Keutelachtige ingeving met vellen

 

zapnimf1kleinlichtroze-op-donkerroze   Yeah yeah yeah.

Je ziet scheel van de honger.
Alleen de gedachte aan die twintig euro die je al op zak hebt gestoken, weerhoudt je ervan om de eerste de beste voorbijflanerende flurk van zijn rookwaar te beroven.
En dan krijg je je meest keutelachtige ingeving sinds die keer dat je dacht dat loopplanken op vijf meter hoogte niet konden krakken : “Laat ons een fietstochtje maken, schat. Voor mij ligt zo’n knooppuntenkaart. Ik brouw wel een toertje in elkaar.”
 
Vierenveertig kilometer later, tel je de vellen die nog aan je staartbeen hangen.
 
Ziehier : De rondgang doorheen dorpen waar je de boerenstiel nog kan ruiken. Of toch een halfje, want toen zeiden de batterijen van het fototoestel ‘njet’. De straatkapelletjes met Maria verbeeld je je er maar bij.
(Die broebel in het midden is een zapmoosespiegeling die een hart moet voorstellen terwijl de beesten het water kwamen verstoren.)

fietstocht-omgeving

11 Reacties to “Keutelachtige ingeving met vellen”

  1. zeezicht Says:

    Goed dat je bij die broebel uitleg geeft, want anders wist ik niet wat ik zag. Wel mooi zo’n collage.
    Zoveel kilometer fietsen, tot je te moe bent om te r-o-k-e-n, misschien een goed idee. Scheel van de honger? En die lolly dan? 😉

  2. tijdtussendoor Says:

    Dat zou ik ook nog willen kunnen…zo’n collage maken, knap en met een romantische toets 😉

  3. zabrila Says:

    Vierenveertig kilometer, daar waag ik me voorlopig niet aan. De voorlaatste keer maakte ik een prachtige buiklanding na

  4. de zeggenschap Says:

    Ik heb even mijn neus aan het venster gestoken en zo ruikt de boerenstiel echt niet hoor. Tenzij je de ereboerenstiel bedoelt, natuurlijk.

  5. zabrila Says:

    sapristi, mijn tekst was weg…
    nadat ik onverhoeds de pas aangespannen voorrem aantrok. Mijn andere hand zat in mijn broekzak. Het leverde me een plaaster op…
    Schone fotookes en een keigoed idee ter ondersteuning van de rookstop en ter bevordering van de slanke lijn. Dat hartje was een leuke inval, en vast niet de enige en dat kruidt je tochtje tot een pittige herinnering…

  6. Linn Says:

    Wowie, ik droom helemaal weg bij het zien van deze foto’s. Mijn fietstochtjes op zondag beperken zich meestal tot naar het werk rijden en terugkeren. Je kan je niet voorstellen hoe fijn het is om via foto’s als deze toch wat te kunnen meegenieten van het mooie weer. Hehe. 😉

  7. annava Says:

    Ik moest twee keer kijken want ik had niet zo’n romantische foto van jou verwacht zapnimf!

  8. micheleeuw Says:

    44 kilometers ? En ik was al blij dat ik er 7 (2 keer 3.5) gereden had …
    Schitterende foto’s.

  9. zapnimf Says:

    @Zeezicht : Sja, de broebel was een folieke. (Psst, een week rookloos vandaag. Goed hè?)

    @Tijdtussendoor : Dat doet de betere helft hiero, maar ik maak me sterk dat het gewoon je foto’s opladen is en dan een gepast roosterke kiezen en klikken maar in welke combinatie jij ze het leukst vindt. Maw, dat gaat automatisch, je kiest dan nog met kadertjes of zonder en welke kleur die kaders mogen hebben.
    Bij Picassa denk ik.

    @Zabrilla : Uw arm, dat weet ik nog. Wie fietst er nu met zijn hand in zijn broekzak?! En toch, ik vermoed dat je fietsfitter bent als ik.

    @De zeggenschap : Ruiken is een persoonlijke beleving, niet? Daarmee heeft iedereen altijd gelijk als hij geur wil beschrijven.

    @Linn : Erin gaan zitten lijkt me doeltreffender om er mee van te genieten. Een fietsende werkmens is sowieso conditioneel voor op de recreatieve pipo.

    @Annava : Foei foei foei, je bent duidelijk efkes weggeweest. De winterse prentjes waren nog véél meer amor-amor.

    https://zapnimf.wordpress.com/2009/01/12/doe-eens-iets-geks-in-een-wak-kaaah-trappen/

    Maar, ik moet toegeven, storende elektriciteitspalen, vervallen silo’s, lelijke boerinnen en voor de rest alles wat het beeld van zijn romantische toets doet ontglippen, hebben we genegeerd of eraf gesneden.

    @Micheleeuw : Vergeet je er nu niet bij te vertellen dat jij een elektrische fiets hebt? *gniffel*
    Maar toch bedankt voor de bewondering 😉

  10. ysabje Says:

    ik zie het ! wat een mooie broebbel! je hebt ‘m ook zo mooi centraal en groot geplaatst! wat een talent!


Geef een reactie

