Ikea, ook met vrachtwagenverhuur naar het schijnt

  

   – “Maar maar, gretige griet, ben je nu niet al te optimistisch bezig?”
– “Moosie-baby, laat mij nu maar doen, ik kan dat allemaal perfect inschatten.”
– “Toch vrees ik…”
– “Tutut, heb ik je al verteld over mijn verloren gegane roeping? Die van binnenhuisarchitect? Deze kast en deze kast en deze.”
– “Ik twijfel er geen moment aan, maar ik had het eerder over je verhuiscompetentie. En volumes berekenen.”
– “Wat is daar mis mee? Ik heb ooit nog het volume sneeuw op een dak moeten berekenen, mét het soortelijk gewicht van sneeuw. En nu gij weer.”
– “Mhoemoemoe-murmeltwatinhetijle”
   

   
– “Ik ga nu niet zeggen : Ziejewel, ik had het nog zo gezegd!, gelukkig ben ik zo niet.”
– “Moosieboesie, ik garandeer je, dat komt in orde.”
– “Oja? Zap, ik moet bekennen, jouw positiviteit kent geen grenzen… helaas.”
– “Stoeltje naar voo-oor, tapijtje een beetje opschui-ui-ven… Et voilà, je kan achterin!”
– “Wat voilà? Daar past net één bilkaak van mij in. Eén! Ik besta uit twee, plus eronder en erboven ook nog wat massa.”
– “O o o, is het zanikuurtje?” Hup met de geit en neem de rest van je achterwerk ook mee, zonder mekkeren.”
   
(Stomp-duw-wring- auw -, hoezo auw, je zit er toch in? – deurklets)
   
– “Gordel? Ik heb niet eens een zetel, die zit dichtgeklapt onder mij. ’t Is vandaag gordelloos.”
– “En jij denkt dat je het moeilijk hebt? Het stuur zit in mijn middenrif geklemd, mijn kin hangt boven het dashboard, ik moet de pedalen bedienen met een vierde grote teen, ik zit vastgeprangd met mijn dijen en ik kan alleen rechts rijden, want ik zie niks door mijn spiegels. Tjonge, jij bent de pasja en ik de flosdraad tussen zijn tanden.”
– “Wie wilde de kinderkamers een kleur geven? Daarna een nieuwe krukvloer? Nog even later nieuwe meubels? Al gehoord van oververwennerij?”
– “’t Was nodig. Oeoe, spreken doet zeer met dat stuur in mijn buik. De ruit dampt ervan aan. Hihihihi, giechelen gaat nog net.”
– “Mhoemoemoe-murmeltwatinhetijle”
   
(wring-trek-duw- auw -, hoezo auw, jij bent er al uit, help help! – deurtrek en moose valt eruit)
   
– “Ach man… het overdrijven is je toch ook op het lijf geschreven!” *hemeloogopslag*

    

  

  

14 Reacties to “Ikea, ook met vrachtwagenverhuur naar het schijnt”

  1. Blah Says:

    soms is het bezitten van een camionette en een aanhangwagen zeer makkelijk… hihi….

  2. Mrs B Says:

    Winkelen bij Ikea = de ultieme relatietest

  3. martijn Says:

    Dat belooft als mijn vriendin en ik ooit verhuizen. En zeggen dat we allebei meer schat dan schatter zijn.

  4. welwel Says:

    en nu samen aan het puzzelen en vijzen … hoera !!

  5. tijdtussendoor Says:

    Het ziet er juist gepast en gemeten uit… nu kunnen de verbouwingswerken in je huis beginnen 🙂

  6. zabrila Says:

    Maar Moose toch! Had dat tapijt dan uitgerold en er in gaan liggen, dàt ware pas pasja! Toch ruimtelijk goed ingeschat, Zap, al zal je wel met ingehouden adem en toegeknepen billen gereden hebben, niet van schrik vermoed ik zo, maar wegens dat misplaatste stuur…

  7. veerle Says:

    ‘de pasja en de flosdraad tussen zijn tanden’ hoe kom je erop? Ik lig gewoon plat.

  8. zeezicht Says:

    Euh… die laatste foto… was Moose er al uit of zit hij onder die pakken?

  9. madameblogt Says:

    Oooh! Dat ken ik! Geprangd tussen het Ikea materiaal dat groter uitvalt dan verwacht. En een tapijt in een break krijgen. Pure slapstick!

  10. micheleeuw Says:

    Jullie zijn heelhuids aangekomen dus had jij gelijk ! Zoals steeds. 😉

  11. Sarah Says:

    *Zucht*
    *Zwijmel*
    *Nog net geen kwijl*

    Neen, ik ben niet jaloers op jullie mikado! En nog minder op de puzzel van straks!

    Maar je schrijfstijl!! Zapnimf toch… Hoe kan je dat??? Ik wou dat ik dat ook kon…

    *Zucht*
    *Zwijmel*
    *nog net geen kwijl*

  12. chelone Says:

    Les twee:
    Bij het verlaten van de Ikea winkel eerst alles uitpakken, de kartonnen dozen, witte schuimdinges en zo achterlaten op de parking en comfortabel naar huis rijden. Het is dan allemaal wel een beetje door elkaar geschud.
    (spreekt uit ondervinding)

  13. zapnimf Says:

    @Blah : Soms wel.

    @Mrs B : Wij zijn uitmuntend in zulke testjes. En daarna masseren we mekaars blauwe plekken die de krapheid hebben veroorzaakt.

    @Martijn : Eén woord voor u : DOCKX!

    @Welwel : Ahaaa! Allang gedaan!

    @Tijdtussendoor : Dit is al enkele weken achter de rug, oefoef. (En dat ging zelfs vlotjes, naar ieders verbazing)

    @Zabrila : Puur toeval, zabrila, puur toeval, dat schatten. Het stuur was redelijk ongemakkelijk, uhu.

    @Veerle : Euh… ‘k vond ‘m eigenlijk ook wel goed gevonden. (Maar dit denk ik alleen maar. Dit hardop uitspreken zou wel heel erg van eigen stoef getuigen.)

    @Zeezicht : Links, Zeezicht, de zeven cm links naast de mat, die waren voor hem.

    @Madame : Met slapstick zou het gemakkelijker geweest zijn, maar helaas was het stijfhark.

    @Micheleeuw : Hij zal het graag horen. Calculeer je ook dat beetje overdrijving van mijnentwege in? Laten we het houden op : zoals bijna altijd.

    @Sarah : Jamaar, bijna kwijl? Dit effect heb ik nooit gewild!
    Verman u, Sarah! Ieder klavier zingt zoals het gebekt is.

    @Chelone : Achterlaten op de parking? Gij vervuiler!

  14. Margo Says:

    Shit, ‘k ben weer te laat. Hm, ik zap mijn eigen dan maar rap naar uwe volgende post. CU there.


Geef een reactie

