De wereld is leeg als ik erop fiets

  
zapnimf1kleindonkerroze-op-lichtroze   In de reeks : Doe eens extreem banaal.
Of de serie : Stoef er nog een laatste keer op los. Anderen fietsen naast een autosnelweg.
Of : Is de inspiratie op, meiske?
Of : Bevestig het mafketelgehalte in uzelf.
In navolging van die Aarsman-fotograaf die in Humo stond en vond dat ordinaire onderwerpen tot kunst verheven kunnen worden, fietste uw zapnimf vanaf mei door het wonderschone Vlaamsche land naar en van haar ambtenarenleven. Gisteren voor de laatste keer dit schooljaar.
 
Ze vond dat die prestatie ( 23 keer 23 km) wel een ode verdiende en ze vertrok dinsdag een half uur te vroeg met het fototoestel in aanslag rond de nek.
Over compositie, lichtinvallen en hoeken laten we ons niet uit, maar de verwondering is toch groot dat ik zomaar al fietsend met de hand in de lucht kruispunten en daarnaast het ontbreken van ander verkeersminnend volk kon vastleggen.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
fietstocht_naar_school_002fietstocht_naar_school_005fietstocht_naar_school_008
fietstocht_naar_school_007    
 
 
 
 
fietstocht_naar_school_011
fietstocht_naar_school_013
fietstocht_naar_school_015
fietstocht_naar_school_017
 
 
 
 
 
  
fietstocht_naar_school_020fietstocht_naar_school_021fietstocht_naar_school_022fietstocht_naar_school_024
 
 
 
 
 
 
fietstocht_naar_school_028fietstocht_naar_school_030
fietstocht_naar_school_031
fietstocht_naar_school_034  
 
 
 
 
 
fietstocht_naar_school_035fietstocht_naar_school_037fietstocht_naar_school_040fietstocht_naar_school_041
 
 
 
 
 
 
fietstocht_naar_school_043fietstocht_naar_school_047fietstocht_naar_school_049fietstocht_naar_school_051
 
 
 
 
 
 
fietstocht_naar_school_053fietstocht_naar_school_056fietstocht_naar_school_058fietstocht_naar_school_059
 
 
 
 
 
 
fietstocht_naar_school_063
fietstocht_naar_school_065
fietstocht_naar_school_067
fietstocht_naar_school_070
 
 
 
 
 
 
 
 
fietstocht_naar_school_072
 
 
         
                                  fietstocht_naar_school_071   
  
  
En dan fret ik nu even iemands kloten op want ik merk dat door een foutje van de firma en na twee uur werk om ieder fotootje er apart op te zetten, de foto’s niet aanklikbaar zijn. Nu kan je op dat kilometrikske niet zien hoe snel ik rijd tijdens het fotograferen en de haven op de achtergrond op de tweede foto, zesde rij, zal ook verborgen blijven voor de klikgragen onder u. Tenzij ik straks goesting heb om het nog eens allemaal te herinstalleren.
Update : Dat lukt van geen kanten natuurlijk, wat had u gedacht? Daarom die haven hieronder nog eens. Omdat ik dat steevast een hallucinant beeld vind, dat fietsen tussen de koeien met de mechanische mammoeten en Doel in zicht.
  
fietstocht_naar_school_047
    
  
20 Reacties to “De wereld is leeg als ik erop fiets”

  1. zapnimf Says:

    Amper 16 km/uur, voor wie dat wilde vragen. Maar mijn poezelig handje staat er wel fotogeniek op, nietwaar?

  2. ysabje Says:

    ik wilde dat inderdaad vragen… 16 is een prettige snelheid als je het mij vraagt. de weg naar uw ambtenarenwerk lijkt me ontspannend. het idee dat je koeien en weidebloempjes tegenkomt op de weg naar het werk is wat bevreemdend voor mij. Ik ben zo’n stadsmens dat mijn week goed is als ik een schaap zie. Ik wil er dan mee gaan praten en zo…
    De fotografie waar ge u aan gewaagd hebt is plizant voor de betrokken lezer. Een doorkijkje in het leven van een zapnimf…
    Ik zie u al staan bij de bloempjes met uw kodakske…

  3. Menck Says:

    ’t Is de warmte, Zap, ’t is de warmte. Die creëert automatisch een hoog mafketelgehalte. But I like it. Je initiatief om ordinaire onderwerpen tot kunst te verheffen vind ik alleszins schitterend. Misschien waag ik me er straks ook wel aan.

  4. Margo Says:

    Ik zie daar dus werkelijk geen enkele bergop he, op die foto’s van uw route. Zo kan ik het ook hoor, Zapnimf. Pfrt.

  5. Nina Says:

    Ging het ook net vragen, dat kilometrikske, zap, dat kilometrikske! Er valt misschien nog munt uit te slaan ook, ze zijn nu toch elke centimeter van de planeet aan het fotograferen voor de zoveelste google maps earth find your street-toestand…

  6. clara Says:

    De schoolpoort achter je toetrekken voor een maand of twee. Prettige vakantie!

  7. zeezicht Says:

    Leuk idee zap! Het lijkt wel of we meefietsen.

  8. Janina Modaal Says:

    Ha, ik vond dat wel grappig om eens te zien!
    En comfortabeler dan wanneer ik de route zou volgen vanop het babyzitje achterup Uw fiets.

  9. tulp(D.) Says:

    Ik zie mijn huis !!! echt waar !!! (op het zestiende fotoke)
    En van al die keren dat ge zijt voorbijgefietst hebt ge maar twee keer gewaaid, puh !

  10. zapnimf Says:

    @Ysabje : Schapen praten niet terug, weet ik uit ondervinding. Zonder fototoestel gaat het nog enkele km sneller en ook de kinderen kunnen die rit gemakkelijk aan.
    Voor de bloemekes was ik dan nog wel afgestapt! Helaas speculaas.

    @Menck : Zeewier op uw tronie laten balanceren, noem jij dus een ordinair onderwerp? Dacht het niet, mijn beste.
    Ja, ’t is de warmte.

    @Margo : Veeg die prut uit uw ogen! Weet jij hoe steil dat fietstunnelleke is terug naar boven? Errug steil! Maar akkoord, aan normale bergops doen we niet mee, dat is voor mannen die een synthetisch shirtje aanhebben met reclame op. En daar waarschijnlijk nog voor betaald hebben ook.

    @Nina : Iets in die aard maakten we al eens mee. Na een wandeling googlede moose zijn net betreden aarde en alle foto’s die op het veld aanklikbaar waren, die hadden wij ook per ongeluk in de lens gezien. Een struik! Een spoorlijn! Een beekje!
    Verschijnt binnenkort in collageke wegens de uitnodiging tot zoektocht die erbij hangt.

    @Clara : Dank u wel!
    De voordeur openzetten voor vijf lendenvruchten… ook prettige vakantie!

    @Zeezicht : Dank je wel. Blij dat dat titanenwerk aan voorbereiding en posten geappreciëerd wordt.

    @Janina Modaal : Voor jou zou ik toch de fietsenkar uit de stal halen hoor. Jouw weekend in foto was ook leuk (al kon ik die brief naar de buren niet echt goed lezen)

    @Tulp : Ja. ‘k Kreeg al schrik dat je het in het klein niet zou herkennen. Een mens moet nogal wat doen opdat haar vriendinnen eens zouden reageren op haar blog hè!
    Afgesproken, ik bel je alle volgende keren wakker om kwart voor acht. En zwaai vervolgens heel vriendelijk naar uw vuist. Trouwens, ik stond dinsdagavond nog aan te bellen bij het terugkeren van deze rit huiswaarts. Moest naar de wc en wilde je uitnodigen in mijn tuinlommerd. Wie was er niet thuis?

  11. Blah Says:

    awel, ik zou’t zelfs niet eens kunnen, zo een reeks foto’s in mekaar doen passen… aanklikbaar of niet, ik vind het geslaagd.
    En 16km/u is redelijk weinig, hahahaha 😀

  12. beeldenplukker Says:

    ’t Is wel heel landelijk daar bij jou. Het trekt zelfs een beetje op de Vlaamse Ardennen maar dan zonder de Oude Kwaremont, de Patersberg, de Koppenberg, …

  13. Gudrun Says:

    Nochtans serieus gevaarlijk, zo al fietsend foto’s proberen trekken of filmen.
    Ik spreek uit ervaring, ik ben in New York zo serieus op mijn muil gegaan, weet je nog?

    Maar verder wel wijs: de homo sapiens is net nieuwsgierig naar alles wat het dagelijkse leven van zijn medemens behelst…

  14. tulp(D.) Says:

    Zapke, tegen dat gij voorbijfietst ben ik al op het tweede verdiep ontbijtbegeleiding aan het doen op mijn werk…
    En dinsdag was ik overuren aan het doen… khoop dat het niet te dringend was (ach, boskes genoeg onderweg he…?)

  15. ysabje Says:

    hoezo schapen praten niet terug?
    meent ge dat?
    ik ben geschokt.

  16. Veerle Says:

    Ziet er een zeer aangename weg uit om naar uw werk te fietsen (tenzij je natuurlijk alleen die enkele schone stukskes vereeuwigd hebt, en de vele lelijke maar zo gelaten).
    En dat van die foto’s: dat ligt volgens mij aan wordpress zelf. Vroeger waren alle foto’s die ik op mijn blog zette, automatisch aanklikbaar, maar na een of andere update een paar maanden geleden, was dat plots gedaan. Nu lukt mij dat alleen door knip- en plakwerk van codes die ik gereconstrueerd heb op basis van de codes van foto’s op oudere posts, toen dat wel nog automatisch lukte.

  17. zapnimf Says:

    Aha, Veerle. Inderdaad. Eerst dacht ik nog dat het lag aan het feit dat ik er zoveel naast elkaar had gezet, maar ook bij de twee daaronder lukt het niet.
    Awoert voor wordpress dan.
    Voor knip en plakwerk ben ik te lui (en te dom).

    Wat denk je wel van mij? Ieder andere straat is vereeuwigd. Nergens gepoterd.

  18. affodil Says:

    Ge hebt zelfs nog kans gezien om een buizerd te fotograferen (vergrootte foto, en nee, niet op het paaltje, in de lucht rechts van dat donker huis). Ik kan niet eens met één hand fietsen…

  19. zapnimf Says:

    Echt? Nee jong, dat was een grote mus die mij wilde aanvallen!
    Allez affodil, hoe kan je dat nu zien van zo ver?

  20. affodil Says:

    Vluchtsilhouet en proporties. Dié maat en een gestrekte lijn tussen de vleugelpunten is een kiekendief. Een lichte V aan het uiteinde wat opgekruld en op die maat is een buizerd. Bijna 30 jaar oefening in ’t veld en achteraf bij het beoordelen van welke foto’s we houden en welke definitief afgevoerd worden 🙂 🙂 🙂


Geef een reactie

