Het betere trekwerk(sprookje)

  

zapnimf1kleinwit-op-lichtroze   Je kan ze niet van onverschilligheid en apathie beschuldigen, die lieden van telenet.
Mijn blogbijdrage over hoe de telefoon je humeur een dag kan verbollemonden was nog niet afgekoeld of daar trok ene anonieme lezer conclusie vanop zijn telenetdesk (moetegijnietwerkenmijnbeste? ofishetuwlunchpauze?) en aansluitend trok hij verbindingskabels los.
“Zo, die lieve zapnimf zal vooreerst niet meer gestoord worden, hihihi.”, giechelde die behulpzame medemens.
 
Aan half werk doen ze daar niet. Tesamen met een platte spreeklijn viel ook het internet dood. Jubel!
Daar lag mijn officieuze bestaansreden op zijn buik.
De officiële wenkten me vanuit hun wasmand, de vaatwas, de wasmachine, de boekentas, de lege kookpotten en schreeuwden : “Hiero!” Maar zieligheid heeft ook zijn rechten en ik deed een dutje op de bank en hoopte snurkend op een zelfregulerend wonder. Zowel virtueel als huishoudelijk.
 
Vierentwintig uur lang wenste ik een mirakel. Iemand belangrijk zou mij maar eens willen bellen of mailen! Stel je voor!
Ten einde raad heb ik mijn geloof in sprookjes moeten opgeven en zocht ik een telefoon op een ander. (U dacht toch niet dat er op mijn gsm nog (voldoende) belkrediet stond?) Een ander die wel vijf kilometer verder woont. De buren waren niet thuis.
 
“Nederlands? Druk één.”
“Technische problemen? Druk twee.”
“Internet? Druk drie. Telefoon? Druk vier.” Euh… drieënveertig? Nee, drie dan maar.
“Druk klantennummer en sluit af met hekje.”
“Modem testen? Druk zoveel.”
“De test van uw modem is positief. U kunt ook surfen naar telenet be voor verdere informatie.”
Ik kan niet surfen! Lompe robot! Daarvoor toets ik hier al tien minuten nummertjes!
“U kunt ook een medewerker bellen op een ander nummer, 30 cent per minuut, (nummer komt er ineens aan, te vlug om het te noteren).”
 
Ieder weldenkend wezen zou nu terplekke zijn haar uitplukken. Uw zapnimf niet. Genoeg lokken overhouden ligt nogal gevoelig bij haar. Dus ondernam zij een volgende poging om bovenstaande procedure nog eens door te worstelen, maar deze keer het accent op telefonie.
 
*zelfde zever*
“Druk telefoonnummer en sluit af met hekje.”
“Wij ondervinden momenteel netwerkhinder in uw buurt en hopen dit binnen de drie uur opgelost te hebben.”
 
DUH-HUH!
 
Eind goed, al goed?
Toen kwam er een varken met een lange snuit?
 
Half.
De liegebeesten.
Het duurde nog vijf uur!

15 Reacties to “Het betere trekwerk(sprookje)”

  1. Tine Says:

    Bij ons gebeurt dat om de paar weken, en ik heb nog nooit een scheef woord geblogd over Telenet. Ik zou niet durven. Ik heb ooit een keer gemeld/gebeld dat alles hier plat lag.
    En of ze konden komen?
    Tuurlijk mevrouw, volgende week dinsdag. (het was woensdag)
    Dat kon niet, want ik moest ondertussen toch werken, gvrdm! Of dachten ze dat ik faxgewijs ging freelancen?
    Twee dagen later: technieker over de vloer – probleem niet bij ons, maar bij kotteke in de straat waar bliksem was ingeslagen. Zo opgelost. En een maand later de gepeperde factuur voor spoedinterventie (!!).
    Het was toch de schuld van de bliksem en het kotteke?
    Tuurlijk mevrouw, maar u was de eerste die een interventie aanvroeg. Met spoed.
    Ik steek dus geen vinger meer uit! Zelfs niet digitaal. Behalve op andermans blog, natuurlijk.

  2. Margo Says:

    Krijg je geen e-mail van Telenet, een paar weken voordat ze werken of onderhoud gaan uitvoeren op uw netwerklijn in uw buurt? Tiens, ik word daarvan altijd tijdig op de hoogte gebracht en kan er dus altijd rekening mee houden ipv mij te gaan opwinden dat dat verdomse ineternet niet werkt.
    Sorry, kan echt niks verkeerd zeggen (hout vasthouden) van Telenet.

  3. Tine Says:

    De voorbije zes keer niet, deze maand wel. We maken dus vorderingen, hoezee!
    Maar het scherm van de tv blijft scramblen. Misschien moet ik daarvoor ook eerst eens een spoedinterventie betalen voor dat in orde komt?

  4. chelone Says:

    Tegenwoordig bel ik onmiddellijk het betalend nummer want als je wacht op gehoor bij het andere nummer kan je naar Frankrijk rijden en terug en daarna nog een driegangendiner klaarmaken. Het is duurder maar een stuk sneller qua service en oplossing.
    Bij jou worden de werkzaamheden aangekondigd, Margo?
    Hier al lang niet meer. Wij buren telefoneren gewoon naar elkaar om te vragen of ons internet werkt.
    Hebben jullie ook al gemerkt dat er de laatste tijd veel meer email foutmeldingen passeren? Ik verdenk Telenet van besparende praktijken, zou dat kunnen?

  5. licht in de duisternis Says:

    Ik ken de boodschap van Telenet ook al vanbuiten (“binnen 3 uur opgelost” – “U kunt ook surfen naar…”, terwijl het internet niet werkt, sufferd!). Bij ons valt de internetverbinding soms ook om wat voor reden uit. Als je geluk hebt, ligt het niet aan jou en hoef je dus niet te proberen te surfen naar telenet.be terwijl je geen verbinding hebt, maar noemen ze het “Netwerkhinder”. Volgens mij gaat het dan niet om werken, maar om iets dat misloopt bij hen. En als je voor je werk afhankelijk bent van die internetverbinding kunnen drie uur verdorie lang duren!

  6. zeezicht Says:

    Ja ik word ook verwittigd op voorhand als er werken in aantocht zijn.
    En voor de rest kan ik eigenlijk niet klagen over telenet.

  7. zabrila Says:

    Hier valt het ergerlijk genoeg ook geregeld uit voor enkele minuten, of soms langer, gevolgd door kreten vanop het tweede verdiep: “Maaaaaam, internet…” en dan word ik verdacht van sabotage…
    Er ontbreekt dan een knipperend oranje modemlichtje wat erop wijst dat Telenet stokken in de wielen steekt.

  8. de zeggenschap Says:

    Telenet, zijn dat die vampieren die leven van het bloed dat ze vanonder de mensen hun nagels halen? Ik dacht het al.
    Dat van mij zweeft of druppelt nog altijd ergens tussen Mechelen en de maan…

  9. moekemicheline Says:

    Telenet, breek me de bek niet open! Het menu ken ik al vanbuiten vanaf de eerste dag dat we klant werden. Al moet ik zeggen dat de mensen van de helpdesk ongelooflijk vriendelijk zijn, dit in tegenstelling tot het product zelf.

  10. Dana Says:

    Telenet, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarch
    ik heb ook nog eens Telenet mobile en ze hebben mijn uitgaande oproepen geblokkeerd voor 1.5 maand. Kan je indenken zolang ni meer kunnen bellen?
    de oplossing van het probleem heb ik ze zelf moeten doorbellen (5 telefoontjes van inderdaad eerst al die opties te moeten doorlopen)

    met mijn internet en telefoon hebt ik gelukkig nog geen problemen gehad…

    vriendelijk zijn ze wel aan de telefoon maar er wordt wel eerst op het bandje gezet dat de gesprekken kunnen opgenomen worden….

  11. clara Says:

    Laten we hopen dat ‘lompe robot’ en ‘liegebeesten’ nu niet overgaan tot een uitgekiende wraakactie.

  12. micheleeuw Says:

    De boel geraakt overbelast zeker ? Dat ze niet willen investeren in meer/betere kabels zou hun winsten doen verminderen, vermoed ik.

  13. Dagoog Says:

    Hé, ik dacht dat de ‘technische problemen’ die toevallig altijd binnen de 3 uur opgelost worden, alleen in de verre Westhoek alias ‘einde beschaving’ voorkwamen…
    Normaalgezien kijg ik – nadat ik zo ongeveer zeven keer internetproblemen achter de rug heb – een mailke dat er van dan tot dan werken uitgevoerd worden en er dus geen internet beschikbaar zou zijn. En daarvan merk ik meestal niks omdat die doorgaan op een ogenblik dat ik het internet niet eens gebruik (wat niet dikwijls voorvalt, maar het gebeurt)…

  14. zapnimf Says:

    Mailtje om te verwittigen? Hmm? Moest ik mijn e-mail van telenet nu nog eens openen, dan zou ik het weten. Maar sinds ik daar dagelijks overvallen werd door spam heb ik dat gelaten voor wat het was en sindsdien werk ik alleen nog maar met mijn gmail.

  15. elke Says:

    *elke heeft belgacom en onthoudt zich van verdere commentaar*


Geef een reactie

