Zoetnimf, zjapnimf

  

zapnimf1kleindonkerroze-op-wit   “Waarom ruik jij naar snoep?”
Moose snuffelde een einde aan de uitslaapmorgen.
– “Euuughmmmphhhh?”
Zijn neus begroef zich in mijn nek.
– “Rood snoep…”
Hij snoof plekjes.
Ik kronkelde mezelf een holle rug,
– “Zoet snoep…”
strekte me uit,
– “Rode neuzen of…”
nam een pose in die er vanuit de lucht hoogstwaarschijnlijk belachelijk uitzag, maar in mijn hoofd toppieverleidelijk.
– “Ik weet het!”
Ondertussen vormde ik reeds een gesmolten laag rondom hem.
– “Dropdingen! Rode veters, kattentongen, jappen!”
– “En nu wil jij mij natuurlijk he-le-maal, to-taal en vol-le-dig opvreten?” kirde ik.
 
– “Nee. Ik lust dat niet. Smerig!”
 
 
Grimmige gedachtennota aan de pudding die ik intussen verworden was : dat kerstcadeau van zijn moeder – dagcrème met amandelolie voor droog vel – aansmeren tijdens een ochtendlijk toiletbezoek, is niet voor herhaling vatbaar.

11 Reacties to “Zoetnimf, zjapnimf”

  1. Stef Flater Says:

    Uwen Moose is nogal een moeilijk ventje, bij tijden. 😯

  2. Janina Modaal Says:

    Phuh, dan doe je al eens je best…

  3. Sara Says:

    Haha, ik zie het helemaal voor me. Na het lezen van je blog schoot ik zo in de lach, dat mijn Lief meteen wilde weten of ik een arts nodig had..

    Geweldig!

  4. ili Says:

    ogh zwijg stil..

    bij mij is het mandarijn eau de toilette en douchezeep gewordne… meer zelfs ‘kerst-mandarijn’ ..
    gelukkig dat mijn dochter van nog geen 3 niet zo kieskeurig is voor haar geurtjes 😉

  5. Duvel Says:

    Op 27 november 2008 rook je nog naar dode muis.
    Nu naar snoep. Een hoopvolle evolutie. U mag de dagcreme , tot 31 januari, omruilen voor een degelijke anti rimpelcreme. Je moet dan wel een beetje opleggen maar je bent het waard.
    Probeert U eens de geur van oud papier, koud frietvet of natte handdoeken. Het zal dan niet bij snuffelen blijven.

  6. Margo Says:

    Liefde is…je lief opgeilen met zoete woordjes.

    Cruheid is…de Moose uithangen…

  7. micheleeuw Says:

    Komt dat tegen ! Jij onmiddellijk in de douche en dan herbeginnen ? Ik hoop het voor jou. 😉

  8. veerle Says:

    Amandelolie die naar dropdingen ruikt???

  9. Dana Says:

    ocharme, je hebt hem toch het bed uitgeduwd? of zijt ge direct gaan douchen?
    🙂


Geef een reactie

