Geef mij een deurkruk of ik kan weer niet naar de wc

  

zapnimf1kleindonkerroze-op-lichtroze   Het ene stokje is nog niet koud of er zit er al een ander te keuteren. Merci Margo, zoals je weet ben ik het ultieme stokjesmens.
 
Vijf vragen, die ik – plichtsbewust als ik ben – naar volle waarheid beantwoord.
 
1. Wat staat er in het laatste smsje dat je hebt verstuurd?
 
“Stomme geit. Ik sta voor uw deur!”
’t Is te zeggen, ik had dat kunnen versturen, als ik mijn gsm niet in de auto had vergeten. Dus heb ik het gewoon in haar gezicht gesmeten, misschien wel omdat ik voor haar deur stond terwijl zij van haar oren maakte dat ze net een seconde geleden naar me gebeld had. Bij Huisvrouw is het ook nooit gepermitteerd om eens een half uur te laat te komen, want dan hangt ze aan je hoorn. Ja zeg, ik moest mijn haar nog wassen, mijn auto rijdt altijd minder snel in ’t echt als in gedachten en ik was nog verplicht om een winkel te passeren want het mens had verstaan gegeven dat je zonder chocolade niet welkom was.
Hannah (van het gewiste ‘letters in de soep’) (en met een nieuwe blog) stond trouwens gelijk met mij voor die deur, maar die werd wijselijk ontzien.
 
 
2. Wat is het laatste eetbare voorwerp dat je in je mond hebt gestoken?
 
Dat was een van die minitaartjes van Madam Arabelle. Van de enige echte goeie bakker in de enige niet marginale straat in L. (Wilfried Martens is er ook reeds gespot met een Frans brood! Je komt wat te weten op zo’n informele bijeenkomst.) Toevallig zat Madam Arabelle daar ook al rond de tafel van Huisvrouw. Gelukkiglijk voor ons (Hannah en Mme Zsazsa en ik) had zij het chocoladedreigement van Huisvrouw wél serieus genomen. In veelvoud zelfs! Spijtig dat we rond half vier buiten vlogen want de pateekes waren nog niet allemaal op. Hoewel, van de zes kilo die ik er de laatste maand weer afkreeg, heb ik er in enkele uren vier weer bijgefret. In die mate dat ik er mijn – gezond – avondmaal voor heb laten staan. De maag stuurt tot nu oververzadigingsboodschappen rond.
Aan tante Annie die haar kat stuurde wegens werkzaamheden : En dat hebt gij gemist! Lekker puh!
 
 
3. Wat is het laatste dat je hebt gecopy paste?
 
“En god dan heb ik mij nog zo hard ingehouden, ik heb alleen gezegd dat mme A haar tieten geen plastische chirurgie nodig hebben en me dunkt dat ik het woord beffen zelfs niet heb laten vallen.
Mor kom, Zsazsa heeft zich toch min of meer gedragen, heb niet meer dan 1 keer een roloog moeten doen.”
Oeps! Per ongeluk een antwoordmailtje van Huisvrouw op de vraag wat Hannah en Arabelle van ons zouden denken?
Allez? Hoe komt nu dat dat in mijn copy paste zit? Tssss.
 
 
4. Wat is de laatste film die je in de cinema hebt gezien? Was ‘m goed?
 
Cinema cinema…
Huisvrouw en Mme Zsazsa horen en zien kibbelen, dat is pas cinema!
Ambras maken over het meest onbenullige details die niemand wil weten : over de eerste privémededeling die op een forum tussen hen over en weer is gegaan. Iets met twee parkeerplaatsen. Dat werd ei zo na batteren. De pc werd erbij gesleurd om gelijken te bewijzen.
Was ‘m goed? Nee! Awoert. Boeboeboeh! *wegwerpgebaren*
Chance dat Madam A en Hannah en ik die schabouwelijke scheldwoordenpingpong naar de achtergrond konden verdringen en rustig verder interessantigheden konden uitwisselen.
 
 
5. Wat is het laatste waar je geld aan uit hebt gegeven?
 
Profiterollen. Een soort van peperkoek met frangipane tussen, geen idee hoe dat heet. Voor de meiskes vandaag. De patisserie van Arabelle was smeuiiger!
Al waren we het er met de genodigden over eens dat we onze portemonnee beter eens zouden opentrekken om een paar deurklinken voor het mens te kopen…
Een ware schande is dat daar.

9 Reacties to “Geef mij een deurkruk of ik kan weer niet naar de wc”

  1. De Huisvrouw Says:

    Ik zou deze bijeenkomst niet treffender hebben kunnen schetsen. Ik zal dan ook gewoon een -zie daar- doen op mijn blog. Uw en mijn lezers weten vast dat het woord, wat was het ook al weer? Iets met een B? nooit over mijn lippen zou rollen. En zelfs dit klinkt vunzig, als ik het zo eens herlees. Tsssss. *Huisvrouw knielt nu neder voor haar avondgebed.

  2. tante annie Says:

    en ik zat intussen op de koffie bij een pin up-drukker. spaatig.

  3. madam arabelle Says:

    Beffen? toch niet in één zin met mijn tieten hoop ik want dàn durf ik niet meer kommen.

  4. clara Says:

    Laat jullie bij een volgende gerust gaan hé zeg. Geen probleem. Alleen dat smijten met eieren, dat was er over. Dat hoefde nu niet letterlijk.

  5. zapnimf Says:

    @Sofie : Ja, altijd grinnen met die grieten.

    @Huisvrouw : Zoals er zoveel woorden nooit over uw lippen rollen, eeviedamoan.

    @Tante Annie : En die had natuurlijk geen pateekes è è è!? Stel uw prioriteiten, tante!

    @Madam Arabelle : Ze meende het niet zo. Ze wilde eigenlijk een punt zetten ergens daartussen. Komttochmornog.

    @Clara : Ochja, de eieren.
    Nog vergeten : Huisvrouw krijgt een karton eieren van Clara/Hannah en met veel vertoon smijt ze ze op de grond. Niet dat het opviel, want wie goed keek, zag ook nog spaghettiresten van weken voordien hangen en een stuk kalkoen van Kerstmis en daarna hebben wij ons kruimels van de pistolets (oja, die waren er ook) er maar bij gezwierd.
    Haai Clara! En nu blijf je wat langer in bloggenland? We zullen het niet aan uw moeder verklappen!

  6. micheleeuw Says:

    Zo’n bezoekjes zijn inderdaad pure cinema ! 😀

  7. zeezicht Says:

    Wanneer begin jij eens aan je memoires? Succes gegarandeerd! 🙂

  8. Margo Says:

    En maar klagen dat ze geen weg weet met stokjes, tsss


Geef een reactie

