Mijn straffe eerste zin!

  

   “Uw beginzin moet vlammen!”
“De lezers moeten willen verder lezen.”
“Werk met beelden, maak een webschema, brainstorm tot je aan een treffende voorstelling komt.”
   
Zo werd Madameblogt, Chelone en mijzelf ingeramd, vorige zonnige zaterdag. Wij offerden deze prachtige dag op om het verschil tussen cursiefjes en columns te ontleden, een initiatief van de vzw Creatief schrijven.
   
“Owkeey, wat hebben we geleerd vandaag?” recapituleerde ik die avond, toen het beeldscherm met klavier per ongeluk voor mijn neus kwam aangeschoven.
“Pakkende zinnen, sterke clou, abstractie overslaan…”
   
En ik begon mijn stukje voor Jutblogt, vandaag aldaar te bewonderen :
   
“Er was eens een boom.”
   
Als dat niet een echte keelgrijpende inleiding is…
Enne, echt gebeurd hè! Ooit.
Allen daarheen!

14 Reacties to “Mijn straffe eerste zin!”

  1. vandepotgerukte Says:

    Dus eigenlijk wil je een boom opzetten over iets.

    Was getekend

  2. micheleeuw Says:

    Je hebt je les goed geleerd : het is een juweeltje ! Zie ook mijn commentaar aldaar.

  3. chelone Says:

    Computer hersteld dus of zit je temporair op schoot bij Moose?
    Oké, ik ga al kijken.

  4. zeezicht Says:

    En waarom bij iemand anders? Maar ik ben benieuwd, dus al weg…

  5. veerle Says:

    Leuk, he, zo’n schrijfcursus!

  6. dana Says:

    ge bedoelt: Mijn eerste straffe zin !

    🙂

  7. madameblogt Says:

    Voor commentaar, zie Jutblogt.

  8. Hannah Says:

    En ze leefde nog lang en gelukkig.

  9. witchesbrew Says:

    Straf begin! Het vervolg zal minstens even straf zijn. 😉

  10. Margo Says:

    Er was eens een boom…dat gaat vonken geven bij Jut.

  11. Leen Says:

    Jij hebt gewoon geen lessen nodig, vind ik!

  12. treiner Says:

    het gaat niet om de eerste zin, het gaat om de tegenzin
    bloggen met goesting!!

  13. zapnimf Says:

    @Vandepotgerukte : Een boom laten neervallen bedoel je?

    @Micheleeuw : Euh… sinds wanneer is ‘Er was eens…’ een ferme beginzin? Ik gebruikte een messenpuntje ironie.

    @Chelone : Jij die mij een verwend nest noemde… ik heb dat ouw krel nog en het marcheert. Nauwelijks, maar een kniesoor die daarover struikelt.

    @Zeezicht : Omdat ik, domme geit, mij daar ook voor geëngageerd heb. Daarom daar.

    @Veerle : Uhu. ’t Zijn maar twee dagen hoor.

    @Dana : Als jij dat een straffe zin wil vinden…
    En merci hè meid!

    @Hannah : Laten we het erop houden dat ze leefde. 😉

    @Witchesbrew : Ja, twee maanden zonder auto! Keistraf!

    @Margo : Vonken? Veel splinters en aanmaakhout vooral. Om niet in de fik te steken!

    @Leen : U bent te vriendelijk. Ik zeg dat meestal ook altijd tegen al dat overtollig volk rondom de kleedkamers : jullie hebben geen kleren nodig, vind ik!

    @treiner : Hier ga ik eens twee weken over nadenken sè.

  14. Stef Flater Says:

    Zou ik best ook eens die cursus volgen zeker? My kingdom for a good first sentence! 😉


Geef een reactie

