“Ik stoor toch niet?”

  

   Stel.
Je zit op je gemak.
Je zit op je gemak te lezen.
Je zit op je gemak te lezen als plots de telefoon de stilte in huis ongedaan maakt.
Het rondlopen van een reeks kinderen geeft je de geruststelling dat zij dit lawaaierige varkentje wel zullen wassen. Toch zet je je wat rechter en spits je je oren in de richting van de actie. Wat je gevreesd had, komt uit. Haastige voetstappen trippelen jouw kant uit. De tijdsspanne tussen het besef en de mum die het kost om je in gang te schieten, is te verwaarlozen. Nog een laatste perspoging, terwijl je reeds ongecontroleerd een ruk geeft aan de vellen, je ellebogen knotsen tegen de muur, je boekje vliegt eender waar, het liefst de wc-borstel omver en dan plots staat puberzap in het deurgat : “Ik zal ze eens doorgeven…”
Verwoed probeer je nog een seconde te rekken want je aanneemhand hangt nog ergens in de pot aan je onderkant te friemelen. Vlugvlug klem je die hoorn tussen je schouder en oor, doet verder waar je mee bezig was, haalt eens diep adem door je mond. Net iets te wild want de praatstaak klettert ervan op de grond. Je herstelt deze kleine klungelarij, met één hand je broek optrekkend. Niet voor beginners!
“De galm van het toilet!” panikeer je en je bromt zo diep mogelijk om hem te verdoezelen, toch je onbekommerste toon zoekend : “Met zapnimf.”
Terwijl de andere zijde van de lijn zich voorstelt, druk je je duim op de microfoon, hoopt dat het nog niet meteen jouw beurt is om te spreken en trek je, dat wat net je lichaam heeft verlaten, door.
Vervolgens lieg je alsof het dagelijkse kost is : “Neen hoor, Hélemaaaaal niet!”
   
Bij je verplaatsing naar betere telefoneerruimte, bots je tegen je dochter die dubbelgevouwen achter de deur je uitlacht en nog niet eens zo geruisloos lipt : GIJ SCHIJNHEILIGAARD!

25 Reacties to ““Ik stoor toch niet?””

  1. Valerie Says:

    Dat heb ik nu eens altijd voor hé… telefoon als ik op ’t toilet zit…

  2. zabrila Says:

    Een dochter hebben die doét alsof je op het toilet zit, is minstens even genant…

  3. affodil Says:

    Mijn andere helft heeft een tijdlang vol onbegrip voor mijn afkeer de telefoon naar de badkamer en het gemak gesleept om mij ertoe over te halen een gesprek te voeren vanuit de sanitaire catacomben. Hoe ik het hem ook aan het verstand probeerde te brengen dat ik recht had op een strikt minimum aan privacy en dat niemand in de hele wereld recht had om mijn daar te storen, het drong niet door tot ’s mans hersenen.
    Tot ik eens in het geheel niet onhoorbaar kefte “dat hij net zo goed kon zeggen dat ik straks zou terugbellen, dat ik het vertik om tijdens een welverdiend moment van hygiënische afzondering de wereld binnen te laten en dat er in het schijthuis maar plaats was voor één… En als iemand zich ook maar afvraagt of ik me daarbij heb afgevraagd wie er aan de nadere kant meeluisterde naar mijn tirade: “NEE! Driewerf NEE”

  4. De Huisvrouw Says:

    Oh als ik moet plassen, neem ik vriendinnen aan de telefoon gewoon mee. Ik vraag wel eerst toestemming. Dat dan weer wel. Mag ik u bellen, Nimf want ik geloof dat ik moet.

  5. georgina Says:

    Kunnen die mensen niet eerst sms-en of mailen om te vragen of ze mogen bellen?

  6. dana Says:

    gewoon de deur op slot doen van de wc
    simpel toch ?

  7. Hill Says:

    Je hoeft zo niet te panikeren, schat.
    Net voor ze de telefoon doorgeven, brengen de kinderen de beller eerst uitgebreid op de hoogte van de bezigheden hunner baarder: Ik zal mama even doorgeven, ze zit nu op het toilet. Of ‘Ik zal mama even doorgeven, ze zit net te schijten/pist de pot kapot’ als de beller naar hun inschatting lager in de pikorde staat.

    Pikorde ja, pun not intended.

  8. veerle Says:

    Het toilet is bij ons verboden terrein voor telefoontoestellen. Een mens moet toch ergens op ‘zijn gemak’ kunnen zitten, niet?

  9. Hannah Says:

    Met de deur open galmt het minder…

  10. stien Says:

    als je met de platte diarree zit is het nog erger

  11. madameblogt Says:

    Is telefoneren met bloot gat taboe?

  12. zeezicht Says:

    Zolang je geen video-foon hebt kan het nog net…

  13. Blah Says:

    … btw… om op een vorige comms van u terug te komen: meent ge dat van die lijst DVD’s?

  14. Menck Says:

    Kakken gaat voor bakken, hoor.

  15. tijdtussendoor Says:

    Gelukkig hebben wij een slot op onze toiletdeur, echt geen luxe met nogal wat jeugd over de vloer:-)

  16. sneeuwkoningin Says:

    telefoneren op het toilet is toch enkel iets voor een intimi,hoor.Zonnekoning en ik staan wel gezapig te praten als één van de twee op toilet zit.Voor ons zou een duotoilet een formidabele zaak zijn…

  17. Hertog Jan Says:

    Een sneeuwkoningin op uw blog !
    Voorwaar, zapnimf, uw kennissenkring is er niet op achteruitgegaan !
    Bij deze mijn groet aan de hoogedelgeboren majesteit en haar gemaal !

  18. zapnimf Says:

    @allen : Ik ben veel te curieus om mis te lopen wie mij wil spreken. Stel je voor dat het belangrijk is! Stel je voor!

    @Zabrila : Breng ze niet op ideeën! Hahahahahaha, goeie anders.

    @Dana : Het enige slot in ons huis zit op de zapmooseslaapkamerdeur.

    @Hill : Danku schat. Dàt wilden de mensen nu weten sè. Alsof het nog niet erg genoeg is.

    @Hannah : Inderdaad! En achter die open deur heb je het glas in de voordeur die dan weer uitkijkt op de geburen. Toch maar niet.

    @Madame en Stien : Telefoneren met bloot gat is geen taboe, met geluid als iets meer, met diarree… nouja.

    @Zeezicht : Danku voor uw permissie. 😉

    @Menck : Kakken gaat, mits wat uitgekiende timing en acrobatie, ook samen met bakken.

    @Sneeuwkoningin : Wat houdt u tegen? Plaatsgebrek en onkosten kunnen omzeild worden door de aanschaf van een eenvoudige pispot.

    @Hertog Jan : Snob.

  19. treiner Says:

    1 kans op twee zit die andere ook op toilet hoor

  20. micheleeuw Says:

    Mijn schat geeft ook altijd de telefoon door als het voor mij is. Aangezien ik dan geen geluid meer kàn produceren, vind ik het niet erg. 😉

  21. vandepotgerukte Says:

    Aangezien ik in het bos ga schijten heb ik daar geen last van. Niemand weet waar ik vertoef behalve een verloren gevlogen schijtlijster.

    Was getekend

  22. sneeuwkoningin Says:

    nee,ik wil resoluut gaan voor een tweede toilet pal naast het eerste,anders kan ik me de discussies al inbeelden over wie de wc krijgt en wie de pot…

  23. Laleña Says:

    GSM moet ook mee naar de WC
    – Oh, wil u een afspraak? Sorry, ik heb mijn agenda even niet bij de hand : )
    doorspoelen doe ik later
    ik herinner me nog levendig de plaatsvervangende schaamte toen nr 2 de deur opendeed en de reden gaf waarom ik hen niet meteen kon ontvangen:
    – mama is aan ’t kakken : (

  24. #wijvenweek : Guilty pleasures en kleine kantjes, XXL Amerikaans kleine kantjes « De weergaloze fratsen van ene zapnimf Says:

    […] voor mezelf -ik zou anders wat af janken* seg- ben ik sterk in zelfrelativeren. Achteraf. Als het leed geleden is. Ik nog leef. Mijn onuitstaanbare trekjes mij de das niet hebben […]


Geef een reactie

