Sta mij toe u hetzelfde te wensen

  

zapnimf1wit-op-paars1   O God. Nog drie dagen school en vierendertig collega’s.
Waarom ik?
Het idee slingert nog vormloos tussen de synapsen. Tijd dringt, ik dring hem terug. Met blogstukjes schrijven over ambetante kerstbomen bijvoorbeeld. Boekje lezen. Kat strelen. Puist op mijn neusvleugel uitknijpen.
 
Nog twee dagen school en vierendertig ambtgenoten.
Actie is geboden. Bedrijvigheid die om een ceintuurknipper en papier vraagt, een zwart stiftje en een breekmes. En een kopiëermachine.
‘Vernuft’ is mijn tweede naam. Recto verso mijn werkinstrument. Ha! Laat ik beiden nu net binnen handbereik hebben.
Op mijn handfabrikaat ziet het er allemaal vanzelfsprekend uit. De meerlingen die het apparaat uitspuwt, presenteren allen vreemdsoortige halve woorden. Tot hier mijn aanbidding voor de voor- en achterkantdruktechnologie. Iedere exemplaar is getekend met ‘zapmo’. Oose is van de rand geduwd.
Je reinste kut met peren! Waarom ik? ( En waarom peren? Waarom kut? Vingerkoot met Pisang Ambon! Oorhaar met sausvet! Uitgetrokken teennagel met prut! Het klinkt evenzeer.)
Onleesbare eindejaarswensen, ik vreet ze nog liever op dan rond te delen. ’t Is dat glas(plaat)breuk door voorhoofdstoek pijn doet. En omdat ik mijn maaltafels nog moet kopiëren. Anders…
 
Nog één dag school en vierendertig confraters.
Een vervelende wekker wijst me om half zes erop dat er nog dozijnen wenskaarten op hun finishing touch liggen te wachten. Waarom ik? Omdat ik een halvegare ben.
Artisanaal geknip, breekmesgeknars en pokkegeplak. Allemaal omdat ik geen postzegel over heb voor mijn vakbroeders en -zusters. Ik moet nodig eens de lotto winnen.
Ei zo na had ik hen een ander gaatje geperforeerd.
 
Trouwens, in mijn kastje op school lagen allemaal van die ouderwetse misbaksels, je weet wel, die je gewoonlijk houdt voor nonkel Pros die je toch al in geen vijf jaar meer gezien hebt.
 
Maar sta mij toe u allen eveneens een aangename kerst te wensen!

  

kerstkaart_met_lichtje021

(voorkant)

kerstkaart_met_lichtje_01

(Binnenkant)

10 Reacties to “Sta mij toe u hetzelfde te wensen”

  1. elke Says:

    Woow! Mooi! Dank u en voorjullie’tzelfde!

  2. hilde Says:

    Merci, van de gelijke 🙂

  3. (mw) Says:

    Heel apart kaartje. Knap.
    En insgelijks, uiteraard. Feest ze!

  4. zeezicht Says:

    Bedankt en voor jullie hetzelfde!
    Knap kaartje, gelukkig het juiste gaatje geperforeerd. 🙂

  5. Laleña Says:

    het is u toegestaan : )
    origineel kaartje, een eerste lichtpunt in 2009, dank u!

  6. zabrila Says:

    Evenzovele feestelijke wensen!
    De jouwe waren evenwel bijtijds klaar… die van mij liggen nog op de stapel things to do… (Ik wacht op een schop onder mijn gat, maar kan dit mezelf niet toedienen…)

  7. veerle Says:

    Originele wensen.

    Ook voor jou een prettig eindejaar en een fantastisch 2009 gewenst!

  8. de zeggenschap Says:

    Het had nog een knipje meer mogen zijn, want 2009 heeft een gaatje minder dan 2008.
    Desalniettemin: hetzelfde en nog eens zoveel.

  9. anna Says:

    Heel origineel kaartje!
    Eneuhm, voor u vantzelfde.

  10. Dana Says:

    voor jullie hetzelfde !

    wat had je bij Tulp aangeduid?
    want 3 van die andere opties heeft ze al gehad …
    🙂


Geef een reactie

