Kattig en op weg naar Aken (De Aristocats! The eye of the tiger!)

  

zapnimf1kleinpaars-op-zwart   Drie hoeraatjes voor alle neven en nichten van moose.
In ruil voor de pistolet die zij hier ooit rond de middag mochten eten, kregen wij van hen een wellnessovernachting cadeau. Tweedimensionaal vermomd als een Bongobon.
Wij gingen voor chique in Aken. Poepchique zelfs : Sissie de Keizerin in marmeren zwembad en drie sauna’s. Vijf sterren te tellen op de plakkaat aan een draaideur die kan concurreren met de Zandvlietsluis. Voor mensen dan. Keurige mensen. Zoals wij.
 
Een tweedaagse begint al in de auto. Met een muziekje. Toevallig de ‘Kings of Leon’. Die zageventen… zou mijn moeder zeggen.
Maar ik riep iets anders :
– “Ken jij The Tigers of Pan Tang? (Nee, vraag het me niet! Ik weet het ook niet hoe ik erop kom.)
– “Ik ken de Black Panthers.”
– “Teigetje!”
– “The Pink Panther.”
– “Een Jaguar.”
– “Tijgerbalsem.”
– “Koffie De Zwarte Kat.”
– “Pussycat.”
– “De Tamil Tijgers.”
– “The Cats.”
– “Black cat, white cat.”
– “The Lion King.”
– “Een Lion chocoladereep.”
– “Cat Stevens.”
– “Telt niet! Die heet ondertussen Yusuf Islam.”
– “Pantera.”
– “The Lions club.”
– “Addidas… euh…Puma bedoel ik!”
– “Minoes.”
– “De Belgian Lions.”
– ” The Stray Cats.”
– “Olympique Lyon.”
– “De Tomaso Pantera.”

– “Mmmmm, ik ben uitgeput.”
 
– “Zeg. Kings of Leon hebben toch niks te maken met een katachtige?”
– “O? Oeps. Ai.
Gaan we nu zeveren over het verschil tussen Leon of Lion? We zitten toch maar schoon ineens halverwege Limburg!”
– “Gelijk heb je schattie. Hoogste tijd voor…” (moose haalt zijn verrassing van onder zijn zetel en duwt hem in de cd-speler.)
 

Akenopweg

  
Als doorgewinterde Leonnen zongen zij zich schor over de autostrada richting Aken :
 

16 Reacties to “Kattig en op weg naar Aken (De Aristocats! The eye of the tiger!)”

  1. Oortje2 Says:

    Ohhhhh, zo morantisch 🙂

  2. gewebkijk Says:

    {youtube}xIB67T1vVZ0(youtube}
    als het lukt staat hier een filmpje, en anders slecht een duffe code… 😉

  3. gewebkijk Says:

    nog één keertje dan…
    {youtube}xIB67T1vVZ0{youtube}

  4. blanche Says:

    Een pistolet ruilen voor een vijfsterrenbongobon? Dat zie ik ook wel zitten.

  5. tijdtussendoor Says:

    Daar kan je wel eens een pistolet voor op tafel zetten 😉

  6. de zeggenschap Says:

    ‘DU’ in Limburg, ik mag er niet aan denken!
    Geef mij maar “GIE” in het koeterwaals van West-Vlaanderen.
    Of “GAUJ” in de halfverheven beelhouwwerktaal van de Sinjoren.

  7. Blah Says:

    hehe, doet me denken aan woordspelletjes tss Blahkind en mezelf als we op reis gaan… beginnend met “kat – tak” en dan zijn we vertrokken voor een reeks dieren (kater – raaf – fazant – teek – kip – panter… enz….) 😀 of groepen – liedjestitels – jongensnamen – dorpen – ….

  8. sodade Says:

    Natuurlijk is ‘Leon’ de oorspronkelijke gr. vorm van leeuw. De hele associatiereeks was terecht op een katachtige voorzet gebaseerd. (‘The Kings’ daargelaten of net aangenomen dat de leeuw de koning der dieren wordt genoemd.)
    Leuk.

  9. Menck Says:

    Je hebt vooral heel veel linken moeten leggen in dit stukje.
    En hey, ik was datzelfde weekend ook in Duitsland, zij het een honderdtal kilometer verder landinwaarts. Volgende keer spreken we ergens centraal af voor een Schnaps of zo, oké?

  10. Nina Says:

    Oh de zonde, geen relaas over de stoten van Zap in haar niet zo natuurlijke vijfsterrenhabitat. Niks geen onbeschaamde foeihuisdierenverhalen tussen zij die zich de elite wanen?? Of werd het allemaal handig gecamoufleerd met een foeijacuzzi? 🙂

  11. zapnimf Says:

    @Oortje : Zo zijn wij nu eenmaal. Maar het nummer leent zich toch ook wel om uit volle borst in een auto gezongen te worden.

    @Gewebkijk : Een duffe code dan maar? Of zal ik ook nog eens proberen?

    En raad eens… wij hebben die film!

    @Blanche en Tijdtussendoor : Die West-Vlamingen weten hoe ze een Antwerpse ‘aangetrouwde’ moeten behagen ja!

    @De zeggenschap : U bent duidelijk niet van de provincie. Anders had u wel GAA(J) getypt. 😉

    @Blah : En jij was ook ineens ergens in Limburg?

    @Lichtindeduisternis : Wij zijn gewoon schatten.

    @Sodade : Ah voila. Zie! Ik zal het tegen de Leon van hierover zeggen.

    @Menck : Ja, bah en heel veel werk voor niks.
    Keispeciaal zeg, dat uw weekends ook op dinsdag en woensdag vallen en meer bepaald op 19 en 20 mei.
    Volgende keer spreken we zeker af. In Fantasialand?

    @Nina : Sorry hoor, ik was die tweedaagse normaal. D’r is weinig gebeurd waarvan je gaat gillen. Tenzij mijn frak vergeten in de hotelkamer.

    @

  12. Menck Says:

    Jamaarja, bij gebrek aan een datum in je stukje was deze vergissing niet zo onlogisch. Ikzelf had het wel degelijk over een weekend, meer bepaald dat van 20-21 juni laatstleden.

  13. gewebkijk Says:

    @zapnimpf,
    leuk!,
    ik ben ‘m ,,as whe speak” aan het binnenhalen… 😉


Geef een reactie

