Een boze heks met een ongeordend tankstation

     
   “Seg, we hebben toch genoeg geld bij hè?”
“De Argentavent (wij zijn net van bank veranderd) zei toch dat we met onze kaart ook in het buitenland terecht konden?”
(nvdr : De Argentavent is een dik liegebeest!)
“Ah, dat was ik vergeten, we hebben sinds kort toch een visakaart, jeuj jeuj.”
“Dat hebben we, maar op die rekening staat toevallig nog geen geld, dat gingen we nog eens regelen weetjenog?” 
“Ow oeps.”
“In ieder geval, ik ga nog tanken met de kaart in België, volgens mij komen we hier meteen nog een pompstation tegen.”
   
Zijn woorden waren nog niet koud of floep, daar passeerden we de grens. Ons eerste omweggetje was een feit, bruggetje over, afritje terug, pijlen volgen naar een industriegebied met voorziening van diesel. Pomp twee en drie waren beschikbaar om elektronisch te tanken, de andere knopjes bleven dood. Bak twee bevond zich aan de andere kant van mijn tank. Sleuren met darmen, als de afstand meer dan één meter bedraagt, laat ik graag aan de sterke van ons twee over. Terwijl ik me wat stond te vergapen aan het eigenaardige interieur, een miniwinkel met daarnaast zo’n ouderwets cafégedoe, hoorde ik mijn betere helft voor hem ontypische geluiden slaken : gil gil eik vloek. Bij het omdraaien zag ik hem nog net zichzelf springend achteruitwerpen (gat omhoog), de slang op houdend alsof hij er een robbertje mee vocht en uit die teut gutste het zwarte goud roekeloos over die mooie achterkant van onze wagen. Moose had niet eens de tank bereikt. Hij was anders wel snel om dat pruttelende heft terug in zijn houder te duwen.
   
De madame achter de toog kon er niet echt mee lachen. Dat denk ik toch, haar mondhoeken deden geen enkele poging om de zwaartekracht tegen te gaan. Met veel gegrom tussenin ratelde ze mijn kennis van het West-Vlaams voorbij, kiepte met nijdige bewegingen absorberende korrels op de plaats van delict en sleurde ons aan onze mouw mee naar het begin van de drie afgebakende inritten tot tanken. Onze stinkende vierwieler drupte nog wat na in de middelste. 
Sta me toe even vrij te vertalen wat ze ons toebeet : 
“Awèl? Blind misschien?” 
Ze priemt met haar wijsvinger naar links, alwaar aan iedere kant een verbodsbord voor vrachtwagens prijkt.
Het domme duo zapmoose kijkt alsof het mens net heeft gevraagd om naakt op onze handen te gaan staan en de La Bamba te klappen. Wat bedoelde ze toch?
“Daar mogen geen vrachtwagens in!”
Ja? En dan? Dat minispul van ons is heus geen vrachtwagen en staat trouwens in het vak daarnaast.
“Jullie ezels toch, als er geen camions toegelaten zijn, wil dat zeggen dat de auto’s daar moeten gaan tanken. Hoekanjenuzoachterlijkzijn?”
Het schuim op mijn lippen verhindert mij om het gat in haar logica te dichten. Om over een trapezium te beginnen die geen parallellogram is, maar een parallellogram wel een trapezium. Om op haar toontje terug te ketsen dat ze die gulpende attributen van haar mag steken waar het achteraf redelijk onaangenaam op zitten is. Dat wij klanten graag als koning zouden behandeld willen worden. En dat het onze auto is die uren in de wind riekt omdat zij met haar halve verbodsborden in gebreke blijft.
Het bleef echter bij braafjes knikken, de auto eentje linkser te verplaatsen en haar zachtjes erop te wijzen dat een verbodsbord voor auto’s aldaar misschien ook nog een ideetje was.
   
Enkele kilometers verder hervonden we gelukkig ons vakantiegevoel en luidkeels zingend :
“Ich bin wie duuuuu, ahaha, wir sind wie Sand und Meer, ahaha… das macht unsere Liebe anders, das macht unsere Liebe so anders…” waren we die boze heks alweer vergeten.
   
11 Reacties to “Een boze heks met een ongeordend tankstation”

  1. affodil Says:

    JULLIE argentavent OOK????

  2. elke Says:

    Tsss, die west-vlamingen toch. Zootje ongeregeld. En zoooo onbeleefd altijd… lol
    Mijn argenta-vent is een ambetanterik van de bovenste plank. Je altijd vanalles proberen aan te smeren. En mij vierkant uitlachen toen ik de condities ging vragen voor een lening. Nadat ik mijn (sociale) lening had met een rentevoet van 2,6% ben ik het hem eens gaan zeggen. En niet meer teruggeweest. De kwal.

  3. dana Says:

    ik heb zo het gevoel dat jullie vakantieverhaal héél lang gaat duren…..
    kan je niet ineens overspringen naar het sauna verhaal? (want dat zal je daar toch gedaan hebben?)
    🙂

    ge had beter in Frankrijk gaan tanken hé
    die zijn nog net iets vriendelijker

  4. Menck Says:

    Hoe dichter tegen de Franse grens, hoe ondoorgrondelijker de logica. ’t zal de invloed van het zuiden zijn. Of zoiets.
    Is het niet zo dat de kop van een tankslang voor vrachtwagens niet eens past in de vulopening van een gewone auto? Ik heb altijd gehoord dat hij te breed is.

    Wel goed gelachen met jullie histoire!

  5. Lalena Says:

    tanken bij de vrachtwagens? Dat is toch de logica zelve? Is me (natuurlijk) ook al overkomen zonder al te veel kleerscheuren of geurtjes; spekmedolje maar ik had nogal rap door dat die grote fallus niet echt in mijn gaatje paste : )

  6. Menck Says:

    Allez vooruit, Lalena omschrijft het net dat ietsje kleurrijker. 😀

  7. Patrick Says:

    “Zapnimf met hare mond vol tanden”, zeggen ze bij ons.
    Maar, ik knijp nu effe in mijn eigen arm, dat kan toch niet?

  8. zapnimf Says:

    @Affodil : Billenkoek voor alle liegende Argentaventen! Met zweep!

    @Elke : Hmm hmmm… iets zegt mij dat het gevaarlijk wordt om af te geven op het zootje West-Vlamingen. Bij deze benadruk formeel dat ik niet wil veralgemenen.

    @Dana : Dana, schat, als jij in augustus naar Corrèze gaat, kijk dan eens eerst naar de prijs van de naft in Frankrijk?
    Enne, de betaalkaart marcheerde dus enkel in België.
    Over de sauna kunnen we kort zijn : we zaten in onze blote pitjaar, ’t was spannend en zalig.

    @Menck : Dat is inderdaad zo, maar dat hadden we nog niet meteen door omdat dat ding al begon te spuiten voor hij aan onze tank geraakte (zonder dicht te knijpen). Zo op het eerste zicht heb je niet door dat dat ding voor vrachtwagens net iets te breed is.

    @Lalena : Dat weet je dus pas als je de fallus een keer uittest. Waarom kijk ik nu niet raar op dat het jou ook al is overkomen?

    @Patrick : Alles kan! Hirudoid hebben?

  9. Blah Says:

    hihihi….. *gniffellachje*

  10. Kris Says:

    Knoeiboel thuis, knoeiboel onderweg…
    Ik lees het graag bij anderen. Dan voel ik mij niet zo alleen 😦

  11. Madame Says:

    Dat van dat tanken aan pomp voor vrachtwagens zou mij ook kunnen overkomen. Ik kan autorijden, maar daar houdt het bij op. Bedankt voor meemaken van deze anecdote :lol:. Ik heb er weeral iets van geleerd.


Geef een reactie

