Daarvoor schiep God de medische sector

  

zapnimf1kleinlichtroze-op-donkerroze   Dju.
Te fris en sappig om reeds overgangsverschijnselen te vertonen, te oud en versleten om nog een keer ‘mams’ genoemd te worden uit een nieuwe mond die schreeuwt om eten, verse pampers en later wanneer hij nu eindelijk zijn zakgeld zal krijgen.
 
Het was een feit. Ik zat zonder. Zonder babyspullen, zonder goesting om ze nog aan te schaffen en zonder menstruatie. En onder de stress.
Voor het geval dat, probeerde ik gedurende het weekend embryo nog duchtig dood te roken, maar hij bleek resistent.
Voorts ontleedde ik de bijsluiter van mijn anticonceptiepil achterstevoren en binnenstebuiten, op zoek naar precedenten van wonderbaarlijke uitblijvingen van maandstonden.
Primordiaal trachtte ik mijn lichaam te lezen. Dit euvel sprak tot de verbeelding. De verbeelding sprak terug in de vorm van een milde ochtendmisselijkheid.
Ik poogde met God een deal te sluiten : “Mijn contributie om de mensheid verder te zetten is al ruimschoots ingelost vent, nu mag er een effort van uw kant komen. Ik wil bloeden! Nu!”
God was echter op werkbezoek. Elders vroegen dringender zaken zijn aandacht. En daarbij, voor zulke futiliteiten had hij de medische sector geschapen.
 
De vijfde dag, toen er weer gewinkeld kon worden, maakte uw zapnimf gebruik van de apotheekafdeling in een warenhuis. De mevrouw achter de toonbank begreep wat ik hortend en stotend van paniek nodig had.  Meer dan dat zelfs. Naast een zwangerschapstest kreeg ik nog een greep staaltjes weetikveel van het schap mee in het papieren zakje.
 
De vreugde die ik in mijn eentje uitstraalde, een verlossende plas en een negatieve uitslag verder, is quasi onbeschrijfelijk, maar hij ging met luide uitbundigheid en lenige dynamiek gepaard. Ik brulde tegen mijn onderbuik : “Ahaaaa, Dimitri! ’t Zal nog niet voor direct zijn, jong!”
 
De volgende bekommernis was alle sporen van deze meerdaagse bibberatie zorgvuldig te laten verdwijnen. U kent mijn kinderen niet. Een analyserende Witse is er niks tegen. Het uitgekeerde papieren zakje, de verpakkingen, de test zelf, allen werden ze in andere omhulsels gefoefeld en diep in de vuilbaksmurrie verborgen. Lastige vragen – is sinds kort mijn motto – mogen ontlopen worden. Toch als de antwoorden van geen tel meer zijn.
 
Krulzap had nauwelijks haar schoolgerei op de keukentafel uitgespreid of ze drukte een onverholen verbazing uit.
 
“Mama is in verwachting! Mama is zwanger! (maal vele keren)” bracht ze manifest iedereen op de hoogte.
“Huuuu? Hoe kom je daar nu weer bij?” onderbrak ik haar.
 
Triomfantelijk stak ze vijf monsters crème tegen zwangerschapsstriemen in de lucht. De tekening van de bolle buik apert in mijn richting.
Oeps.

26 Reacties to “Daarvoor schiep God de medische sector”

  1. Marleen Says:

    Oe, oe, oe, wat een rampscenario! Gelukkig was het niks, ik kan me je paniek al voorstellen!

  2. Tine Says:

    Ik wil niet stoken, maaaaaar… die dingen durven wel eens missen. Dus zolang er geen bloed vloeit, zou ik de crèmes nog niet wegsmijten.

  3. Isabel Says:

    Moohoh! Die dingen durven idd wel eens missen *g* zei diegene die na een negatieve predictortest én negatieve bloedtest toch zwanger bleek te zijn. 😉

  4. Sjattie Says:

    Gij verstopt alles voor uw kinderen, ik verstopte iets meer dan een jaar geleden alles voor vent (die er uiteindelijk toch achter kwam mor soit) Ook hier was er gelukkig geen nakomertje op komst maar een week overtijd zijn is idd géén plezier als ge gene kinderwens meer hebt (al was ik zelfs na negatieve test toch maar op mijn gemak toen mijn regels alsnog begonnen, ik hield nog rekening met vals negatieve test)

  5. zapnimf Says:

    Zal ’t gaan ja? Stokers!
    Ik sla gewoon een maandje over. Puh.

  6. zeezicht Says:

    Iets zegt mij dat het wel in orde komt…

  7. georgina Says:

    hihi, wat heeft dit te betekenen?

  8. micheleeuw Says:

    Lang leve de sterelisatie ! Met nog een laserbehandeling erbij en geen bloed of mogelijkheid tot kinderkens meer ! Hoera !

  9. Gudrun Says:

    Hilarisch! Ik zie het zo voor mij, het gezicht van Krulzap…

  10. Sjattie Says:

    Een maandje overslaan? Waarom ineens geen jaar *evil grin*

  11. mieke Says:

    ik zou voor alle zekerheid toch alvast stopen met roken.
    🙂

  12. vandepotgerukte Says:

    Een rechtse hoek meteen gevolgd door een uppercut op de kin helpt hier altijd om meteen nieuwsgierigen en grote monden het zwijgen op te leggen.

    Was getekend

  13. Duvel Says:

    Dat was weer een weergaloze frats.
    Stel dat je toch ….. wat zou je gedaan hebben?

  14. madam arabelle Says:

    stel dat je toch…
    hier is nog plaats genoeg! (’t is maar dat ge’t weet he)

  15. De Huisvrouw Says:

    Een mens zou er zowaar bloeddorstig van worden!

  16. anna Says:

    Fantastisch verhaal! Al was het maar omdat het zo’n happy end heeft. 🙂

  17. ruimtevaarder Says:

    woooooohhh, daar zou ik ook ECHT nie meer mee kunnen lachen zene…

  18. Blah Says:

    Pfffffoew!!!! Ik wil het ook niet meer maken, maar bij mij kan ’t haast niet; ik ben én gesteriliseerd, én ik neem de pil (voor andere redenen dan anticonceptie maar daar begin ik hier ni over :D)

  19. Margo Says:

    Ik heb hier nog zakken vol baby-. peuter-, kleuter- en kinderkleding staan, van maatje 50 tot en met 104, daarvoor moet uw mama het dus niet laten, hé, Dimitrike.

  20. treiner Says:

    je mag de baby bij mij inplanten hoor

  21. zapnimf Says:

    “Stel stel stel…”
    Dan word ik draagmoeder voor treiner!

    Whoehaaaa, Margot! Sjot!

  22. sodade Says:

    Brrrrlak!
    Zap mama dus.
    Een gesmaakte associatie.

  23. chelone Says:

    Zou toch wel schattig zijn, nog zo een krullewietje.

  24. elke Says:

    Mocht het toch van dattem zijn: ik wil het niet, hoor. Geef het maar aan treiner, ik heb er genoeg.

  25. Dana Says:

    zou toch schattig geweest zijn zo een klein zapboeleke….genoeg zapzusjes die ervoor zouden zorgen !

    leuk geschreven ! ik ‘voelde’ de stress al mee…


Geef een reactie

