Vergeet jij nooit eens een Spaanse bank?

  

zapnimf1kleinlichtroze-op-paars   De aanprijzing van Axe deodorant rolt over het scherm. Fik je pels af, brul als een oermens en pak een bison iets om mee rond te toeren. Grauww! Met geparfumeerde oksels kan je iedere griet binnendoen.
 
Cola light aansleuren, kat ontteken, tenenkaas bestuderen, slaresten uit tanden halen, deden we vorig reclameblok al. Er zit niks anders op dan onze pijlen op de lichtbak te richten.
 
– Truitjes wisselen na bowlen, maar eerst wassen! Awoert! Mijn hartkleppen klapdeuren ervan als Zimbabwaans tromgeroffel, zo’n overdosis nep.
– Kerel stapt door deur in landschap naar ander landschap om uiteindelijk zijn laatste vijf seconden auto te gaan rijden. Weet jij waarover dat gaat? Nee.
– Spa, het zuiverende water : de hond is voor jullie, haar juwelen heeft ze al gegeven aan mij, het huis voor ons en jullie de inboedel en nu nog wachten tot ons ma sterft.
 
– “Ha! Daar zie! Een origineel gebrachte boodschap en de merknaam blijft hangen. Zo moet reclame zijn.
   Je vindt het in de gouden gids. Ook zo’n klassieker. De barst in het aquarium.”
– “Dat hoeft niet altijd, weet jij waar Mapei voor staat?”
– “Dat is toch het ploegske waar Johan – nee, ge moogt niet voelen, maar mijn testikels hangen er toch nog aan – Museeuw, de enige leeuw die in de derde persoon praat over zichzelf, in meereed?”
–  “Ja. En dat is reclame voor… welk produkt?”
– “Seg, stel niet eens zulke moeilijke vragen. Ik weet wél wat Rodania verkoopt! Ook een wielerploeg! Astana! Kazachse hoofdstad!”
– “Stel dat je naar de doe-het-zelver gaat en je hebt keuze tussen onbekende lijm en Mapei, dan ben je geneigd om sneller naar Mapei te grijpen, ook al wist je vooraf niks over hun marchandise. Gewoon omdat de naam zo overbekend is.”
– “Hmm, daar wil ik nog een reclamefilmke lang over contempleren.”
– “En Banesto? Wat is dat?”
– “Jamaar maat, mij nu niet onderschatten, Induráin reed daarvoor. Over chocolade repen weet ik alles! Oranje of groen verpakte granenreep, wuivende halmen en zonsondergangen in chocolade gebed. Ha! En nu gij weer!”
 
– “Ok. Dat is dan Balisto.
   En Banesto?”
– “Grauwww. Mierenneuker. Let op jong, de film is terug begonnen.”

11 Reacties to “Vergeet jij nooit eens een Spaanse bank?”

  1. micheleeuw Says:

    Schitterende analise van die vervelende reklameblokken.

  2. de zeggenschap Says:

    Hoeveel bedraagt het percentje voor al dit fraai reklamewerk?

  3. elke Says:

    Ik vind die van spa toch nog altijd goed gevonden. Al is ie misschien een beetje afgezaagd ondertussen, dat wel. Die van axe daarentegen zou mij niet aanzetten om axe te gaan kopen. Mocht ik een vent zijn. Wat ik dus niet ben.
    Enfin, eigenlijk zet die van spa mij ook niet aan tot spa kopen want ik vind spa niet lekker.

  4. zeezicht Says:

    Nu heb je het spek aan je broek!
    Hou nu je spamfilter maar eens in het oog. 🙂

  5. Stef Flater Says:

    Vorige week deelden ze in het station een soort post-its uit – reclame voor iets maar ik zou bij god niet weten wat. Goeie reclame dus. Zo veel geld word er uitgeven aan reclame en het brengt zo weinig op. Zou dat geld niet beter besteed zijn aan kwaliteitsverbetering?
    @ Elke: nog nooit Axe gekocht en zal het ook nooit kopen.

  6. madameblogt Says:

    En de glimwormpjes van De Lijn? Mijn mijnheer vindt dat zo leuk dat hij er pitstops voor uitstelt.

  7. clara Says:

    Zou je het onderwijs niet ruilen voor copywriter/creative director in een reclamebureau?

  8. Blah Says:

    tenenkaas bestuderen, slaresten uit tanden halen, zeg je???? ik zou dat in de omgekeerde volgorde doen…. :p

  9. Rudi Van Damme Says:

    Hmm… reclame… daar kijk ik graag naar. Jammer genoeg worden die advertentieblokken altijd onderbroken door stukken film. Uiterst vervelend vind ik dat!

    Dat van die coureur vindt Rudi redelijk grof hoor! 😉

    Groetjes

    Rudi

  10. zapnimf Says:

    @Micheleeuw : Analyse? Daarvoor zal je elders moeten gaan, vrees ik.

    @De zeggenschap : U brengt mij op ideeën!

    @Elke : Die van Spa zijn gewoon goed. Punt.

    @Zeezicht : Je maakt me bang. Tot hiertoe voel ik nog niks.

    @Stef : Met Axe zou je wel iedere griet kunnen… hè?
    Als reclame niet opbracht, zou het al lang afgeschaft zijn. Laat ons onze conclusies trekken, Stef.

    @Madame : Hm? Ik heb de glimwormpjes gemist, vrees ik. De pinguins tegen de orca daarentegen, ken ik wel.

    @Clara : Neu, ik ben graag stuurlui aan wal.

    @Blah : Maar jij bent dan ook zo welopgevoed hè blah. Jij zou waarschijnlijk nog een biefstuk voor op je stuit gaan halen zijn (en het uitvoerig beschrijven).

    @Rudi Van Damme : Hèhèhè. Een andere manier van bekijken alvast.
    ‘Redelijk grof’ mag nog net.

  11. Margo Says:

    Zonder reklam geen films.
    Wat niet zoveel betekent dan dat reclame leuk zou zijn.
    Zouden er echt mensen zijn die dingen kopen omdat ze’t op den tellevies gezien hebben?


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: