Mijn vriendin Sabine

  
   – “Trut!”
– “Tegen wie heb je het?”
– “Niet tegen mezelf!”
 Ik gooi mijn kin met het hoofd een koppel keren richting de buis, maar ze blijft stevig waar ze zit en alleen mijn onderlip doet even van blbllbl.
– “Bedoel je Sabine Hagedoren?”
– “Ja.”
– “???”
– “Die valse tik. Loopt ze eerst dagenlang opgewonden te kakelen over de zomer die zich eindelijk gaat ontplooien, dan is hij een dag te laat en dacht je dat ze daarvoor eens ‘sorry’ zei? Neen hoor, dat is niet van haar gewoonte en zie nu :
morgen : onweer
overmorgen : onweer
de dag nadien : onweer
vervolg : onweer
Tof, we hebben net het zwembadje opgezet. Een zwembad met hagel, dat hebben we nog niet gehad. Het krel!”
– “Daar kan zij toch niks aan doen?”
– “Oooooh nééééééé? OOOOOH NEEEEE?
Blinde vent! Kijk dan! Kijk wat ze nu weer rond haar lijf heeft gedraaid. Iets pluchengroen dat voor trui moet doorgaan. Iedere keer opnieuw probeert ze de innocente volger van het weerbericht een afleidende opdoefer in zijn oog te verkopen met die vodden van god-weet-waar-ze-ze-uit-de-container-graait, geen wonder dat het hier een week gaat donderen. Dat mens is een shitmagneet, die tart in haar uppie eigenborstig alle weergoden : ‘alle onheil naar die bliksemafleider sturen, mannen, poog dat mens haar kleren af te regenen/stormen/blazen, eerder is onze missie niet geslaagd’. Spijtig dat wij wel in een straal van honderd kilometer wonen.
– “Lief, vind je niet dat je nu een beetje overdrijft?”
   
Neuu.
  
12 Reacties to “Mijn vriendin Sabine”

  1. Madame Says:

    Lol! Wij zijn blijkbaar niet de enigen die weinig van het weerbericht horen omdat we zitten te emmeren over haar seuterige kledij.

  2. zabrila Says:

    “Onweer” klinkt anders minder permanent dan “regenzone”…
    Ik moet niet kijken naar Sabine, ik heb zo’n prentje op mijn bureaublad, en daar staat een gele bol, toch voor vandaag…

  3. Margo Says:

    Over Frank wordt er met geen woord gerept. Die zit er nochtans ook constant naast. En zijn kleren trekken ook nergens op.

  4. micheleeuw Says:

    Onweer ? Kom naar hier : volle zon en snikheet. De planten smeken om water. Gelukkig is mijn schat goed met de tuinslang en gieter. :-8

  5. tijdtussendoor Says:

    Hier nog altijd zomer, het onweer schoof gisteren over ons bbqterras…Er vielen juist geteld twee druppels.De styling van Sabine is idd helemaal fout en, haar lach kan mij ook zo ergeren… of is dat ook overdreven:-)

  6. elke Says:

    Ik treed micheleeuw bij. Snikheet, echt. Je woont in het verkeerde landsdeel denk ik.
    En ik kijk nooit naar Sabine of Frank, meestal weet ik van niks. Mijn zevenjarige daarentegen weet altijd perfect welk weer het zal worden. En mijn Sabientje in mooier gekleed.

  7. nel Says:

    De styling van Sabine fout? Dat vind ik niet, we kunnen weer Italië zien.

  8. zeezicht Says:

    hier ook snikheet, maar alle dagen onweer. Dat komt ervan van al dat gezeur… wij willen zon… wij willen zon…

  9. Duvel Says:

    Nog een die het afscheid van Armand Pien, de grapjas, nooit heeft kunnen aanvaarden.
    Gisteren had ze doorkijkbloesje aan. Gezien ?
    Btw , is het water van je zwembadje al groen ?

  10. The Clumsy Chef Says:

    geloof het of niet, ik dacht gisteren net hetzelfde…

  11. dana Says:

    ik kijk nooit naar het weerbericht, enkel af en toe op teletekst kijken (gaat sneller)

    en ik heb toch liever Sabine dan die bimbo’s op vt4 hoor
    🙂


Geef een reactie

