent?

  7. veerle Says:

    Wat eerlijk! Daar liep toch nog een andere non mee. Ik zou gezegd hebben dat zij het vast moest geweest zijn.

  8. annava Says:

    haha, weeral zo’n schitterend verhaal! Je non-avontuur gaat je nog blijven achtervolgen denk ik.

  9. famselini Says:

    Wat een gevoel voor humor, geweldig! En eerlijk 🙂 We kunnen toch niet altijd even vriendelijk en opgewekt zijn.

  10. Margo Says:

    Ik hoop dat dat rotjoch je duidelijk verstaan heeft toen je dat zei. Hopelijk dan ook dat hij daarop zijn mening baseert als hij moet kiezen tussen godsdienst en zedenleer.
    …zei de atheïst.

  11. micheleeuw Says:

    Je bent nog ‘braaf’ geweest. Had het ik geweest …
    Er valt je niets te verwijten : non-pak aan, warm, dorst, klein mannen voor de voeten, … Heel braaf ! 😆

  12. madameblogt Says:

    Heel gevat antwoord van die non. 😆

  13. Valérie Says:

    Als alle nonnen maar eens zo eerlijk waren 😉

  14. dana Says:

    ocharme dat dutske !
    al goe dat jouw kinderen je ‘soort’ humor goed kunnen verdragen (ze moeten wel )
    🙂

  15. zapnimf Says:

    @Elke : Plezant hè, andere mensen uitlachen! 😉
    O, ik had stilletjes gehoopt dat jij ook zou komen. Heel jammer is dat.

    @Bleke Lena : Ok troostgedeelte gelukt.
    Jamaar, tegen je eigen kinderen KAN je zoiets zeggen, die kunnen daartegen.

    @Kris : Mouremorrajjrae.
    ’t Mens heeft gewoon een buitenissig gehoor. Zoals de vrouw van vijf miljoen in de tijd.

    @Tantieris : Echt? Oef!

    @Leen : Als het dat is wat je wil? Ik heb nog een heel arsenaal schokkende dingen liggen die andere moeders op hun achterste poten brengen. Maar die zijn dan wel altijd van het soort ‘mijn kind, schoon kind.’

    @Zeezicht : Dat zou wel eens meegespeeld kunnen hebben.

    @Veerle : Nou, niet echt eerlijk… van mij mag die kleine gerust geboren zijn, maar hij moet wel zijn manieren houden. Er liepen daar zelfs een stuk of vijftien nonnen rond, maar die konden zich wel beheersen.

    @Annava : Achtervolgen? Neuh… ik vertrouw erop dat er binnen niet afzienbare tijd wel weer een nog stommere blunder van mij gepleegd zal worden.

    @Famselini : Dat kunnen we niet! In stoeten toch niet.

    @argo : Hèhèhè, ik vermoed dat zelfs dat jochie in mij niet veel religieuze bagage ziet. Of dat zijn keuze zal kunnen beïnvloeden?

    @Micheleeuw : Natuurlijk, ik had hem evengoed kunnen aftroeven met een regel. In de tijd die we uitbeeldden, mocht dat nog allemaal. Of me zijn knieën in klompen!
    Braaf dus. Hm.

    @Madame : Maar misschien niet geschikt voor kinderen die het woord ironie nog niet kennen?

    @Valérie : Mijn nonnen van de kleuterschool waren anders heel lief. Die ene op de normaalschool was een serpent.

    @Dana : Daar zeg je het, de mijne zijn dat gewoon. Dutske was anders ook niet echt een doetje, maar ik hoop toch maar dat hij er geen trauma heeft aan overgehouden.

  16. Menck Says:

    Veel hangt er natuurlijk van af hoe dicht tegen zijn oor je gemompeld hebt. 😉

  17. elke Says:

    Jammer ja, vind ik ook. Maar troost je: in ’t echt ben ik bijlange zo kluchtig niet… 😉


Geef een reactie

