Mijn wijs idee is afgewezen. Morgen vroeger opstaan.

  

zapnimf1kleinlichtroze-op-wit   Moose – alias bronstige narwal, maar nu even niet – dreint de omgevingslucht in zielige smog :
“Ik ben zo ongelukkig. Zo ongelukkig ben ik. Ongelukkig ben ik zo.”
 
Pfffft.
Je zou voor minder als je onderuitgezakt met de zapkas bij een herhaling van FC De Kampioenen blijft steken.
 
– “Mijn leven is triestig. Triestig is mijn leven. Is mijn leven triestig?”
 
Dat is eigenlijk wel durven als je vlak naast zapnimf, de eclatante, zit die haar leven als een octopus heeft gelinkt aan het jouwe. (En zo meteen een ijsje gaat scheppen voor jou! Ja!)
Vinden jullie ook niet, beste bloglezertjes? Dit alles terwijl het eigenlijk mijn beurt is om een PMS-aanslag op te vangen.
Maar ik blijf aardig en zoek industrieus mee naar een oplossing.
 
– “Ik weet wat!
In mijn boekentas zit 58 keer 60 maal- en deeltafeloefeningen en 58 keer 30 sommen en aftrekkingen tot 100 (VIJFDUIZEND TWEEHONDERD TWINTIG bewerkingen – ruim twee uur werk). Als jij die even verbetert, dan besef je meteen hoe gelukkig je op dit moment echt wel was.
Wijs idee van me… weeral!”
 
– “Niet verschieten als ik in de vijver word teruggevonden, gemeen mens.”
 
– “Blijf je wel aan de kant drijven? Anders is dat zo’n gedoe en ik weet die okselbotten niet meer liggen…”
 
 
Mannen met slaaptekort, om horendul van te worden.
*Zapnimf schrapt alle vluggertjes voor zes uur ’s morgens definitief van het verlanglijstje*
Ze worden er toch maar ongelukkig van… 14 uur later.
 
Toeme, moet ik morgenvroeg nog verbeteren.
Maar ik zal wel gelukkig blijven hoor!
(Hysterisch) JAAAAAH!

14 Reacties to “Mijn wijs idee is afgewezen. Morgen vroeger opstaan.”

  1. ili Says:

    zo herkenbaar !!

    en de laatste 2 paragrafen zo subliem 😉

    uw schrijftalent is echt geniaal !

  2. eventjeswicht Says:

    Mannen met slaaptekort zijn bijna even erg als zieke mannen en dat is bijna even erg als mannen met tekort aan s** – ik speel op veilig want ‘men’ is preuts tegenwoordig. Heb je de combinatie van die drie al eens geprobeerd? Dolle pret! :o)

  3. veerle Says:

    Dan zorg je al eens voor afleiding. Die mannen zijn ook nooit tevreden, he.

  4. Menck Says:

    @ Tine
    Okselbotten zijn de botjes ter hoogte van je oksels. Da’s duidelijk, toch?
    Enne… Vluggertjes vóór zes uur ’s morgens? Geen wonder dat die mannenmens moe is.

  5. Margo Says:

    Zijn slaaptekort, daar zit jij voor niks tussen zeker?

  6. madameblogt Says:

    Laat die jongen eens wat langer slapen, zeg! En die vroegeochtendvluggertjes, minstens drie maanden schrappen! 🙂

  7. zeezicht Says:

    Zo vroeg al vluggertjes? Dat moet zijn tol eisen. 😉

  8. Rudi Van Damme Says:

    Welke commentaar kan ik, als vent, hier nu op leveren? Dat IK geen slaaptekort heb, maar wel een totaal gebrek aan… Neen! Dat laat ik beter, want de fout en de reden waarom zal dan waarschijnlijk toch ‘als vanzelfsprekend’ verondersteld worden bij mij te liggen. En ik heb geen zin om uit te leggen dat dit een foute gedachtengang is.

    Nog een fijn weekend, Zapnimf!

    Groetjes

  9. tricky Says:

    soms ben ik blij dat ik geen man heb! want ja, je doet dan al eens je best, en dan is het nog niet goed!
    je hebt gedaan wat je kon zapnimf, verder niet te veel mee inzitten, maar die veel te vroege vluggertjes toch maar even schrappen…
    hopelijk kan je ondanks de sommen en de pms ook nog even genieten van het weekend! en van gelukkig zijn 😉

  10. Laleña Says:

    Ongelukkig, triestig en jij kan maar één reden bedenken: het vluggertje op een vrij normaal ochtenduur?
    Tsss, er is vast iets anders aan ’t handje maar mannen hangen dat niet meteen aan onze neus.
    Ik hoorde het gister nog: vrouwen praten gemiddeld 2/3 langer per dag dan mannen, van schrijven gezwegen 😉
    Zullen we dan maar niet gaan dansen – mooi thuis blijven achter TV – om hem minder ongelukkig te maken?

  11. Nina Says:

    Och, ’t is niks, ze gaan de Kampioenen afschaffen over twee jaar, het zal dan wel beter gaan…

  12. Jos Says:

    Heb je ná zes uur smorgens óók nog vluggertjes dan?

  13. zapnimf Says:

    @Tine : Visserslaarzen? Met bretellen. Die tot aan de borst reiken. Datte.

    @ili : Blijf van die cognac zo vroeg op de dag! Maar toch merci.

    @Eventjeswicht : Combinatie van de drie? Die laat je toch eerst vier weken in coma leggen zeker?

    @Veerle : O? Ik dacht dat zij voor onze afleiding moesten zorgen.

    @Menck : Ik overdreef misschien een beetje. Vluggertjes voor zes uur horen meestal nog bij de dag tevoren.

    @Margo : Neuh.

    @Madame : Is een week ook goed?

    @Zeezicht : Dàt is de tol!

    @Rudi : Misschien moest jij ook maar eens wat vroeger gaan slapen? 😉 Ook een fijn (volgend) weekend!

    @Tricky : Ik zou hem oneer aandoen, moest ik blij zijn dat ik hem niet had. ’t Is echt wel een aanwinst, mijn moosje. Voor die ene keer dat hij bijna doodgaat van depressiviteit, staan er 364 vol leut en liefde.

    @Laleña : Doe niet zo diepzinnig. ’t Is al over sè.

    @Nina : Whaahaahaaaa. Ja! Ieders leven zal dan beter gaan, me dunkt.

    @Jos : Nou, als we pas om zeven uur moeten opstaan, dan kan het nog tot kwart over zeven hoor. Slaat hij het scheren over.


Geef een reactie

