Tot daar de ‘mieterse’ zap… hallo helleveeg!

  

zapnimf1kleinlichtroze-op-paars   Ik ben een rotwijf.
Het dunne laagje ‘beschaving’, ingeprent door mijn pedagogen en mijn hedendaagse randanimatie, heeft weliswaar weinig nodig om te verpulveren.
Een hormonenhuishouding uit balans waarvan de rondmeppende fragmentatie al weken hun originele plaats niet kan heroveren bijvoorbeeld. En het feit dat ik een secreet ben natuurlijk.
 
Banggemaakt door het leedvermaak van enkele lezeressen alhier, richtte ik mijn pispijlen een week na datum nog maar eens naar een potje en een halve hand. Weerom werd de existentie van ‘den Dimi’ op wetenschappelijke wijze ontkend. Met dank aan Kruidvat. En zoals je steeds eerst geld moet verspillen om aan resultaten te geraken, wachtte mij diezelfde avond nog een tweede bevestiging in mijn ondergoed middels de kleur rood.
‘Hoera voor de nietDimi’, zou ieder ander de polonaise druppelen van de badkamer tot het bed, maar de vreugde bleef uit. Integendeel, tesamen met de bloeding kwam het chagrijn dagenlang opzetten. Een gruwelijk misprijzen dat zich toestuurde naar de rest van de wereld. Onschuldige kindertjes werden met een nekkarateslag geveld, louter omdat ze naar me lachten. Collega’s moesten het doen met een onbestemd gegrom. En tegen de tijd dat ik ’s avonds met het gezin werd geconfronteerd, was alle geluid op en beperkte de conversatie zich tot het lezen van mijn neerslachtige mimische rimpels. Misschien dat ik zo nu en dan nog eens ‘Koud!’ en ‘Chocolade!’ bitste.
Een tang ben ik.
 
Juist net dan kregen we die andere speling van het lot erbovenop : valentijn.
Jeweetwel, dat waar we niet aan meedoen omdat we het commerciële brol vinden, maar we toch stiekem iets verwachten. Ik ben niet alleen gemeen, maar ook nog contradictorisch ingesteld.
Arme moose. Hij heeft het geweten. Eerst mocht hij me een hele avond meemaken als een afone blok nurkigheid, toen ik slaapwandelend mezelf in bed wilde slingeren, werd ik zowaar nog humeuriger bij het zien van zijn verrassing. De lieverd had met veel zorg een hart geknutseld op mijn hoofdkussen van frambozen en aardbeien.
“Dat is dan vanaf nu jouw kussen”, feekste ik, “met rode vlekken en al.” (“’t Is ineens nog geen chocola!”, dacht ik erbij.)
Onder het dekbed vond ik een lief kaartje met een dvd erbij. “Die film heb ik nog maar vijf keer gezien.”, liet ik hem afgemeten weten. Op het nachtkastje lagen twee lepels, maar ik zat al zo diep ingebed in mijn aangemaakt gif, dat ik zelfs niet meer wilde weten welke lekkernij er onder het bed verstopt zat. Ik huilde stilletjes om mijn onvermogen dat kreng in mij de nek om te draaien.
Moose verdient een standbeeld. Hij bleef lief en knuffelde me in slaap.
 
De dag erop bracht geen verbetering. Het ontbijt bestond dan wel uit -rarara- een chocolademousse- en een bavaroistaartje in een aandoenlijke hartvorm vanonder het bed getoverd, maar uw zapnimf bleef een jankend serpent tot de laatste minuut van zaterdag. Heel tof voor moose die niks anders deed dan mij onbeholpen proberen te troosten.
 
Ik ben een loeder!
Met geklutste hormoonklieren.
En dat ik halvelings had gehoopt dat hij me op romantische wijze ten huwelijk zou vragen, heeft hier niks mee te maken. Niks.
 
 
(Enfin, ik was een loeder. Vandaag voel ik mij terug fidele zap.)

28 Reacties to “Tot daar de ‘mieterse’ zap… hallo helleveeg!”

  1. elke Says:

    De combinatie regels/valentijn zou moeten verboden worden! Ik stem voor!

  2. Patrick Says:

    Dat je zoiets over jezelf schrijft. Mieters eerlijk vind ik dat:-)

  3. zeezicht Says:

    Hopelijk voor Moose heb je hier een beetje overdreven? (dat zeg je toch altijd)
    En zo niet, verdient die man echt waar een standbeeld. 🙂

  4. Margo Says:

    Doe zoals ik en beperk dit soort rottigheid tot 3 keer per jaar. 4 maanden doorslikken, stoppen, efkes een paar dagen de PMS zijn werk laten doen, waarna er weer 4 maanden hormonenvrij vlees in de kuip is voor uwe Moose.
    Of het ongezond is voor je lichaam? Nope, not at all.
    Je kan zelf regelen wanneer je hormonen met je vrolijke zapnimfhumeur aan de haal gaan, het gebeurt enkel wanneer het jou past (wat het eigenlijk nooit doet, maar soit). Hormonehouseholdmanagement, noem ik het. Een aanrader!

  5. tricky Says:

    mijn hele ziektegeschiedenis heeft dan toch één voordeel… daar ben ik nu vanaf!!!

  6. T* Says:

    bij mij vantzelfde, alleen was de sfeer iets meer opgelaten toen bleek dat ik in het massage-oord mijn weelderig pubis inclusief blauw trekkoord in een papieren string moest wurmen.

  7. mieke Says:

    of doe zoals ik gedaan heb, toen ik nog jong, knap én vruchtbaar was, laat je een mirenaspiraal zetten: goed voor 5 à 6 jaar zonder regels.
    Arme moose. Maar chapeau voor jou, dat je toegeeft een feeks te zijn geweest.

  8. madameblogt Says:

    En nu op je blote knietjes bidden dat Moose zo’n supergeduldige lieverd mag blijven.

  9. biomama Says:

    maaai god!!! als ge uwe vent beu zijt brengt hem dan maar naar hier! 🙂

  10. Marleen Says:

    Jaja, hormonen … ik pleit voor afschaffing (van een teveel dan toch).

  11. Sabine Says:

    te veel rood op valentijn…. niet goed 🙂

  12. Duvel Says:

    Je hebt Moose al 100 x verteld dat je nooit , maar dan ook nooit meer, wil trouwen ?

  13. zapnimf Says:

    @Elke : Ik hoop dat het daaraan ligt, want anders ziet het er niet goed uit voor mijn karakterstudie. Ik ben het roerend met je eens!

    @Patrick : Wat je zegt. Daar heb ik inderdaad over nagedacht : dient een blog enkel om je langs je mooiste kant te laten zien? Ik heb dus blijkbaar zo van die dagen en nu viel het dubbel op omdat de partner zo extra zijn best deed.

    @Zeezicht : Wat zeg je? Een chocoladen standbeeld zelfs! (Want het was nog groffer en erger dan dat, ik heb niet alles opgeschreven wat ik dacht.)

    @Margo : Dat helpt niet, ik krijg verdikke nepmenstruaties in het midden van het kaartje.

    @Tricky : Mja, dat vind ik nu eens een positieve instelling van jou. Als ik zou moeten kiezen… toch maar die twee dagen bitch.

    @T* : Jammer dat het geen meganachtmaandverband was, dat zou harder lachen geweest zijn!

    @Mieke : Ach, ik heb al over vanalles gedacht. Ook daarover. Nu nog tijd en goesting vinden.

    @Madame : Zou ik niet liever bidden dat ik wat toffer zou worden?

    @Nagalore : Ontploffen is nog net wat anders. Ook dat kennen we helaas.

    @Biomama : Ik denk er zelfs niet aan! ’t Is niet omdat ik een kenau ben, dat ik niet besef dat die kerel zichzelf in goud waard is.

    @Marleen : Waar moet ik tekenen?

    @Sabine : Is valentijn uberhaupt wel goed?

    @Duvel : In het begin misschien efkes? Maar daarna…

  14. Hill Says:

    Gelukkig is ze zelf ook zeer romantisch.

    Ik heb voor Valentijn een voorlicht gekregen. Voor op mijn fiets.

    Iedere morgen en avond is zij nu gedurende vier en een halve kilometer het licht in mijn leven.
    Of liever, haar licht brengt mij uit het duister naar voren en háár kwaliteiten voorhogen míjn zichtbaarheid in deze wereld.
    O.

    Toch tot half maart, dan is het licht genoeg.
    Tenzij de batterijtjes eerder op zijn.

  15. zapnimf Says:

    Ja hoor ventje, neem maar een beetje wraak. ’t Is toegestaan.

  16. Duvel Says:

    Hill,

    Dat aanzoek.
    Nog een jaartje of vijf uistellen jongen.

  17. Dana Says:

    Inderdaad heel eerlijk van jou !
    Terwijl je dit leest krijg je zoveel medelijden met je ventje …..daar ging zijn romantisch avondje . Heb je het ondertussen goedgemaakt ?

  18. Duvel Says:

    Tips voor de volgende Valentijn.

    -Een cadeaubon van 10 euro uitsluitend voor een aankoop in de groentenafdeling van den Aldi .
    of
    -Een setje Solinger aardappelmesjes.
    of
    -3 paar spataderkousen

    – als je wat meer wil spenderen: een hogedrukreininger.

    Graag gedaan Hill

  19. anna Says:

    Gelukkig kocht hij geen cd van Marco Borsato. Stel je voor dat je nog de ganse dag naar ‘vandaag is rood’ had moeten luisteren…

  20. Sjattie Says:

    Allez, ik ben blij dat ik niet de enige ben die valentijn vakkundig verkloot heeft. En dat ik niet de enige ben die – nee ik vind trouwen niet belangrijk – toch een aanzoek wil met alles erop en eraan. Gedeelde smart is halve smart? (“smart” desgewenst door “schaamte/schuldgevoel” vervangen :p)

  21. zeezicht Says:

    @ Hill
    Een kus van de juffrouw en een bank vooruit! 🙂

  22. Gudrun Says:

    Hilarisch! Hill jongen, niet opgeven. Ooit komt het nog wel goed :-p

  23. micheleeuw Says:

    Je moet leren genieten van je hormonendagen ! Echt genieten ! Zo iedereen (in jezelf) uitmaken voor rotte vis. Zo kom ik er het vlugst weer door.

  24. omamoetje Says:

    en niemand hier heeft medelijden met zapnimf : ze was er nog het ergst aan toe, ze kon er écht niets aan doen, zoiets neemt bezit van je lijf en leden en je verstand !!

  25. Laleña Says:

    niks aan toe te voegen, alles is gezegd –
    heb-de-gij-chanse, dat hou ik aan je verhaal over
    rotverwend ja! 🙂


Geef een reactie

