Een groot trooster

  
   Minizap werd terug afgezet na een dagje uit met het buurmeisje naar hun buitenhuisje.
Op mijn gebruikelijke ‘Heb je je geamuseerd?’ brak haar glimlach als een verduurde rekker en besprenkelde ze mijn toch al besmeurd t-shirt met haar tranen.
Tussen haar luidruchtige snikken door, kon ik de volgende vlezige plot samenstellen :
“Wij gingen zwemmen in de zwemvijver en de buurvrouw was ineens nergens meer te vinden. (De opgeloste buurvrouw had zich enkele stoeltjes verplaatst bij kennissen) Snif. En dus gingen wij maar naar het huisje om wat tv te kijken. (Snot terug in de neus slurpen.) ‘Koppen’ begon net. En weetjewat? Daar was een Japanse menee-hee-hee-hee-heer die een meisje had gepakt (drup) en die die daarna heeft opgegeten. Whoehoeoeboe. L. (de buurvrouw) was nog altijd niet terug en toen dachten we dat zij ook was meegenomen en en en, sniksnik, opgegeten was.”
   
“Ach kindje”, troostte ik, een groot trooster waardig, L. is anders net iets te stevig om ze in één dag opgepeuzeld te krijgen hoor. Je zou nog da-gen de tijd hebben gehad om ze te zoeken.”
   
“Whaaaaaaaa! Jank jank.”
  
19 Reacties to “Een groot trooster”

  1. Valerie Says:

    whaha, geweldig . Arme minizap, weer een trauma bij 😉

  2. veerle Says:

    Van je moeder moet je het hebben…

  3. tante annie Says:

    hihihi. eerste keer dat ik vandaag moet lachen. werd tijd.

  4. elke Says:

    En wat zal L hiervan vinden, denk ik dan…
    En ocharme het kind, dat ook.

  5. madameblogt Says:

    Troosteres der verdrukten, bid voor ons. 😆

  6. The Clumsy Chef Says:

    “Mwuhahahahahhahahahahahahaha”, zegt mijn Evil Kantje
    “Ochhottekestoch”, zegt mijn Sympathiekere Kantje.

  7. Menck Says:

    Opletten met buurvrouwen; die van mij is ook om op te eten!

  8. Sabine Says:

    Ha! En dan durven die koters van mij zeggen dat ík geen goeie trooster ben en niet genoeg meeleef. Volgende keer stuur ik ze naar u, zullen ze mij leren appreciëren!

  9. mieke Says:

    je bent een fantastische moeder! Zo zou ik nu ook gereageerd hebben se!

  10. zabrila Says:

    En moest de buurvrouw niet getroost worden?

  11. Annemie Says:

    Zo zit de heer des huizes ook in mekaar…die zou (nog altijd!) zo reageren! Vraag het mijn kinderen maar 😉

    Als de kleinkinderen zich ergens bezeren en zeggen: ‘k heb pijn’, dan zegt Eric: Awel, als je pijn hebt moet je wenen!

    Mijn grootmoeder deed het anders; die zei bij een valpartij:
    Kom hier, ik zal je oprapen!

  12. micheleeuw Says:

    Wat had je anders moeten zeggen ? Liever de buurvrouw dan jij ? 😆

  13. zeezicht Says:

    Ja ’t is altijd goed om iets onverwachts te zeggen, allé, in sommige gevallen toch!
    Redelijk lomp wel tegen dat arme kind! 🙂
    ocharmekes dat dutske…

  14. Yucca Says:

    als mijn zoontje wat ouder is zal ik aan je wijze woorden denken.. allé wijs 🙂

  15. De Huisvrouw Says:

    Zoals je mij al zei : je bent een oermoeder he. Hmmppff. Maar ik zou net hetzelfde gezegd hebben,vrees ik, oermoeders onder elkaar.

  16. Bright Says:

    Toch ook wel een beetje schattig dat ze nog zulke dingen gelooft. Misschien was het wel een grotere schok geweest had je botweg gezegd dat hier zo geen Japanners rondlopen …. Weg de traantjes maar ook weg de illusie… (sorry als ik wat prekerig klink: vermoeidheid)

  17. Da Dame Says:

    goh, dat arme kind.. maar aan je bemoedigende steun is niet echt in de juiste context geplaatst… oermoeder idd :d

  18. Margo Says:

    Enerzijds: maar ocharmekes toch, da kind. Hoe kunde nu zo hard zijn Zapnimf. Ge zijt slecht!
    Anderzijds: ik pak smurf (die even oud is als minizap) ook eerder aan met een beetje ironische overdrijvigheid. Veel beter dan melig gezwets. Zap-mama (euijj, da’s ne groep), ge zijt goed!


Geef een reactie

