Een middagje zenuwlijdend vrouwmens trotseren

  
   “Volgens mij sta ik in de verkeerde helft van je straat.”, kwekte ik in die hoorn.
Vanachter mijn autoruit keek ik slechts een tikkel neerslachtig naar de overkant, waar een viervaksbaan met daartussen een grasplein en tien minuten omrijden mij afsneed van de plek waar ik wezen moest.
“Parkeer hem daar en steek te voet over.”, was haar oplossing.
Ik rolde enkele meters achterwaarts en combineerde dat met het zoeken van een gat, toen er een bekend koppeke met een gsm aan haar oor voorbij het zijraam schoof.
Oeps… daar ging mijn voornemen om op zijn minst een eerste intelligente indruk na te laten (daarna is het sowieso naar de boem, maar die eerste indruk blijft toch hangen). Een huisnummer zoeken onder de twintig, daar niet in slagen en dan blijkt dat je voor haar deur staat te telefoneren dat je het adres niet vindt, slim slim.
Ze vergaf me mijn dommigheid en liet me dat aan de lijve ondervinden door enkele pistolets onder mijn neus te schuiven. Nog nasmakkend bekeek ik de ijverige schoonmaakster en de inhoud van haar boekenkast.
“Geef me die twee luxeartikelen mee en ik wil thuis wel een half jaar opgesloten zitten,” bedacht ik. Mijn dromen kregen geen kans om zich in een vorm te gieten want er zette zich een conversatie in gang die niet meer zou stoppen tot ik mij moest dwingen om toch mijn kinderen op tijd van school te halen.
Effenaf plezant was dat. Dat getater bedoel ik dan, want tegen de tijd dat ik op school aankwam, kon ik nog net tot aan het toilet strompelen om die liters koffie te lozen. Waarom ik dat bij haar niet voor mekaar kreeg? D’r hangt geen enkele kruk aan haar wc-deur! Die kan niet eens dicht! Daarom! Voor iemand met een o-nee-ze-kunnen-me-horen-plassen-fobie (terwijl ik op haar pot zat te zuchten, stilletjes ‘psssssss-pssssss-gesis over mijn lippen te laten rollen, stond zij hoorbaar te rommelen in haar spiksplinternieuwe keuken ernaast), is het onmogelijk om je onderkant mentaal los te laten.
Voorts kan ik bevestigen dat die ouwe koelkast met bevroren-bedorven-opnieuw bevroren waar nog steeds haar gang ontsiert en dat het mens klapt zoals ze schrijft. Keifaan.
    
Alleen, dinkske… als je nog één keer waagt te beweren dat ik een snor heb, steek ik de banden van ‘je boeleke’ plat! En mijn wenkbrauwen waren nog wel openbliksgewijs geëpileerd! Ook nooit content, gij.
   
Wie nu nog durft beweren dat bloggen de sociale contacten in de kiem smoort, is een oen.
Zeg dat zapnimf het gezegd heeft. Al heb ik haar wel enkele uren van ‘punt vijf’ kunnen houden. Behalve zich in de wijn storten, heeft ze dat behoorlijk doorstaan.
   
En wie ooit twee letters van haar gelezen heeft, weet over welke blogdeerne ik het heb.
Rarara. 
  
19 Reacties to “Een middagje zenuwlijdend vrouwmens trotseren”

  1. hilde Says:

    dat zal de Disfunctionele huismoeder zijn 🙂

  2. beo Says:

    En geen verslag van de inhoud van die koelkast? Bang dat je snor er ging aan vastvriezen? 🙂

  3. ntone Says:

    Mensen die beweren dat bloggen sociale contacten in de kiem smoort, weten niet hoe sociaal bloggers zijn!
    Kijk maar naar bwards, blogmeet, blogbeque en zo meer :d

  4. micheleeuw Says:

    Altijd leuk als de tijd vliegt wegens goed en onderhoudend gezelschap. Plassen kan ik waar iedereen bij zit. 😉

  5. madameblogt Says:

    Koffie leuteren, pistolets knabbelen, uren voltetteren. Ik smak van gedeeld genoegen.

  6. zeezicht Says:

    Ik kan mij al die geneugten wel voorstellen, jou kennende, hoef ik zelfs niet te raden wie die andere persoon was. 🙂

  7. Zabrila Says:

    O O Oooh! Daar zal wat afgetetterd zijn! Twee straffe madammen bij elkaar, dat had ik wel willen meemaken!

  8. mieke Says:

    dat epileergedoe, ja, dat komt me ook bekend voor.
    Ik plas ook zonder scrupules waar iedereen bijzit. Maar alleen als het MOET.

  9. Margo Says:

    Ik had dat vroeger, dat ik niet durfde plassen als er anderen in de buurt waren. Nu trek ik mij dat niemeer aan, de natuur is onverbiddelijk, ook op 2C.
    Wie was die andere tettermarjet nu eigenlijk?

  10. nel Says:

    Waarschijnlijk een deftige dame?

  11. De Huisvrouw Says:

    Ah ik natuurlijk, zoals al van de eerste comment geraden was. Al gesnorepileerd, SN? *grijns*

  12. De Huisvrouw Says:

    Ah ik natuurlijk, zoals al van de eerste comment geraden was. Al gesnorepileerd, ZN? *grijns*

  13. chelone Says:

    Het verhaal van haar diepvries was geweldig. Zat de tape er ook nog op?

  14. zapnimf Says:

    @Hilde : Lap! Geraden!

    @Beo : Rond die ijskast ben ik met een boog omgelopen. Ik heb geen snor. Geen!

    @Ntone : Inderdaad, maar te groots hoeft voor mij dan ook weer niet. Ik ben nog aan het bekomen van het blogfeestje twee weken geleden.

    @Micheleeuw : Euh… ik kan ook plassen waar iedereen bijzit, als er een witte zetel staat en ik eigenlijk niet mag, anders…

    @Madame : Een genoegen dat wij ook nog eens moeten delen.

    @Zeezicht : Ondertussen heb je ze al zelf gevonden, las ik.

    @Zabrila : Jamaar, ons met twee alles laten vertellen… het zou geen waar geweest zijn hoor! Meemaken is babbelen 😉

    @Mieke : Bij de huisvrouw moet je op je hoede zijn voor haar pincet, voor je het weet heeft ze je kaalgeplukt.
    Van mij moet jij niks!

    @Margo : Bij mij is dat ondertussen ook al geminderd hoor. Ik herinner me nog een reisje met de ouders van over de 1000 km en bij elke stop in de boskes gaan zitten en maar niet kunnen. Wachten tot het nacht was en heel de camping sliep.

    Awel. Zij natuurlijk!

    @Nel : Deftig? Nou… ze doet alsof vermoed ik.

    @De Huisvrouw : SN? Snornimf? Trut!

    @Chelone : Tape, schimmel, een vingerkootje van haar man… noem het en het zat in, om of rond die diepvries.

  15. Hill Says:

    @ Zap
    Neen schat, jij hebt geen snor.
    En ik heb ook geen snor.

  16. Ilse Says:

    Zeg, en hebt ge nu kennis gemaakt met de fameuze Gaston? Of heeft ze die al gedumpt? 🙂

    Ben trouwens blij te horen dat ik niet de enige bent die niet schaamteloos durft te plassen waar anderen het zouden kunnen horen 😉

  17. Antje Says:

    Tip: gooi eerst 2C-papier in de pot eer je plast of kakt. Niemand die het hoort kletteren. 🙂

  18. zapnimf Says:

    Dat denk jij!
    Mijn megasuperstaalharde straal klettert overal door!

  19. Rent-a-zapnimf « De weergaloze fratsen van ene zapnimf Says:

    […] ze heeft alweer een bestelling geplaatst voor volgende week. Referenties te verkrijgen op haar en mijn blog. (Nota aan mezelf : snor scheren zodat de obsedeé niet weer over je onzichtbare […]


Geef een reactie

