Je bent een kei, zoon!

  
   – “En zoon? Hoe was’t? Je eerste schooldag in het middelbaar.”
   
Zapzoon : “Ooh, keigoed!
Ik heb wel twintig minuten vastgezeten in die fietsenkelder, seg. Ik wist bijgod niet waar je je fiets moest zetten in die chaos, daarna merkte ik ineens dat ik mijn boekentas thuis vergeten was. Keistom, hahahaha. Met alles erin. Bweeeeurk, moest ik ’s middags zo’n keivieze boterham eten van iemand anders met iets erop dat ik helemaal niet luste, echt vortig. Daarna kreeg ik van de juf een keibelachelijk plastiek zakje om al ons gerief en boeken in te steken. Dat scheurde natuurlijk langs alle kanten. Je had mij terug naar huis moeten zien fietsen met dat ding onder mijn arm. Not cool! 
Alleen Jonas van de vorige school zit in bij mij, alle anderen zitten bij elkaar in de andere klas, balen, eigenlijk kan ik Jonas niet zo goed uitstaan. De andere jong in mijn klas? Bwa… die ene die rechts van mij zit valt wel mee. Alleen, hij heeft zo’n kinderachtige humor, maar hij kon met mij lachen, daarom valt hij wel mee. Aan de andere kant zit een neger (nvdr : niet van mij geleerd!), dat lijkt me ook wel een grave gast. Gemakkelijk, die zegt niks. Tenzij je hem wat vraagt. En ik mocht toch een balpen van hem afluizen. Ik geloof nooit dat ik diens naam ga kunnen onthouden, iets heel keieigenaardigs… Me… Mena… Menatuew of zoiets. Misschien dat ik het hem morgen nog wel eens vraag.
Als klastitularis heb ik mevrouw van Doorn. Precies niet slecht, maar die zag zo keirood! En die haar neus was zo keibroebel. Hihihi, ze keek altijd maar naar mij. Vooral toen ze zei wat we tegen morgen vooral niet mochten vergeten mee te pakken.
Keitof, wij hebben de hele tijd spellekes mogen spelen. Wel van die keionnozele. Ballekes naar mekaar gooien en dan moest je de gegevens van diegene die naar jouw had geworpen proberen op te zeggen. Jee, ik gokte telkens maar. Wist ik veel?
Voor de rest lijkt me die school wel kei-inorde.
Afgezien van de nerds dan die daar rondlopen.”
  
     
22 Reacties to “Je bent een kei, zoon!”

  1. Blah Says:

    🙂 Alsof ik het hem zo hoor zeggen….

  2. Leen Says:

    Toen ik klein was, heette een zwarte mens een neger, nu krijg ik op mijn donder van de kinderen als ik neger zeg … jij staat daar ook niet echt achter, merk ik …
    En je hebt blijkaar een keitoffe zoon!

  3. zeezicht Says:

    Dat moet toch een kei-neige school zijn! 🙂

    En wanneer je nu ‘neger’ zegt, is dat dan racisme?

  4. Laleña Says:

    kei-cool verslag toch?! : )

  5. Duvel Says:

    Daar kunnen ze wel meer dan één bilan over opstellen en met het woord neger is niets verkeerd.
    Persoonlijk denk ik dat je met uwe keitoffe zoon nog lang niet aan de nieuw patatten zit. Cool
    Ge moet dat varkentje maar een keertje pedagogsich verantwoord wassen zeker ?
    Succes en geduld zap.

  6. elke Says:

    Keigrappig. Heeft hij dat écht allemaal gezegd?

  7. annava Says:

    En dat in één adem zeker?

  8. veerle Says:

    Amai, die zoon van jou vertelt kei-veel.

  9. zabrila Says:

    Een steengoede switch naar het secundair dus!
    “Neger” ligt inderdaad nogal gevoelig, ze horen liever “zwarte”, waarschijnlijk beïnvloed door het Engels: nigger vs black. Soms is het niet plezant om anders te zijn dan de rest… Je keineigtoffe zoon is wel een echte praatvaar…

  10. madameblogt Says:

    Hij praat! Hij vertelt! Koesteren zoiets!

  11. Veerle Says:

    En is hij ook een kei-kop? Veel succes alvast aan Zapzoon in zijn nieuwe schoolomgeving. Mijn dochter heeft wat meer moeite om te wennen, en een beetje informatie moet ik er eerder uitsleuren, geen keien bij haar op school!

  12. Margo Says:

    Ken je dat keicoole spreekwoord over die appel en boom en vallen? Qua parleren zal hij wel op zijn keineige moeke trekken, is’t niet?. Keigoe bezig, zapzoon!

  13. micheleeuw Says:

    Heerlijk relaas : niets was in orde maar alles was kei-goed ! Hopelijk blijft het zo kei !

  14. vandepotgerukte Says:

    U zal toch een grote oprit nodig hebben om al die keien kwijt te kunnen.

    Was getekend

  15. Seiner Says:

    Hij heeft blijkbaar de eigenschap om onbevooroordeeld te observeren en fluks conclusies te trekken in zijn genen.

  16. Yucca Says:

    hahaha een vat vol tegenstrijdigheden; zo moet dat zijn 😉

  17. Hertog Jan Says:

    Uedele heeft het keidruk !

  18. dana Says:

    uwe zoon is rap content
    🙂
    dieje van mij was dat ook op de eerste schooldag :
    hij mocht zijn vriendjes terugzien, hij kreeg een nieuwe juf, ik had sandwiches (ipv bokes) meegegeven, hij moest niet in nabewaking en ’s avonds heb ik zijn lievelingseten gemaakt: ne pasta !!!
    het was een FEESTDAG zie hij !

  19. jeMaMuse Says:

    Ge-wel-dig!
    Of zoals mijn bijna 4-jarige dochter op woensdagochtend aan haar papa zei: “Papa, ik ga vandaag wéér naar school.” Waarop papa: “Wéér? Amai, jij bent wel een gelukzak hé?” Zij: “Ja, kweetet… *zucht*”

  20. tosca Says:

    Net als zijn mama maakt hij overal het beste van.
    Dat is de indruk die ik krijg.

  21. zapnimf Says:

    Hij vertelt inderdaad veel, naast het koesteren zou ik er soms ook wel eens een vod in willen steken.
    Kussen doet hij dan weer helemaal niet. Dat hoort naar het schijnt niet bij keistoere jong.

    @Zabrila : Ik ken zelfs iemand bruin die ook aanstoot neemt aan ‘zwarte’, ‘bruin’ is het.
    Ik neem aan dat het gevoelig ligt, maar om onze groffe mond af en toe te compenseren, mogen ze tegen mij witte of bleke zeggen, goed?

    Achja, als er een plantrekker tussenzit, in onze zapclan, is het zoonzap wel. Die gast komt wel op zijn poten terecht.
    Naast zoon is hij tussendoor ook nog komiek.

  22. chelone Says:

    Al zijn vrienden in een andere klas. Op die leeftijd heeft dat zo zijn voordelen, vooral voor de leerkrachten. (cfr. het groot lawaai van mijn dochter en haar vriendinnen in het eerste middelbaar.)


Geef een reactie

