Niet voor anorectici. Niet voor zuurpruimen. Wel voor alle anderen.

  

zapnimf1wit-op-donkerroze   Het ware de Hoorn des overvloeds, daar bij Madame en Meneer.
Samen met Elke, Margo, Beo, Chelone en Ionesque,
alsook Menck, Zeezicht, Hilde en Huisvrouw uit de blogosfeer,
werd het een onderonsje – euh – vrij cabaretesk.
 
Madame, die hete, wilde ons tegoei soigneren.
Het ontroerde ons tot onder de okselholten.
Spijs, drank en chauffagewarmte à volonté serveren,
lieve, we waren ook zonder voor je gesmolten!
 
Woef bleek kleptomaan van handtasverstopt rookwaar,
Madame bracht leven in een Caraïbische brouwerij,
meningen over ‘een vize ves’ of een ‘vieeze vies’ bleven onverenigbaar
en op de duur smeten we in de nachtelijke hof met een ei.
 
We wezen vingers naar blogs met reclame,
we adoreerden het wc-papier en zijn multiple laag,
waren jaloers op de jeugdige uitstraling van een tafeldame
en Zeezichts geheugen werkte traag.
 
(Dat heet dan gelukkig zijn…
een deur die plots opengaat,
maar toch ook ongelukkig voor mijn zittende aanschijn
als daar Menck plots in het kleinste kamertje staat.)
 
Na middernacht kwam ook moose erbij gezeten,
herkenner van Franse chansons en tevens mijn kompaan,
maar Huisvrouw en ik wilden liever van hem weten
waar hij dacht dat de kerstboom niet zou misstaan.
 
Rond vieren was ’t gedaan met brassen,
Meneer knikkebolde gezapig zijn kop.
Tijd om op te krassen
want de sigaretten waren (weeral) op.
 
 
Een mens zou bijgod al naar het volgende blogfeestje verlangen,
altijd voldaan, humaan, (niet) kalm aan, nooit droogstaan, profaan.
Geweldig plezant, op zaterdag de grote Jan uithangen,
maar let wel, uw zondag is compleet naar de vaan!
(kreun)

20 Reacties to “Niet voor anorectici. Niet voor zuurpruimen. Wel voor alle anderen.”

  1. De Huisvrouw Says:

    Volgens mij was het eerder dicht bij de vijven, mor kom. En spreek voor uzelve, mijn zondag werd wederom nuttig en sociaal opgevuld . Of alleszins toch sociaal.

  2. zapnimf Says:

    O. Dan zal ik vanaf de vieren u beginnen uitsmoren zijn. Euh en jij was ook al aan het pakje van Chelone aan het lurken. Maar het zou mij niet overkomen zijn als Beo mijn stinkstokken had aangeslagen omdat hij zonder zat.
    Djeezes, zou stoppen met roken niet simpeler zijn?
    Allez : vijven dus en tegen de zessen in ons bed.

  3. (mw) Says:

    Die zondag leek het alsof ik ferm aan de drugs had gezeten. Ik heb meteen maar ‘Zombie’ in de cd-speler gepleurd…
    Maar! de! meeting! was! super!

  4. madameblogt Says:

    Normaliter zou ik grinniken bij zo’n poëtische bevlieging. Maar nee, begot. ‘k Hem geblét. En met die tranen van aandoening heb ik geschaterd. Die poeet in je reet verdient het betere toiletpapier.

  5. elke Says:

    oja, stoppen met roken! Ik stem voor! *hèhè*

    Blij u allen te hebben leren kennen. Mijn oren zullen nooit mee dezelfde zijn. Mijn rimpels hopelijk wel.

  6. micheleeuw Says:

    En dat ik er niet bij kon zijn ! Snik – snik !
    Blij dat het zo leuk was.

  7. zeezicht Says:

    Oh ja… plaese… allemaal stoppen met roken, want wij waren in de minderheid, de gratisse meegenieters.
    Maar het viel nog mee hoor! Ik had enkel een machine vol was extra.
    Origineel toch, lachen met eieren en toilet-papier.
    Maar leuk dat het was, ècht leuk!

  8. sneeuwkoningin Says:

    goh zeg,ik wou dat ik er bij geweest was…wanneer is de volgende blogontmoeting?

  9. Stef Flater Says:

    Anorectici? Wat was uw beroep ook al weer? 😛

  10. Beo Says:

    Dus de resterende 20 hebt ge d’r zelf nog doorgekacheld..? :p

  11. Margo Says:

    Helemaal met je eens, Zapnimf, ik zou het niet beter hebben kunnen poëziëren.

  12. Glittering Prize « Ionesque Says:

    […] toestanden met dat ei en het toiletpapier heeft u waarschijnlijk al bij Zeezicht, Elke, Margo, Beo, Zap, Chelone, de huisvrouw, Kielzog, of Madameblogt zelve gelezen… en tegen dan weet u ook dat […]

  13. hildeken Says:

    het aantweeerrrps zindert nog een beetje na… maar gezellig was ’t ja zeker!

  14. clara Says:

    Konden we niet van de meeting genieten, dan zeker van het verslag.

  15. Dana Says:

    amai, en je was ’s middags al zo hevig en leuk !
    had je nog een stem de zondag?
    zat het eten niet tot in je keel?
    een weekendje om niet snel te vergeten dus

  16. mieke Says:

    verdorie!
    ik moet tijd zien te vinden om meer blogs te lezen. Weer duidelijk iets gemist.

  17. Blah Says:

    Qualitytime met JOU Zap??? o jee…

  18. zapnimf Says:

    @(mw) : Aha! Toch ook! Wij moeten op onze leeftijd zo geen toeren meer uithalen, jong.
    Allez… zo’n paar keer per jaar kan nog net.

    @Madameblogt : Merci… je vindt het dan niet erg dat ik nu zeg dat ik zo’n rol van jou heb meegeschoept? ’t Is niet voor mij, maar voor de poëet!

    @Elke : Volgende keer in open lucht! En met nog zo’n chocoladetaart! (aan alle anderen… dat is ze, die er nog zo jong uitziet.)

    @Micheleeuw : Ja? Waarzatjij? Stel uw prioriteiten… vorige keer waren het uniformpjes die je moest strijken en hun vervolg.

    @Zeezicht : Wees blij dat het gratis was!
    Gelukkig is lol ook gratis, of we hadden mogen dokken.

    @Sneeuwkoningin : We zullen het u laten weten als we het zelf weten.

    @Stef Flater : Woordenuitvindster!

    @Beo : Wij zijn dan ook nog lang gebleven, mijn beste.

    @Margo : Jij hebt er een woordwolk van gemaakt, zag ik. Leve de vorm!

    @Ionesque : Makkelijk, je automatische piloot laten antwoorden.

    @Hildeken : De andere provincies waren nochtans in de meerderheid. Ja, heel gezellig.

    @Clara : Duh… volgende keer moeite doen om er ook te geraken, ja.

    @Dana : (Van het feestje net voor het blogfeestje) ’t Was gewoon een hele dag geweldig leuk! De keel en de stem hebben toch wel wat mogen lijden, ja. Zondag was rustdag voor het hele lijf.

    @Mieke : Dat moet gij. Maar er zullen nog wel keren komen.

    @Blah : Ik bedoelde dat je je man ook kon meepakken è slimme! Of is die van een mindere kwaliteit?

  19. chelone Says:

    Madame, dat is echt een hete. ‘k Heb het ook gemerkt.
    ‘K Heb haar zelfs zien shaken in haar open keuken.

  20. Glittering Prize « deStaat (een toestand) Says:

    […] toestanden met dat ei en het toiletpapier heeft u waarschijnlijk al bij Zeezicht, Elke, Margo, Beo, Zap, Chelone, de huisvrouw, Kielzog, of Madameblogt zelve gelezen… en tegen dan weet u ook dat […]


Geef een reactie

