Als God in Frankrijk, stoefen in Huisvrouws hof

  
  
  
Absentia menTis maar van tijdelijke aard.
Animo deliberaTot over enkele dagen.
In dulci iubilOnnozele zap die gij waart,
In opta forMaar tegen Huisvrouw staan zagen.
Propria moTureluurs werd ze ervan.
Haec hacteNustoppen, zap, o horror!
Cum grano sAlis gestoeft dat ik Latijn kan…
…zie maar : Carpe Diemottige snor!
  
27 Reacties to “Als God in Frankrijk, stoefen in Huisvrouws hof”

  1. zapnimf Says:

    Helaas helaas, ik ben mijn mosterd hier gaan halen :

    http://www.heinpragt.com/spreuken/latijn.php

    Maar ’t was toch plezant van een fractie van een seconde te kunnen imponeren.

  2. Menck Says:

    Ik heb dit gelezen in dulci iubilo.

  3. Blah Says:

    Dinges zeker, euhm.. carpe diem? eh?eh?eh? hihi.

  4. madameblogt Says:

    Ego te absolvom te lachen.

  5. plebs Says:

    met italiaans kom je ook al een héél end

  6. De Huisvrouw Says:

    Woeha, alea iacta est! Amuseer u!

  7. Kris Says:

    Cum laude!
    Ik viel hier bijna van mijn stoel van bewondering. Net snel genoeg op ‘plaats een reactie’ geklikt 🙂

  8. Patrick V Says:

    Verba volant, scripta manent, in perpetuum!

  9. chelone Says:

    Amen en amuseer u!

  10. zeezicht Says:

    En dan reclameren dat de Paus de mis terug in ’t latijn wil doen…

  11. zabrila Says:

    Was dit nu potjes-, keuken- of apothekerslatijn?
    Ik sta een beetje in dubio…
    Alhoewel, … volgens mij is stoefen visserslatijn!

  12. micheleeuw Says:

    Na 2 keer lezen was ik mee, domme ikke.
    Have fun !

  13. Margo Says:

    Is Viribus Coniunctis dan iets als “met verkrachte eenden”?

  14. Virginia Says:

    Vanitas vanitatum, omnia vanitas.

  15. veerle Says:

    Ieder zijn moment om er eventussenuit te knijpen. Amuseert u.

  16. Yucca Says:

    is de zapmevrouw weg? geen nieuwe verhalen? *snifendeween*

  17. zapnimf Says:

    @Yucca : Ben terug, maar geef me nog efkes wat recuperatietijd.
    Druk zo’n vakantie, jong!
    En vermoeiend!
    Dat gaan werken die dag erna is er net teveel aan.

  18. zapnimf Says:

    Enne : Ulder latijn is in ieder geval stukken beter dan het mijne! Chique die reacties!

  19. Hill Says:

    Datis nepis
    Potentis
    Negro te!

  20. zabrila Says:

    Wie heeft er ne grote pispot?

  21. georgina75 Says:

    Geweldig leuk gevonden!
    De corporibus et de doloribus

  22. Hill Says:

    @ Zabrila & Lalena
    Okee okee, ’t was een flauw grapje.
    Maar weten jullie wat dit is?

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

  23. Margo Says:

    @ Hill
    Waddef*ck zeg, ik weet dat is, dat hierboven. Heel erg toevallig, want ik weet eigenlijk niet veel. Bovenstaande tekst heb ik ooit dikwijls gebruikt tijdens een cursus Publisher Lay-out.
    Asd ani estra fis!

  24. zapnimf Says:

    Geweldig!
    Net toen ik naar boven keek waar de deus ex machina bleef, verschenen er ineens twee!


Geef een reactie

