Met de megafoon gericht op het hiernamaals

  

zapnimf1kleindonkerroze-op-wit2   RotStiegLarsson,
 
Jij lacht nu waarschijnlijk in je reeds vergane vuistje.
 
Mijn leven is door jouw toedoen helemaal versjteerd!
Op feestjes vertrek ik alweer met de laatste hap nagerecht nog in mijn mond.
Ik zie eruit als de appel die ik na twee maanden nog in mijn boekentas vond, nadat ik drie uren met je nalatenschap doorbracht in bad.
De nachten? Die gebruik ik sinds enkele etmalen om te Mikael Blomkvisten en te Lisbeth Salanderen. Tijdens de daguren stuur ik de kinderen verplicht naar de ijspiste van het dorp. Van 10 tot 18 uur.
Telefoons laat ik rinkelen en de mannen van de vuilniskar blijven voor de deur staan met hun beste wensen.
 
Allemaal uw schuld.
Waarom moest jij zo’n ongemeen spannende trilogie schrijven vlak voor je dood ging?
 
’t Is dat ik geen tijd heb, anders zou ik je nogal een veeg uit de pan geven, maar ik ben nog maar aan pagina 95 van deel drie. Moet nu verder lezen…

slarsson01

14 Reacties to “Met de megafoon gericht op het hiernamaals”

  1. madameblogt Says:

    Van de genoemde auteurs nog niks gelezen. Moet ik blijbaar dringend eens aan beginnen.

  2. elke Says:

    owkeey
    dat belooft dus
    (jammer dat ik alleen nog maar nr 1 heb)

  3. (mw) Says:

    De titels heb ik bij deze genoteerd. Alvast bedankt!

  4. Laleña Says:

    dat had ik met het quintet van J.Auel, De Aardkinderen; de stam van de holebeer etc…alleen de laatste viel Enorm tegen, maar aan deze ga ik me nu niet wagen, later, als ik ze van je mag lenen 😉

  5. veerle Says:

    Zet ik dus op mijn te-lezen-lijst, voor als ik ooit eens vijf minuten (of meer) tijd heb.

  6. vandepotgerukte Says:

    U hebt nog tijd om te bloggen, dus zo spannend zal het wel niet zijn.

    Was getekend

  7. nel Says:

    Ik heb ze ook liggen en ik durf er niet aan beginnen, want ik herken de symptomen bij wie ze al lazen.

  8. Veerle Says:

    Ik zal de auteur en titels opschrijven, om te onthouden als die torenhoge stapel naast mijn bed eens wat verminderd is.

  9. anna Says:

    Ik heb het al vaker gehoord dat ze extreem goed zijn. Misschien moet ik ze dan toch maar eens gaan halen in de bib. Ik ben al benieuwd

  10. zapnimf Says:

    @Madame : ’t Zijn de enige drie boeken die ‘m ooit geschreven heeft en daarna legde hij het loodje erbij neer. Spijtig wel.

    @Wie ze ook gelezen heeft : Hij overdrijft wel met al zijn woonruimten in m² uit te drukken hè? En volgens mij is ‘m ook nog eens gesponsord door Ikea. Ieder meubelstuk werd met naam en toenaam opgesomd. En hoe dat zit met het appartementsrecht daar in Zweden, daar ben ik ook nog niet uit.
    Enfin, hij heeft mij tot half zes ’s morgens wakker gehouden, maar ’t was de moeite.

  11. Martine Says:

    Bij aankoop van dergelijke boeken zou een ziekenbriefje voor enkele dagen moeten bijgeleverd worden. Gratis.


Geef een reactie

