Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet. Ik denk, ik denk…’vergeetachtige!’

  

zapnimf1kleindonkerroze-op-paars   Enkele uren na de klopgrage poetsvrouw ergens op een bankje naast een wandelpaadje boven Monschau :
 
– “Amaai, ik vraag mij af hoe ze daar op dat dak de was kunnen ophangen.” (Er hing een droogrekje)
– “Ahum? Over welk dak heb je het?”
– “Awel, recht voor ons. Zie dat dan niet?”
– “Nee. Ik zie honderd daken recht voor ons.”
– “Allez, moose, doe een keer je best. Daar heb je een enorm dak met drie dakkapellen. Rechts daarvan is er dat vervallen dak. Dan kijk je twee cm naar onderen, waar die witte gordijnen hangen. Een tikkeltje verder richting oosten heb je dan dat dak waarvan het net lijkt alsof het uit drie delen bestaat. Kijk nu schuin. Dat huis is een café ofzo. Ja? Drie huizen verder is er dat schatttig pand en nog eens twee ernaast hangt er een vlag buiten. Vlak daarachter is dat dak met de wasdraad. Ziedet nu?”
– “Nee.”
 
20090521_-_Monschau_-_Hoge_Venen 
  

Ergens op een terrasje bij een watertje.
 
Moose : “Spelleke! Aan wie denk ik nu?”
Zap : *Gluurt eens rond* “Aan Nadine.”
Moose : ??? “Hoe weet gij dat?”
(Van de dame die op Nadine lijkt, hebben we geen foto.)
 
 
De laatste kilometers van een wandelingetje op de Hoge Venen. (19.00 uur)
 
Zap : “Ligt mijn jas in de auto? Heb jij die zien liggen op de achterbank? In de koffer? Ik kan mij mijn jas niet herinneren, de laatste uren. Zeg alstublieft niet dat ik mijn jas ben vergeten in het hotel! Toeme. Stap eens wat rapper, ik wil weten of mijn jas mee is. Djeezes, hoe stom kan een mens zijn van zijn jas te vergeten? Dat is toch iets dat alleen andere mensen overkomt?
 
En zo reden zapmoose aan het eind van hun tweedaagse weerom naar Aken om aldaar met handen en voeten die Duitsers wijs te maken dat er een jas in hun kamer is achtergebleven.
De Duitsers gaven bovendien ook nog zaps badpak vrij…
 
“Spelleke. Waaraan denk ik?”
“Waarschijnlijk niet aan Nadine?”

9 Reacties to “Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet. Ik denk, ik denk…’vergeetachtige!’”

  1. breeg Says:

    Héél herkenbaar! 😀 Met ex had ik ook altijd dingen gezien die zij dan niet zag, maar eigenlijk was dat gewoon omdat mijn ogen veel beter functioneerden…
    Iets vergeten op een hotelkamer doe ik niet, ik ga na het inpakken nog een keer of 3 de ganse kamer rond om zeker te zijn dat ik alles bij heb… Alleen op een terras laat ik wel vanalles achter. Het staat immers niet zo om nog een keer of 3 rond je tafeltje te lopen voor je vertrekt… 🙂

  2. veerle Says:

    Manlief controleert de hotelkamer ook altijd drie keer alvorens we vertrekken. De enige keer dat ik de ‘eindcheck’ voor mijn rekening nam, lieten we zijn sloefen achter. Daar loopt nu de een of andere Afrikaanse mee rond, aldus Manlief. Het is jaren geleden gebeurd, maar ik moet het nog regelmatig horen…

  3. zeezicht Says:

    Ah, Monschau… heerlijk! Ook in de winter.

  4. elke Says:

    aha, het naar beneden scrollen lukt (met dan aan Margo voor de tip!). Nu nog alles lezen. Neen, morgen. Nu ga ik slapen.

  5. Nina Says:

    Ja, het is toch wel straf, met twee zijn en niemand die de kast nog eens opentrekt. Ik doe dat gemiddeld een keer of drie, en mijn persoonlijke SOS Piet wel een keer of zeven. Allee, toch bijna. Ferme collage trouwens!

  6. Menck Says:

    Nu ben ik wel ’s benieuwd hoe die Nadine er uitziet.

  7. zapnimf Says:

    @Breeg : Aha, herkenbaarheid, daar doen we het voor. Die ambetante poetsvrouw heeft heel mijn hotelritueel in de war gestuurd waardoor ik voor één keer eens niet alles nakeek.
    Maar ik herken mij ook hoor. Je wil niet eens weten hoeveel duizend keer ik mijn sjakos al ergens vergeten ben (en altijd ongeschonden terug kreeg)

    @Veerle : Dan vraag ik me nu tegen honderd per uur af wat er precies zo raciaal was aan die sloefen.

    @Zeezicht : Aaah, maar in de winter zal ik daar vooral niet mijn jas vergeten wegens het dragen van het onding.

    @Elke : ’t Is al morgen. Zoektueens een breder scherm.

    @Nina : Hij kan beter collages maken dan kleerkasten checken.

    @Blah : Ja dus.

    @Menck : Een bleke met zwart haar. En ze leest mijn blog niet. Anders : een keiknappe donkerharige met sneeuwwitjestint.

  8. Margo Says:

    Gelukkig heb ik een smurf mee als ik op reis ga. Vorige keer nam hij mijn horloge en sleutels mee bij het verlaten van het hotelappartement en zei: “mama, moet je dat niet meer hebben?”
    Monschau…hm…ziet er daar redelijk goed uit.


Geef een reactie

