Tussen twee (v)(geb)uren

  
   – “Guido, hoort hoort!”
  “’t Is vijf voor zeven en die van twee huizen verder zijn al bezig.”
  “Ik gok op een heggenschaar. En die hebben wat hagen, amaai.”
  “Komaan, vent, schiet eens in gang.”
  “Pakt de grastractor, gezien het goed geregend heeft, is de gazon sinds drie dagen alweer gegroeid.”
  “Geef maar eens goed van jetje!”
  “Zal ik daarna wel met de graskantmaaier afkomen, de ouwe, die snerpt lekker.”
   
– “Ochot, ’t is weer van datte, Johan.”
  “Ze zitten daar weer op hun grasracemachien.”
  “Ons elektrische schaar heeft hen weer werklustig gemaakt.”
  “Maar niet met ons hè!”
  “Krijg ik ineens goesting om heel de oprit eens af te spuiten met de hogedrukreiniger sè.”
  “Als je haag en de oprit klaar zijn, zullen we de auto kuisen, ik zoek alvast een tof muziekje voor erbij.” 
  “Zoon, sleur jij al eens de stereo-installatie naar de zijdeur?”
  “Wat denken die eigenlijk wel, die van nummer 25?”
   
– “Breek nou mijn klomp.”
  “Jo Vally! Als ik aan iemand een hekel heb is het wel Jo Vally!”
  “Guido schat, vanachter is er mij nog een beschadigde boom opgevallen, allez, binnen dit en twee jaar zal die toch zo rot als snot zijn.”
  “Zal ik de kettingzaag zoeken tussen het tuinarsenaal?”
  “Ha! Daar zullen ze niet van terug hebben.”
  “Zelf gezocht, sukkels van den 21! Jo Vally, eikes!”
   
– “Vooruit Johan, bind onze Blackie aan die boom vast in ’t zicht.”
  “Hij verdraagt dat niet goed, kettingzaaggehuil.” 
  “Blaffen moet hij, blaffen.”
  “En nodig voor vanavond maar uw collega’s uit, als die wat op hebben, worden die onaangenaam luidruchtig.
  “Wie laatst lacht, best lacht.”
  “Het liefst keihard.”  
   
   
Wie o wie denk je dat er zich vanaf zeven uur ’s morgens nog maar eens dood lag te ergeren op nummer 23?
KLAARWAKKER! 
Juist ja.
Uw zapnimf heeft een hard leven.
  
19 Reacties to “Tussen twee (v)(geb)uren”

  1. veerle Says:

    Een paar dagen geleden ben ik ook op zo’n onmenselijk vroeg uur wakker gemaakt door de heggeschaar van de buren. Gelukkig bleef het wel langs de andere kant stil. Maar allé, wakker was ik toch…

  2. katrien Says:

    My-oh-my…
    Gezellig om tussen 2 oorlogszones te wonen…

  3. zabrila Says:

    … Zo ben je al gerodeerd tegen volgende week!
    En al goed dat je niet in een rijhuis woont want dan had je voor het krieken van de dag ook de luidruchtige activiteiten van de nummers 27, 19, 29, 17, 31, 15, 22, 24, 20 en tevens deze van de belendende straten moeten aanhoren…

  4. dana Says:

    inderdaad, bij mij , in de meer bewoonde wereld, zijn de tuintjes weer kleiner maar als je uit mijn raam kijkt, zie je er wel een 20-tal . Elke zondag is er iemand wel zijn gras aan het afrijden…..er is altijd wel ergens een hond aan het blaffen ….kinderen aan’t gillen….treinen die voorbijrijden….slapen ? dat doe je toch op ’t werk
    🙂

  5. annava Says:

    Vreselijk en gelukkig voor mij NIET herkenbaar.
    Hier is het elke zondag rustdag en mijn buren beginnen nooit met klusjes voor ze één van mijn kinders hebben horen gillen (niet dat ze vaak tot na 7 uur moeten wachten hoor)

  6. Leen Says:

    Arme Zapnimf toch!!! Ken je dat spelletje “mens erger je niet” ? Misschien goed voor ’s morgens om 7u 🙂

  7. Hannah Says:

    Als je ’t mij vraagt hebben nummer 21 en 25 het niet zozeer op elkaar gemunt, maar brengen ze hun plannen om nummer 23 eens van weerwoord te dienen in de praktijk. Maar, je vraagt het me niet…

  8. micheleeuw Says:

    Slaap je er niet door ? Ik word wakker, luister welk lawaai het is en van zodra ik het weet slaap ik terug in … Mij hebben ze niet liggen, hoor !

  9. madameblogt Says:

    Jij hebt dus geen wekkerradio nodig.

  10. Menck Says:

    Daar slaap ik geheid door. Al stonden ze te boren in mijn kamer, dan nog zou ik niet wakker worden. Mijn wekker is er dan ook eentje met een klopfunctie.

  11. Margo Says:

    Moest ge zelf opgestaan zijn en ook heel erg hard in uwen tuin beginnen werken zijn, dan had dat allemaal niet op uw zenuwen gewerkt.

  12. zeezicht Says:

    Was dat op zondagmorgen? Is het bij jullie dan niet verboden om op zondag gras af te doen en al die andere lawaaidinges wat je daar opsomt?

  13. Veerle Says:

    Hier idem dito. Het is zeer herkenbaar, en zoals ik hier en daar op mijn blog al schreef, ze blijven bij de buren bezig met slijpschijven, drilboren, pneumatische hamers en nog van dat leuks. Gelukkig ben ik zelf weer aan het werk (tot ze ginder ook beginnen) maar mijn dochter is hard aan het blokken voor de tweede zit, en die wordt er stilaan onnozel van. Wij leven dus bijzonder goed met je mee zo om zeven uur ’s ochtends

  14. vandepotgerukte Says:

    Op de barricades! Geen blogstukken maar keiharde actie. Wurgen, knieschijven breken, schedel inslaan of eventueel beide armen breken zodat de buur zijn lawaaimachine niet kan bedienen. Dat zal hem leren!

    Was getekend

  15. Duvel Says:

    Kom, kom zo erg zal het allemaal wel niet zijn want naar het schijnt hoor je in de buurt waar jij woont regelmatig bulderende lach salvo’s. Die zijn van kilometers ver te horen . Toch een teken dat het gezellig is ?

  16. Yucca Says:

    hilarisch! minder hilarisch voor jou natuurlijk. Ik kan mij voorstellen dat je van een pneumatische boor wakker wordt maar van een grasmachine en een blaffende hond? op den buiten word je die geluiden toch gewoon na verloop van tijd? had ik vroeger toch.
    maar Jo Vally vind ik écht NIET kunnen, das pure foltering om mee wakker te worden :-p

  17. zapnimf Says:

    @Zeezicht : Neen, niet op zondag, maar woensdag dus.
    Allez, ik moest gaan werken, dus het vervolg heb ik misschien een beetje samengeraapt van vorige keren.
    Maar lawaai maakt het!

  18. Hertog Jan Says:

    Beschikt Uedelvrouwe niet over kokende pek ? Over de kantelen gekatapulteerd zéér geschikt om luidruchtige landlieden tot inkeer te brengen.


Geef een reactie

