Wie zegt er dat die van het onderwijs altijd klagen?

  

zapnimf1wit-op-donkerroze   Toet toet. Boing boing.
Kokki en Peppi.
Peppi en Kokki.
Allebei heppie
Meneers van inspectie.
Peppi een eitje.
Kokki kwaadaardig.
Vier dagen lang!
 
Toet toet. Boing boing.
Kokki en Peppi…
 
Neergestreken in onze educatieve biotoop. Eisend dat ieder woord gestaafd wordt met een document. Maar overbodige planlast? Daar mag je van hogerhand tegen strijden. Tot lagerhand je met de grond gelijkmaakt als je niet meteen kan bewijzen dat kind A een gepersonaliseerd traject aflegt.
Of je even alle raden wil opsommen en wie zit daar dan precies in? Naast oudercomité met ouders, een feestcomité met ouders en leerkrachten lijkt er ook nog een plaatselijk comité van het schoolbestuur te bestaan bevolkt met ouwe draken die niks met de school te maken hebben, een pedagogische raad en een ouderraad met leuke gecoöpteerden! Toftof! En kleur dat dat geeft aan onze manier van lesgeven als je dat wél weet.
 
Dit samengevat relaas is van horen zeggen, want uw zapnimf is slechts één dag gemeenschappelijk aanwezig met Peppi en Kokki. Vrijdag jongstleden. Een vreugdevol toeval heeft de lijnen van hun agenda op die dag toegespitst op gesprekken met collega’s.
 
Mijn taak vrijdag?
De klassen van de op gesprek zijnde confraters opvangen bij de zandbak en de speelplaats.
Van 8.50 u tot 15.00 u gezellig in het zonnetje met een mede-oppasser keuvelen, gezeten op de kant van een ministrand.
Goh, d’r zijn ergere manieren om je geld te verdienen.
 
Leve Peppi en Kokki!
Behalve als ze willen terugkomen.

10 Reacties to “Wie zegt er dat die van het onderwijs altijd klagen?”

  1. madameblogt Says:

    Een goed idee om hen Peppi en Kokki te noemen. Zo klinken ze al veel draaglijker.

  2. Bloem Says:

    Oh, oh, oh … het staat me binnenkort ook te wachten. Ik heb er helemaal geen zin in. Ik zal dan ook zingen van Peppi en Kokki … je weet nooit … mss komt alles nog in orde? 🙂

  3. georgina Says:

    Gelukkig regende het niet.

  4. micheleeuw Says:

    Je mag ook eens zo je centen verdienen, waarom niet ? Gelukkig werden er geen kinderen ingedolven. 🙂

  5. veerle Says:

    Je kan het maar gehad hebben.

  6. de zeggenschap Says:

    En ik die dacht dat men in het onderwijs “stond”! Neen, dus, men “zet zich” aan een geïmproviseerd strandje om wat te kletsen. Nu al, en er zijn nog twee maanden wachtende voor u!

  7. ysabje Says:

    peppie en kokkie… Die was ik nu eens helemaal vergeten se…

  8. annava Says:

    mooi verdient!
    Toch denk ik dat ik het niet zou kunnen, ganser dagen voor een klas jong geweld staan en dan ’s avonds thuis komen en nog aan u eigen kroost moeten beginnen. Ik zou ook twee maand vakantie nodig hebben denk ik.

  9. clara Says:

    Het is je gegund. Ik zou het niet kunnen. Heb al genoeg om handen met vijf mormels in goede banen te leiden.

    Ik heb twee schoonzussen in het onderwijs. De ene kijkt voornamelijk naar de mooie ogenblikken, de andere klaagt steen en been voor twee.

  10. Meneer Says:

    Zapke,
    Ik kan je verzekeren dat “Audit’s” krijgen in de industrie ook niet zalig is. Vraag maar eens aan Madame wat ik van de “Heilige Drievuldigheid” denk (dat zijn drie dames die één héél vervelende man van de “technische inspectie” vervangen alleen…met hem kon je – soms – praten en tenminste nog ruzie maken ;)). Ik vind je laatste bemerking schitterend !
    De hamvraag is: kan je dit bekomen door publicatie ? Zo ja huren we dan samen een pagina in de meest gelezen kranten ? Zo blijft het misschien betaalbaar en zijn we – of onze opvolgers – een frustratie kwijt.


Geef een reactie

