Bowling voor beginners

  

   ’t Is schemerdonker en half acht. Mijn hoofd nog vol vergadering. Plukjes hersenspinsel cirkelden chaotisch tussen de schedelpan en autodak. In die toestand bemerk ik rechts in de berm allerlei bedrijvigheid van fluo vestjes met een pet erop. Zijnde geïnteresseerd in de antropologische gedragingen van de arm der wet, kegel ik bijna een afgescheiden individu, eveneens behorend tot het korps, omver met mijn motorkap. Mijn ooghoek had zijn heftig gezwaai met de lichtgevende worst niet als dusdanig herkend. Het remgebaar dat erop volgde was navenant.
   
“Zozo, mevrouw rijdt sportief?”
   
Als hij ‘politie kegelen’ als een sport wil beschouwen… wie ben ik om hem tegen te spreken?
(Volgende keer ga ik voor de strike.)
   
Maar ik verbeterde hem toch. Ik zei : “Nee hoor, ik stopte enkel wat sportief, afgeleid door uw collega’s.”
   
“Ok dan, nog een prettige avond verder.”
   
Daar ging de clou van dit blogstukje!
Had ik nu maar durven toegeven dat ik toch tien km per uur te snel reed.
Maar – beschouw u als bemind – zoooooveel bent u me toch ook niet waard, beste bloglezer.

9 Reacties to “Bowling voor beginners”

  1. micheleeuw Says:

    Schitterend geschreven !
    Wanneer onze ‘vrienden’ buiten mogen spelen, rij ik automatisch trager en kijk nog beter uit mijn doppen. Die denken omdat ze zo’n vestje dragen en zo’n gloeiende salami in hun hand hebben, dat ze alles mogen !

  2. T* Says:

    radioactieve worsten & sportief stoppen?
    mooie redding toch wel in zulkse precaire situatie.
    Ik zou voor de rode-kop-ondersteund-van-gestamel gegaan zijn

  3. tricky Says:

    goed gedaan joh! volgende keer ga ik mee (kegelen bedoel ik!)…
    tricky

  4. madameblogt Says:

    Nog in de ban van de les van vandaag 🙂 die lichtgevende worst vind ik een schitterend beeld!

  5. Duvel Says:

    Bowling voor gevorderden.
    Zo een rond draaiend fluovestje in de lucht bij nacht.
    t’ Is mooi om zien.

  6. Duvel Says:

    Je vergat er misschien bij te vermelden, dat je bloes open stond tot aan je navel ?

  7. zapnimf Says:

    @Micheleeuw : Ik weet niet wat ze allemaal mochten, want ze lieten mij gewoon doorrijden.

    @T*: Ik normaal ook, maar ik was nog even beduusd van mijn remspoor. Dat hielp.

    @Tricky : De politie, uw vriend?

    @Madame : Aha! En ervoor geschreven ook nog! Ik kan het al! Ik kan het al!

    @Duvel : Toch maar liever niet. Ik ben pacifist.
    Enne : ojaa, ik vergader meestal naakt, u toch ook?

  8. Margo Says:

    Een brave meneer in uniform met pet en fluovest die aan de kant van de weg staat te zwaaien met een vlammende salami was u niet opgevallen? Raar mens hoor, jij. :- )

  9. zapnimf Says:

    @Margo : Neen neen! Hij stond in het midden van de straat. Helaas was ik rechts aan het kijken, proberen te achterhalen wat zijn collega’s allemaal aan het moosen waren.


Geef een reactie

