Arme papa… letterlijk

  

zapnimf1kleinpaars-op-zwart   Als het over zijn papa gaat, spreekt zapzoon graag verhullend :
 
“Papa heeft weer een avontuur beleefd. (lees : papa is door zijn eigen stommiteit tegen de lamp gelopen)
Moeke kwam op ons babysitten (lees : in het oog houden dat we niks afbreken en of we weer niet van boven in het trapgat naar beneden overgeven) want papa en H. moesten naar een etentje (lees : zwelgpartij).
Op de terugweg kwamen ze toevallig politie tegen. (lees : alcoholcontrole stond op de loer) Papa moest blazen. Hij had een beetje te veel gedronken (lees : zonder ‘beetje’). H. had er ook eentje te veel op (lees : en nog een portootje en nog een portootje). Ze moesten de auto laten staan, maar die politiemannen wilden papa en H. nog naar huis brengen met de combi. (lees : de politie, uw vriend!) Toen werd papa een beetje onvriendelijk tegen de meneren. (lees : hij verloor zijn zelfbeheersing en veroorzaakte een fikse rel, waarom daar hebben we het raden naar. Hoe een grote mond kan je opzetten als je gewoonweg dik in de fout bent gegaan?) Daarna mocht hij niet meer mee. (lees : “Gij hebt geluk dat je geen pv wegens smaad nog aan je broek hebt hangen.”) Ze hebben iemand gebeld die hen naar huis heeft gebracht. (lees : urenlang gezocht naar iemand die niet te zat was om hen te vervoeren).”
 
Voor de eindzin van zijn verhaaltje vond zapzoon geen verbloeming :
“Hij heeft een boete van € 450 gekregen.”
 
Jaja, papa, je grote voorbeeld!
(Mag ik ook eens een eufemisme gebruiken ja?)
 
Enne… heeft hij eigenlijk die parkeerboete en die snelheidsovertreding van enkele weken geleden al betaald?

10 Reacties to “Arme papa… letterlijk”

  1. anna Says:

    haha. Meer dan er eens goed met lachen kan ik niet. En jij?

  2. madameblogt Says:

    Leedvermaak? Tch, tch, tch. 🙂

  3. zeezicht Says:

    Jaja… heel duidelijk. 🙂

  4. tijdtussendoor Says:

    Ik hoop dat je er mee kan lachen, want ik kan me voorstellen dat zoiets ook voor stoom uit je oren kan zorgen…en papa krijgt wss zijn verdiende loon, daar bestaat geen twijfel over!

  5. Janina Modaal Says:

    Ik hoop dat de papa niet meeleest… 🙂

  6. Margo Says:

    Uithalen naar de flikken is geen goed idee. Zatweg uithalen naar de flikken nog veel minder.
    450 euro wel besteed, dat zal een zware kater geweest zijn ’s anderendaags.
    En jij lacht daarmee, Zapje? Groot gelijk, meis.

  7. sneeuwkoningin Says:

    Dus dat gaat er echt niet uit met de jaren?ach ach zeg…

  8. micheleeuw Says:

    Dat hij dan alles verteld aan de kinderen. Hij zou toch moeten weten dat zij het aan jou zullen doorzeggen en dat jij met een brede smile zal staan ? 😆

  9. (mw) Says:

    Waarom hoor ik plots het refrein van ‘Papa Was A Rolling Stone’ van The Temptations?

  10. zapnimf Says:

    @Anna : Ik beet op mijn lippen omdat zoonzap in de buurt stond. Daarna toch een geluidje laten ontsnappen.

    @Madame : Wie? Ik zou niet durven!

    @Zeezicht : Sja.

    @tijdtussendoor : Met de financiën van ‘papa’ heb ik niks meer te maken hoor. Niet te verwarren met moose.

    @Janina Modaal : Euh… de zaps weten natuurlijk ook van ‘zapnimf’ af. Dat is gauw gegoogled natuurlijk. Ik hoop ook dat hij niet meeleest.

    @Margo : ’t Is maar voor ene keer. De verstandhouding valt wel mee tussen ons.

    @sneeuwkoningin : D’r zijn trekjes die blijven.

    @Micheleeuw : Onze kinderen hebben grote oren.

    @(mw) : Je moest eens weten hoe dicht je tegen de waarheid zit.


Geef een reactie

