De impact van opgelegde reclame

  
   “Maak eens wat reclame voor mijn vriendin op uw blog.”, zo schreef ze ergens begin mei in een mailtje gericht aan uwer zapnimf.
   
Liefste Dana,
Ik ken je vriendin helemaal niet!
Watte?! Wat wil je dan?
“Uw vriendin ziet er een toffe uit, ze is blond, maar heeft al een man en woont bovendien slechts 857 km zuidelijker?”
   
Toe maar… nog iemand die een gescheurde teennagel of een getaxidermeerde egel heeft om reclame over te maken? Een derdehands oorapparaat? Een misvormde wieldop die u via mijn blog wil laten aanprijzen? Een eega die u stilaan beu begint te raken?
Tsssss, het lef van sommige mensen toch.
   
Onder dat eenzame zinnetje bengelde nog een geforwarde mail met attachment :
“Goed nieuws, we zijn uitgeroepen tot beste Belgische chambres d’hôtes in het buitenland. Er hebben blijkbaar heel wat mensen op ons gestemd! Er staat een artikel in Het Laatste Nieuws in de Reizen-bijlage. We waren compleet verrast en zijn natuurlijk super blij!”
   
Annick en Peter
   
Le Parc des 4 Saisons
   
Meer uit schrik voor Dana en deels uit beleefdheid, drukte ik mezelf met een muisklik Le Parc des 4 Saisons binnen.
   
Dat duurde geen tien minuten of mijn sms-duim timmerde verwoed moose uit zijn concentratie :
“Arrangeer een paar dagen vakantie, want ik weet waar wij binnenkort zullen draaien met ons luie achterste : in het heuvellandschap van het Franse Corrèze!”
   
Nu ik wel weet wat ik toen nog niet wist…
   
Ojaaaa Dana, laat mij reclame maken voor je vriendin!
En voor haar man! En hun magnifieke chambres d’hôtes!
Hun domein, hun gastvrijheid, hun ontbijt, hun kook(kunst is veel te zwak uitgedrukt)dinges, hun prachtige kamers, hun sauna, zwembad en warmwatertobbe in de tuin, hun streek, het ontbreken van muggen aldaar!
 
  
      
  
  
  
  
     
     
En vooral voor die honderd kleine bijna onzichtbare gestes die hen tot zo’n uitmuntend gastkoppel maken :
– Het kaarsje dat jullie stilletjes op tafel plaatsten bij onze picknick in living terwijl wij even in de keuken de oven controleerden.
– De leenparaplu waar je ons nog mee kwam achterna hollen op die regenachtige dag.
– De mand met tijdschriften op de kamers.
– Het gratis mogen bellen naar alle vaste nummers in België.
– Het gemak waarmee ik in Peters klompen mocht schieten als ik een sigaretje wilde roken buiten.
– Altijd bereid om aangeklampt te worden en nooit te beroerd om tips te verstrekken.
– De kaarten van de streek die jullie uitdeelden en waarop jullie met een fluostift de mooiste plekjes aanduidden, met een korte samenvatting erbij wat we zeker niet mochten missen.
– De dvd die we pardoes meekregen ‘ Die krijgen we dan nog wel eens terug als we in België zijn of geef hem mee met Dana die komt in augustus naar hier.’ omdat we die dag zo onder de indruk waren van het kasteel van Beynac waar de film ‘Jeanne d’Arc’ is opgenomen.
   
Of hoe mijn oorspronkelijke verwondering, toen ik erachter kwam dat alle andere gasten al eerder hadden verbleven bij Annick en Peter en hun vierseizoenenpark, omsloeg in een evidentie.
Ons mag je in de toekomst ook nog terug verwachten!
   
Waar wachten jullie, lezers allerhande, nog op om die link open te klikken?! Hup hup!
Mijn blog dient vandaag immers om gewilde reclame te maken.
  
19 Reacties to “De impact van opgelegde reclame”

  1. Dirk Says:

    Amai, zo mooi.
    Gebookmarked voor een volgend jaar, als de koopkracht het toelaat!

  2. dana Says:

    amai, dat is pas reclame maken zeg ! Zo uitgebreid had ik het ook niet verwacht maar ze zullen je dankbaar zijn !
    het huis kan je ook helemaal afhuren hé !
    ineens 5 of 6 kamers tegelijk, tof voor leuke blogfeestjes
    🙂 en vriendenfeestjes 🙂
    dat moet leuk zijn zeg !
    Volgen er nog spannende verhalen over je uitstapjes ?
    want met Moose moet je toch ook het een en ander meegemaakt hebben daar ?
    En hebben jullie nog iets overgelaten van die overheerlijke zelfgemaakte bananen / peren konfituur?

  3. veerle Says:

    De volgende blogmeetig daar dus?
    Laat het goed op tijd weten zodat ik alle school- en andere feesten kan verzetten en ik er dit keer wel kan bij zijn.

  4. Blah Says:

    poooooh……. dat brengt me helemaal in vakantiesfeer…. en dat voor een maandag…

  5. Margo Says:

    Da’s helemaal mijnen dada en is dus met stip genoteerd.
    Bedankt voor de tip.

  6. tijdtussendoor Says:

    Wij zoeken nog iets voor september en dit klinkt wel héél erg goed…

  7. zeezicht Says:

    Ah, daar zat je dus in die tijd van blogstilte. Ziet er zalig uit.
    Maar heb je niet een foto gemaakt van een bed dat al gebruikt was?

  8. Madame Says:

    Zulke reclame mag je nog maken. Moet ik geen reis-sites meer uitpluizen.

  9. zabrila Says:

    Wat klinkt het aantrekkelijk, het ontbreken van muggen aldaar 😉
    Fijn dat jullie genoten van een weekje onthaasten in La Douce…

  10. Duvel Says:

    Verzamel je 3 boekingen is die van U aan halve prijs ?

  11. Ilse Says:

    Bij deze is u het gestoef vergeven. Het ziet er zalig uit; ik wil ooooooooook!

  12. micheleeuw Says:

    Het ziet zeer gezellig uit en zo te lezen hebben jullie niet stil gezeten. Foto’s en logjes aub. 😉

  13. Menck Says:

    Geen muggen? Dat moet nogal een verademing geweest zijn voor jullie!
    Je enthousiasme werkt in ieder geval aanstekelijk. De foto’s stralen een zalige vakantiesfeer uit. Een tip om te onthouden, kortom.

  14. Kris Says:

    Het ziet er inderdaad zalig uit. Leuk dat je er als juf toch een weekje tussenuit kon. Niet evident in het onderwijs.
    Ik kijk alvast uit naar de schitterende verhalen van jullie belevenissen.

  15. elke Says:

    Ha, wij gaan naar een gelijkaardig iets bij Kurt en Caroline. Maar dit jaar niet. Besparingen…
    Dit ziet er wel heel mooi uit. Om te onthouden!

  16. zapnimf Says:

    @Dirk : Ik kan u nu al vertellen als je dat echt van plan bent, u er geen, ik herhaal, geen spijt van zal hebben.

    @Dana : En allemaal jouw schuld!
    Die twee zijn zo hartverwarmend, vergat ik nog te vermelden in mijn lijstje dat Annick heel haar hebben en houden onderuit heeft gehaald om een oplader te zoeken voor mijn gsm (euh… wat dacht je, die waren wij vergeten natuurlijk).
    De confituren worden met regelmaat van de klok aangevuld, onze stoten en uitstappen (eigenlijk is er verdacht weinig misgelopen) volgen nog.
    Blogfeestjes lijken me toch gemakkelijker te organiseren iets dichter bij huis. Hoewel? Ryanair vliegt op Limoges, dat is er 100 km vandaan en dat laatste stukje liften we dan wel.

    @Veerle : Kuis je drukke agenda een keer uit en stel prioriteiten 😉 Ik heb opgevangen dat er binnenkort misschien weer eentje georganiseerd zal worden.

    @Blah : Boeken Blah, boeken. Er waren ook ruimere kamers waar je nog wat extra volk (kinderen ofzo) in kan stouwen.

    @Margo en Tijdtussendoor : Hou die link in jullie achterhoofd, ik kan mij niet voorstellen dat er iemand met een bweu-gevoel daar logeert en in de buurt stikt het van de te bezoeken plaatsen, wandelingen, fietsroutes, paardrijden zelfs. Ook heel leuk om daar te zitten met een troep andere verstaanbare Belgen.

    @Zeezicht : Inderdaad, daar zaten wij dus. Die foto is genomen vlak voor we terug vertrokken, vier nachten beslapen dus en jij ziet dat!? Dacht ik van dat zo mooi opgedekt te hebben.

    @Madame : Awel, ik geloof echt dat jij daar je hartje zou kunnen ophalen met meneer. Als je er niks mee inzit van zo’n afstand te rijden. Bovendien is de weg ernaartoe poepsimpel en alleen de ring rond Parijs moet je mijden tijdens de spits, voor de rest kom je geen ringen meer tegen (tenzij die van hier).

    @Zabrila : Onthaasten? Wat zeg jij nu? Iedere dag om kwart over acht eruit om toch maar vanalles te kunnen gaan bezichtigen. En ’s avonds tot een kot in de nacht blijven plakken in de living met de andere logés omdat het zo gezellig is. Die muggen… ja, het bestaat dus.

    @Duvel : Daar zeg je wat. Een idee!
    Hoewel, ook zonder mijn reclame draait dat daar op volle toeren hoor.

    @Ilse : Jaaaaa, ik oooook terug!!!

    @Micheleeuw : U vraagt, wij draaien!

    @Menck : Je bedoelt dat we nu konden ademen zonder een mug in te slikken? Uhu… om te onthouden die link.

    @Kris : Tijdens mijn korte week (ik werk halftijds) word ik pas donderdag terug op school verwacht, dus vrijdagavond vertrekken, woensdagnacht terug. En als ik echt wil, kan ik die donderdag en vrijdag ook wel wisselen met een maandag en dinsdag, dat heb je als je goeie collega’s hebt, die willen nog wel eens wisselen.

    @Elke : Hebben Kurt en Caroline ook een link?
    Corrèze en Le Parc is echtigintechtig de moeite om te verblijven.

  17. marc Says:

    stop met reclame te maken voor Le Parc of wij kunnen er niet meer terecht 🙂 Plaats is inderdaad de max

  18. zabrila Says:

    Tja, ik dacht het al, Zapnimf en onthaasten, dat gaat niet samen.

  19. elke Says:

    http://www.le-moulin-de-planiol.com/
    De kwaliteit van de foto’s is niet zo super maar kom…
    In de zomer stikt het er wel van de kinderen. Mét ouders, jawel.


Geef een reactie

