De gustibus et coloribus…

  
   Over smaak valt niet te twisten.
Als ik zeg dat het op niks trekt, dan is dat zo, punt.
Als u vervolgens vindt dat ik een dikke nek erop heb bengelen, hebt u op uw beurt natuurlijk ook weer gelijk.
Iedereen tevreden.
   
Herinnert u zich nog dat logo van het laatste stokje, de blogaward 2008? Stomme vraag, uiteraard weet u dat nog, u heeft hem immers ook allemaal toegespeeld gekregen.
Die ene keer dat ik niet heb uitgesproken dat dat een mottig ontwerp was, deden velen dat in mijn plaats. Ik hield die banner gewoon weg van mijn webstek, ook opgelost.
Maar dat was buiten Pieter Van Herrewhegen gerekend. Een mens die met al zijn ledematen in het grafische vak staat. Zijn beroepseer verplichtte hem van een nieuw tekeninkje te maken… in ’t geel (Met vlammen!). Bweurk!
   
Het blad voor mijn mond was weer eens spoorloos, er verscheen iets ongezoutens in de plaats. U kent dat vast wel… sneller een reactie typen dan de neuronen hun synapsverbindingsprocessen kunnen voltrekken. In spreektaal heet dat tong willen afbijten.
Ik stelde mij de meneer al voor driftig in de weer met het creëren van een nieuwe uitdaging (in navolging van het knappe vrijgezellenavond t-shirt) : vlaggen, turnzakken, mutsen met ponpons, sokken en slabbetjes met in het centrum een zapnimf die deskundig onthoofd werd. Met ‘ZapZwijgt!’ of ‘ZapZeverloos’ eronder.
   
Maar niks van dit alles. Pieter is warempel een sportieve computerkunstenaar. Het type dat je de mond doet snoeren met werk op maat. Mijn maat. 
Omdat u naar alle waarschijnlijkheid te lui bent om postuum zijn creatie te gaan keuren in mijn archief, maak ik het u gemakkelijk. Zie zie!
 
     
   
Maar Pieter jonkske, had je de tekst ook niet een beetje kunnen aanpassen?
Suggesties : 
– Wauwiewauw in de kosmos
– Toppieblogs 2008
– Moet ge gelezen hebben, jom!
– Als je niet op de dt-fouten let, valt ‘m wel mee.
– Ik ben tot op het einde geraakt, ook al veel.
– Bijna zo goe als zap.
   
Of nee, bij nader inzien, schrap die laatste maar.
    
 
6 Reacties to “De gustibus et coloribus…”

  1. zeezicht Says:

    En nog steeds geen ‘briljant’ !
    Maar de kleur is tof! (ik heb dat gele ook gezien)

  2. Patrick Says:

    Wien zou U nu willen ( kunnen?) tegenspreken? IKKE NIE

  3. Margo Says:

    Ok, de layout en typografie van het logo zijn al een heel stuk beter.
    Nu de kleur nog!
    Roze?! Why?! Toegegeven, het past uitstekend bij jouw blog. Edoch, ik vertik het om die rozerie op mijn blog te plaatsen wegens een onwaarschijnlijke hekel aan de kleur roze in al haar schakeringen.
    Over smaak valt niet te twisten.

  4. Yucca Says:

    dat laatste schappen? geen idee hoe ik moet schappen.
    lelijk logo trouwens, niet alleen de kleur. Weinig origineel. Niet dat ik het beter kan. Gewoon ook een gepeperde mening zonder zout.

  5. De Huisvrouw Says:

    Mwoeha, ge schrijft ook al ‘jom’, gij gaat te veel met mij en mijn vriendinnen om, JOM!

  6. zapnimf Says:

    @Zeezicht : Begin je daar nu weer over? 😉

    @Patrick : Jij lijkt mij iemand die zijn plaats kent in het leven. 😉

    @Margo : Gij moogt geel dan.

    @Yucca : Aha! Merci. Aangepast ondertussen. Wat zou ik zijn zonder aandachtige lezers?

    @Huisvrouw : OMG! ’t is Waar! Huisvrouwstop vanaf nu!


Geef een reactie

