Een minimum aan interieurreorganisatie

  

zapnimf1kleindonkerroze-op-wit   – “Mamaaaaa, mag Noemi blijven slapen?”
– “Uh-uh.”
– “Mamaaaaa, mogen wij dan een kamp maken op de kamer en daarin slapen?”
– “Jup.”
– “Mamaaaa, mogen wij de wasspelden gebruiken?”
– “Ja hoor.”
– “Mamaaaa, ’t is af. Kom jij eens kijken?”

voor  :

kamer-knip

 

na :

kamp_in_de_kamerknip
 

“Waar ergens”, zo vroeg ik me af, “heb ik hierboven de toestemming gegeven voor een verbouwing?”

En niemand – wonder boven wonder – die gestikt is na die eerste nacht!

24 Reacties to “Een minimum aan interieurreorganisatie”

  1. madameblogt Says:

    Creatieve geesten moet je laten doen. 🙂

  2. (mw) Says:

    Hela, zelfs poes doet mee!
    Het tafereeltje herinnert me aan mijn eigen kinderjaren. Mijn broer en ik haalden al de rug- en zitkussens uit de fauteuils en stapelden die kaarthuisgewijs op en naast elkaar. Daarna werd alles behangen met oude lakens. Pas toen de televisieavond aanbrak, diende ons binnenshuise kamp noodgedwongen te worden gesloopt.

  3. zeezicht Says:

    Maar het was toch zo prettig, zapmama.

  4. micheleeuw Says:

    Ze hebben zich geamuseerd en dat is ook al iets. Wie heeft alles weer in orde gebracht ?

  5. licht in de duisternis Says:

    De ‘voor’kamer is zo ordelijk! Hoe krijg je dat gedaan van je dochter? Ik zal in de leer moeten komen…

  6. tijdtussendoor Says:

    Inderdaad…die ordelijkheid ‘voor’ viel me ook op…
    Wat een heerlijk zonnige kamer 😉

  7. anna Says:

    En ik dacht dat kleuters erg waren als ze zeggen dat ze met de blokken gaan spelen en ze eigenlijk gewoon over heel de woonkamer strooien.
    Trouwens: wie zou er nu een onordelijke ‘voor’ foto kiezen? Dan mist die ‘na’ foto toch zijn effect?

  8. Veerle Says:

    Kinderen zijn maar gelukkig als ze kampen kunnen en mogen bouwen (dat hebben ze bij ons ook zo dikwijls gedaan, en mijn zoon van bijna 16 heeft zijn bed – onderste stapelbed – nog steeds gebarricadeerd met dekens).
    Ah, en die poes! Verander ook maar iets in je interieur en ze hebben het gezien, en moeten zich vooral die plaats toe-eigenen.

  9. Laleña Says:

    hebben wij ons geamuseerd vroeger met een simpel paarden-deken gehangen over de wasdraad als ‘tent’ en als sumuum daar dan picknicken : )

  10. vandepotgerukte Says:

    Ze hebben toch netjes een uurwerk opgehangen.

    Was getekend

  11. Sjattie Says:

    Rofl zeg. De kleintjes zijn bij ons al content als ze een deken over hun speeltafel mogen hangen en wat kussens mogen gebruiken. Effe vingers kruisen dat dat zo blijft 😉

  12. mieke Says:

    ik noem dat een heel ordelijke kamer. Moet je thuis eens komen zien, naar die van mijn dochter. Een creatieve geest huist in een chaotische wereld, naar t schijnt, en dat zou best kunnen kloppen.
    En daarbij, kampen bouwen, niks zo leuk als kampen bouwen als je kind bent!

  13. Dana Says:

    bij mij is dat ook in de living, alle kussens uit de zetel of op een stapel ! (dan merk je ineens dat je nog wel eens de zetel mag stofzuigen…..wat ik allemaal al heb gevonden zo)

  14. Linn Says:

    Oh, de herinneringen van mijn eigen kampavonturen komen terug naar boven.

    De kat ziet het nieuwe interieur blijkbaar wel zitten. 🙂

    Mooie kamer, trouwens. Mooi kleurtje aan de muur en mooi Ikea-rek. *kuch*

  15. Christophe Says:

    Lap, de collega’s hebben gehoord dat ik even aan het surfen was. Roflol 🙂

  16. clara Says:

    Euh… die foto ‘voor’ dat schitterend idee, is dat niet die foto toen de kamer nét geschilderd was? En bijgevolg nog net niet in bruik? Oftewel een afdruk van een eenmalige, kortstondige situatie waar je verlangend aan terugdenkt?

  17. zeezicht Says:

    Ik vroeg mij ook al af of je verwachtte dat de kamer er zo ging uitzien. Dus snel een foto vóór… 🙂

  18. Margo Says:

    Ik vind die groene muren keiknap!

  19. muggenbeet Says:

    ik herken het heeelemaal. 🙂

  20. de zeggenschap Says:

    Creativiteit moet met alle middelen gesteund worden, vind ik.

  21. Mme Zsazsa Says:

    Ooh geweldig, dat was verschieten dus.

  22. zapnimf Says:

    Inderdaad, de foto voor dateert van toen de kamer net geschilderd was en amper in gebruik.
    Clara! Chapeau voor uw geheugen!
    De kampkamer is vijf dagen gebleven en daarna hebben ze zelf alles netjes opgeruimd. Al heb ik niet gecontroleerd hoe opgevouwen al die dekbedovertrekken die ze aangeslagen hadden, terug op hun oorspronkelijke plaats zijn gelegd.
    Hier mag alles, als ze het maar terug opruimen. Ik was vroeger ook een kampenbouwer in de hof met alle tuinmeubelen en paardendekens. Wel spijtig dat ons ma altijd een stoel nodig had om op te gaan zitten dan.


Geef een reactie

