Doe de tulp, yeah yeah

  

zapnimf1kleinlichtroze-op-wit   Terwijl ik de auto leegmaak, valt mijn blik op twee fietsen onder de carport die nog steeds als een kaartenhuisje (van één laag) elkaar in evenwicht houden. Een precair evenwicht. De trapper van de ene tussen de spaken van de andere en de wielen in een ongezonde kronkel gedraaid. Slechts een zucht verwijderd van een kletterende domino met de overige vijf fietsen.
 
Mijn humeur is reeds geblutst wegens een niet al te ontspannende middag…
 
(En dan verzwijg ik nog een supersaaie schoolvoormiddag : 60 kinderen tweede leerjaar apart anderhalve minuut dezelfde leestest afnemen).
 
Met de kinders naar bomma.
Minizap naar de logo brengen.
Dit uur doorploeteren op school en verbeterwerken uitvoeren.
Minizap ophalen en aansluitend afgooien bij de schoolsportmiddag netbal.
Krulzap oppikken bij bomma en de plaatselijke C&A binnenspringen.
Drie jeansbroeken aanschaffen met het nodige gezever (Ik wil een skinny! Nee, deze niet, een skinny!).
Tussendoor aanschuiven bij de ziekenkas en merken dat heel zapdorp daar precies op dat moment wil zijn.
Bibliotheekbezoek : krulzap heeft documentatie over het orkest nodig en specifiek over de xylofoon (waar geen knijt over te vinden is, ook niet op het net).
Per ongeluk een ouwe schoolvriendin tegenkomen (zonder hulp van facebook!). Zij klagen over haar vent en ik stoefen over mijn vent.
Minizap niet vergeten op te halen van haar evenement.
Naar huis rijden en ondertussen plannen wanneer je zoonzap naar de atletiek moet rijden, afvragen wat we daarvoor zullen eten, de rest van de avond reserveren voor het vervolg van het schoolwerk.
De fietsen opmerken en ‘bweurk’ denken.
 
…besluit ik een Tulp te forceren.
 
Een Tulp forceren :
Pathetisch je vriendin Tulp plachten te imiteren.
Wat zoveel wil zeggen als : iedere pluis, oneffenheid, scheve vaas, kruimel, onafgewassen vork die je in het vizier krijgt, meteen verwijderen/pletten/rechtzetten/opgeruimen/afwassen.
Enfin, het tegengestelde van een zapnimf doen : alle vuiligheid, aberratie, onregelmatigheid opmerken en je eraan ergeren, maar het weken ongeroerd laten en fantaseren dat ’s nachts de huishoudtrollen zulke zaken naar ieders bevrediging zullen resolveren. Ik blijf in sprookjes geloven.
 
Maar dus… ik deed een Tulp!
Na dagenlang afgewacht te hebben hoe die fietsen een ravage in de carport zouden aanrichten, deed ik eindelijk een Tulp. Ik boog mij over de ene rijwiel en nam kordaat het stuur in handen van de verst wiebelende en duwde de tweewielers uit de knoop.
Actie!
 
En reactie. Maar niet erg snel.
Minstens vijf minuten heb ik mogen brullen tot een van de zaps eindelijk buiten kwam polshoogte nemen naar mijn benarde positie en mijn velletje tussen duim en wijsvinger wilde verlossen uit de bel (nee, vraag mij niet hoe dat kan!) van krulzaps fiets.
 
Beter gezind werd ik er ook niet van.

22 Reacties to “Doe de tulp, yeah yeah”

  1. chelone Says:

    Graag een fotootje van de ontknoopte rijwielen; zijn ze nog berijdbaar?
    En ook graag toch een antwoord op deze vragen: Hoe krijg je het velletje tussen je duim en wijsvinger in een fietsbel? En hoe krijg je het er weer uit?

  2. T* Says:

    dat van die trage reactie kan ik begrijpen..ze dachten waarschijnlijk ‘in dit stadium zijn het maar oefenweeën’…

  3. de zeggenschap Says:

    Lieve nimf, volgende keer gewoon zappen naar hogerhand. Daar weten ze van wanten.

  4. zabrila Says:

    Gij zult dus niet rap een spelletje mikado winnen…

  5. tijdtussendoor Says:

    Vandaag een tijdtussendoor moment inplannen, zal je deugd doen!
    Kom maar af, ik zet wel koffie 😉

  6. hilde Says:

    moh dutske toch.. deed dat pijn? dat van dat velleke bedoel ik.

  7. Sabine Says:

    Ik doe ook soms aan tulpen, maar ze zijn hier snel weer verwelkt 😉

  8. vandepotgerukte Says:

    Wat doen al die fietsen in uw stulp als U uw nazaten van hot naar her voert met de wagen?

    Was getekend

  9. georgina Says:

    maar schatteke toch… dan doe je eens van Tulp.
    Meestal ben ik een Tulp. Tot ik er de brui aangeef omdat het vermoeiend is.

  10. ruimtevaarder Says:

    Op woensdag moet je er zelfs niet aan denken een ‘tulp’ te doen. Wat heeft het trouwens voor zin. Af en toe doe ik hier ook de tulp…maar een paar uur later zie je er al geen bal meer van!
    (komen jullie zaterdag?)

  11. veerle Says:

    Een Tulp, dat is het laatste wat ik zou doen als ik al slechtgehumeurd was. Dan liever een Tijdtussendoor, hoor!

  12. Dana Says:

    hahaha, een Tulp forceren ! Hoe kom je erbij ! Da’s duidelijk niks voor jou want daar komen vodden van (of wonden).
    🙂
    ik begrijp dus héél goed wat je bedoelt…je moet eens bij Tulp geweest zijn om dit te begrijpen….

  13. tricky Says:

    mmm, ik ken de Tulp niet, maar weet ook niet of ik het wil leren kennen, na dit verhaal 😉
    perfectie nastreven loopt nooit goed af!

  14. micheleeuw Says:

    Had maar heel gewoon gedaan, zo doe je al gek genoeg en vallen er geen gewonden (meestal). 😆
    In het vervolg orders brullen en ze het zelf laten doen ?

  15. Stef Flater Says:

    Het word hoog tijd dat je uw zaps beter drilt. Zoals in het leger. Daar moeten ze (in principe) geen 5 minuten staan brullen voor iemand in actie schiet.
    Btw: ik heb u getagt. 😛

  16. zeezicht Says:

    Ik ken Tulp wel, maar kan de associatie niet zo dadelijk vinden… (naja, ik ken haar ook maar een beetje)

  17. Moose Says:

    Kom je thuis van het werk na een stressy dag, blijkt je conceptueel kunstwerk “Het Wankelbare Evenwicht” zomaar verdwenen!

    Maar mijn wraak is zoet geweest.
    Het werd op slag vervangen door de installatie “Vel-in-bel-vol-decibel”.
    Ha!

  18. Veerle Says:

    Hier is het omgekeerd: je moet eens een jeansbroek in de H&M proberen vinden die niet skinny is, want dochterlief wil dat onder geen beding dragen (mijn voeten lijken dan zo groot!)

  19. zapnimf Says:

    @Chelone : Kuntgijnietlezen : ‘Vraag het me niet!’ staat daar toch duidelijk in de tekst?

    @T* : Ik ga u hoe langer hoe gemener vinden sè.

    @De zeggenschap : Al eens gezapt als je zaphand tussen een bel gefrommeld zit? Ha! Mijn punt!

    @Zabrila : O jawel, daar doen geen bellen in mee.

    @Tijdtussendoor : Heel erg vriendelijk, maar het tijdschema zegt dat ik pas terug kan ademhalen in het weekend. Werken enzo.

    @Hilde : ja!

    @Sabine : Ik geef tulp af en toe een laagje anti-rimpelcrème. Dat helpt.

    @Vandepotgerukte : Die fietsen staan daar voor middagen waar er minder dan 89 km verreden moet worden.

    @Georgina : Dat moet niet gemakkelijk zijn, altijd een tulp doen. Stress!

    @Ruimtevaarder : Inderdaad, woensdag moet zowat de meest ongeschikte dag zijn. Ik leer uit mijn fouten. (Ik was er zaterdag en ik heb u nog naar huis gebracht!)

    @Veerle-sprokkels : Ik kan u geen ongelijk geven.

    @Dana : En vodden is het laatste wat we willen! Wonden ook.

    @Tricky : O jawel. Gelukkig is ze naast perfectionist ook nog ongelijkaardig grappig en gevat. En je krijgt er snoep als je op bezoek gaat. En nu is haar pc al een week kapot, vandaar dat ze dit alles nog lekker niet heeft gelezen.)

    @Micheleeuw : Moose was niet thuis, dat ging niet. (Hij heeft twee fietsen)

    @Stef Flater : Commandeer mij nog eens over kinderdril als je er zelf een roedel hebt, meneer. Dan klappen we nog eens. 🙂
    Ik heb het gezien. Stokske komt eraan… ooit.

    @Zeezicht : Op feestjes kan ze gelukkig haar perfectionistische aard goed wegstoppen.

    @Moose : Ik wacht nog altijd op je ‘ik pak een opneemvod vast’ bewegende beelden.

    @Veerle-Murphy : En dat gat! Dat gat! Dat wordt dan pas een echt gat! Maar soit, daar moei ik mij niet mee.

  20. tulp(D.) Says:

    Mijn pc is terug van vandaag.
    En… dan lees ik dit !!! trut 🙂


Geef een reactie

