De verdommenis ligt slechts twee verdiepingen hoger

  
   Welkom, welcome, bienvenue, willkommen in de hel, beste luitjes.
   
 
  
Vermeng het rood van uw ogen met het interieur, neem zonder schroom de ruwheid van de structuur in u op, laat uw verdrongen mindere kantjes gerust los in deze ruimte. Aankomen mag als u een smetvrije status geniet, maar let op, indien u echter in het bezit bent van vettige vingers of andere bedoezelde uitsteeksels zullen deze zonder pardon en vergezeld van sardonisch gekweel verwijderd worden met de scherpe kant van de gekrakte cd-doos van Iron Maiden (666 The number of the beast). Ook uitspreidende snot, oorsmeer of andere lichaamsvochten houdt u het best in eigen beheer, want de restaurateur van deze ruimte voorziet vagelijk vurige kwellingen als u besluit om deze waarschuwing te negeren.   
Vrees niet, gewaardeerde bezoeker, u zal na deze rondleiding weer naar het voorgeborchte worden geleid, alwaar u uw ziel in de limbus nog alle kanten kunt uitsturen.
   
Voor ene impulsieve zapnimf, die dacht haar ziel te moeten verkopen aan de duivel, een joch van twaalf, satanist in spe, voortgekomen uit -toe maar- nog een onnadenkend moment ergens in een schemerzone der geschiedenis, kwam alle hulp te laat. Zij mocht vele dagen ervaren hoe het voelde beloften, die ze reeds in de zak ‘loos’ had geworpen, alsnog onder druk van een kleine dictator in te lossen.
Zij weet nu dat de hel geen fictie is, maar een waarheid van vier bloederige lagen, die haar in haar gezicht uitlachten en zich doorschijnend maakten van zodra ze uitgesmeerd werden. Een constructie van een lamlendige architect (Tartarus heette die kwiet) die niet eens een zolderconstructie in elkaar kan knutselen zonder ontelbare knotsenbotsbalken tussen te voegen. Geloof me, die zapnimf weet nu dat de onderwereld opknappen zonder fietshelm pijnlijk is. 
Enkele dagen kreeg zij hulp van sympathisanten. Tulp en moose, die realistisch genoeg waren om op tijd te ontsnappen aan de doorgedreven penitentie die die arme zapnimf helemaal mocht doorlopen. Zelfs de meiskes van de Gamma grimasten gemeen toen de gestrafte gebocheld om nog twee potten rood kwam smeken.
   
Plots doken daar als lichtpunten enkele engelen op, vermomd als madameblogt en Heidi. Zij wilden de opgelegde straf van zapnimf verlichten. Edoch, het laatste greintje fatsoen dat nog niet onttrokken was van zaps verblijf in de inferno, gebood haar haar lijden eenzaam te ondergaan en het pittige kapsel en dito ondergoed van madame niet te zullen verbrodden en de verworven blogrelaties geen vroegtijdig einde te laten sterven. (En aan de roze/purperen/groene hemel was al een slot gebreid.)
   
Gewaardeerde bezoekers, u mag mij nu volgen naar de uitgang. Aanvaard bovenvermelde anekdote als een les in nederigheid, een verhaal met een moraal : Tracht uw koters op te voeden met het idee dat de vorige kleuren best doenbaar zijn tot ze op kot gaan. En rood is pervers.
Vergeet u de gids niet?
  
24 Reacties to “De verdommenis ligt slechts twee verdiepingen hoger”

  1. madameblogt Says:

    😆 Aartsengel Madame zou het anders leuk gevonden hebben om met haar vleugels in die hel te staan klapperwieken. Toch dank voor het behoud van de oorspronkelijke kleuren van haar kapsel en slipje.
    BTW Ik vind het er mooi uitzien.

  2. madameblogt Says:

    Die award – zie mijn blog – heb je met brio verdiend.

  3. Duvel Says:

    Geef maar toe, het is jullie sm kamertje.

  4. tulp (D.) Says:

    Hela !! 3 hele balken, 3 !! boven- en onderkant. En twee dagen met een zwart bovenbeen rondgelopen omdat ik het potteke scheefhield. De hel ?? vertel mij wat pfffffff

  5. De Huisvrouw Says:

    Mag ik even opmerken dat de uitdrukking ‘pittig’ ivm een kapsel door mij al een tijd geleden verbannen is als zijnde geheel not done. Vraag mij niet om de reden, het IS gewoon zo. Maar het kan aan mij liggen natuurlijk. A jaaaa.

  6. Margo Says:

    De zap die daar zal willen in slaap geraken zal heel erg moe moeten zijn. Die kleur is heavy.
    Wel heel mooi gedaan. Iedereen die eraan meehielp krijgt een dikke pluim in haar/zijn gat van mij.

  7. Lalena Says:

    had dan diep rood gebruikt 😉

  8. mieke Says:

    ik vind het schitterend!

  9. zabrila Says:

    Ik ken dat, van die lagen die doorschijnend blijven. Rood is er inderdaad één van (en knalgeel ook by the way). “Gien ruud, gien bruud”, zeggen ze in Gent, maar dat is een politieke uitspraak, peins ik…
    Enne… ik zou niet graag het bed opmaken hier! Dat vereist toch enige acrobatie…

  10. hilde Says:

    schoon he(e)l schoon 🙂 ’t is eens wat anders hé

  11. elke Says:

    Is dat de trap die ik daar zie??? De TRAP???

  12. zeezicht Says:

    toch mooi die kleuren, ik vind ze echt bijeen passen. En zo origineel!

  13. affodil Says:

    Wriét schuune! Maar ik krijg al blauwe plekken van naar dat ladderke te kijken alleen…

  14. veerle Says:

    Botst die Zap zelf niet met haar hoofd tegen de balken als ze ’s morgens rechtkomt in bed?

  15. dana Says:

    amai , diejen trap ! als ge daar met uw zatte botte naar boven moet ? of naar beneden…

    knappe kamer maar inderdaad, beetje fel .
    die van mij vroeger was in blinkend zwart met gele vegen , ook wel ‘cool’ hoor !

  16. annava Says:

    Ik vind het wel erg mooi voor een puberkamer.

  17. Patrick Says:

    Een Inferno? Nu nog snoeiharde mettal en dan maar headbangen. Het kan rustig zijn achter in de bossen.

  18. Veerle Says:

    Ik vind dat rood in elk geval wel zeer geslaagd en je hebt heel mooi werk geleverd. (En als je het niet kunt laten, we hebben hier een vers gepleisterde zolder die over enige tijd geschilderd moet worden en met heel wat minder balken, maar in de nok wel iets meer dan vijf meter hoog …

  19. micheleeuw Says:

    Zeer geslaagd ! Dat kleur zal ik onthouden voor wanneer ik nog eens iets wil herschilderen. Kom je dan helpen, nu je weet hoe het moet ? 😆

  20. zapnimf Says:

    Dat trapje is een eigen ontwerp van mijn vader die van mening is dat kleinkinderen best wat eelt op hun voetzolen mogen kweken.
    Bed opmaken? Bed aftrekken? Dat doen ze zelf en vroeger toen ze nog niet zo handig waren, sleurde ik gewoon de matras van dat verhoog.
    Het bed is zo gemaakt dat links op de foto onder de balk eerst nog een vak met deksel is (je ziet de wekkerradio erop staan) als nachtkastje en dat het hoofdeinde vlak voorbij de balk begint om geknots te vermijden. Voorts heeft mijn ingenieuze vader een apart licht voorzien boven het bed, te bedienen vanuit een van de drie paneeltjes.
    Valt het op dat ik best wel trots ben op onze oplossing om bed en schabben (voor de kleren) te combineren tegen de enige muur die tegoei bruikbaar is?

    @Veerle en Micheleeuw : Grrrrrr.

  21. Bright Says:

    Wow… Had uwe papa in Zweden gewoond, was hij zeker een Ikea-designer geworden. En dan had heel puberend Europa misschien wel zo’n zaptrap in zijn huis…

  22. elke Says:

    De mijne hier hebben ook zo’n bed in de hoogte. Enfin, aangezien de trappen er niet zijn, hebben ze voorlopig hun bed op de grond. Trappen zijn al 3/4e jaar besteld maar ik geraak er maar niet om ze te halen.
    Ter info: ik vind die trap dus wel geweldig! Uwen pa moet er rap een patent op nemen voor een ander ermee weg is.

  23. zapnimf Says:

    Oja, Duvel, zie je die twee haken daar links op de balk gemonteerd? 😉

    @Elke : Ik geloof dat hij het zelf ergens eens afgekeken heeft.


Geef een reactie

