Een echte ritselt tenminste nog met een plastiek zakje!

  

zapnimf1kleinpaars-op-zwart   Het was een vaag idee.
Onze spaarcenten parkeren in een appartementje om te verhuren. Spelen met aandelen vonden we voor waaghalzen en op de spaarrekening stond dat bedrag te verkommeren. Het liefst wilden een nieuwe flat. Al zou ik een hele lieve, lieve, lieve huisbazin zijn, ik had geen zin om per drie tellen een afvoer/deurstijl/gebroken tegels te moeten repareren.
 
Zoals gewoonlijk verroeren onafgewerkte invallen hier voor geen meter en van investeren kwam niks in huis (O man, waar blijf ik het toch halen. Ik voel mij bijkans Jan Becaus).
 
Toen kwam puberzap zich maanden later bemoeien :
“Mamaaaaa, ik ben hier volgend jaar weg. Y. heeft werk en dan gaan wij een huis kopen en ik heb hier op ’t internet iets heel mooi gezien in de buurt.” (nvdr : Y is ondertussen al uit het straatbeeld verdwenen en de eigen dochter van amper vijftien noem ik niet voor niks PUBERzap.)
“Mamaaaaaa, kom eens naar de fotootjes kijken. Koooom daaaaan! Zieeeee! Die trap, die keuken, die badkamer.”
 
Ja hoor, ik ben zo’n moeder die dan met haar aardappel en schiller zuchtend achteruit uit de keuken sjokt om van het gezaag af te zijn : “Mmmmm (voorgevel). Mmmmmm (keuken). Mmmmmm (badkamer). Mmmm? (heel klein tuintje) Pffffffft (prijs), dacht je te betalen met peeschijven?”
Na deze opstoot van moederliefde ging ik verder met opvoeden : avondetenvoorzieningen opdat niemand hier in huis zou wegteren.
 
Daags nadien vertelde ik dit voorval aan mijn pa die zich onze oorspronkelijke gedachte herinnerde en opperde dat deze nieuwbouw misschien iets voor ons was. Hijzelf ging alvast hetzelfde etmaal nog op inspectie en keerde helemaal tureluurs van enthousiasme weder. Een weekend later nodigde zapmoose zich uit bij Joske de gebuur om het pand (eentje van de zeven gelijkaardige dat al afgewerkt was) te bekijken. Het is niet dit, maar soit.

Kort : onder de indruk zijn – afdingen – lastenboek/compromis ondertekenen – keuken/badkamer/tegels/laminaat kiezen – ambras maken met aannemer omdat het budget van de badkamer te laag is en alleen een bad of een douche toelaat – aan het kortste eind trekken omdat onze handtekening onder dat lastenboek staat met ernaast ‘gelezen en goedgekeurd’ – hypothecaire lening regelen bij bank – regelmatig werken gaan opvolgen.

1. Straat
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.voorgevel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. tuin

9. achteraanzicht

5. keuken

8. badkamer

(De foto’s zijn indicatief omdat onze keuken (geen witte), badkamer (ook anders) en trap er nog niet in staan. De vloer lijkt er op en het terraske is van Joske. Oplevering eind september, begin oktober)

Grondplan

Vorige vrijdag werd het spannend. Met enkele gejatte foto’s van de immo die het laatste huis in de rij nog te koop stelt, gooiden we onze bijna eigendom op het net om iemand vreemd in de nabije toekomst een schoon dak boven zijn/haar/hun hoofd te bieden. Nauwelijks een kwartier later schetterde de telefoon en het was voor een keer eens niet Huisvrouw maar een huurder in spé. Zaterdag idem. Dat mondde uit in twee rondleidingen op maandag.
 
Koppel één liet zich ‘meneer Dewinter’ noemen. Het vrouwmens bungelde er maar wat bij. Niet het soort waar ik een kampeertrip mee zou willen uitstippelen, maar alla, chique bemotoriseerd, ultragedistingeerd uitgedost. Bovendien weinig kritisch en schoolmeisjesachtig kirrend over de materialen en het minituintje (weinig onderhoud!). Ze zagen zichzelf al in bad met een exotisch sapje. Alleen jammer van het plaatsgebrek voor de zonnebank, nu de schoonmoeder ook mee zou verhuizen omdat papa recentelijk overleden was en de bomma er mentaal een beetje onderdoor zat. De zoon kreeg de andere kamer.
 
Eerlijk? Ik zag hen ook al in ons huis ronddrentelen, maar dan mét kleren aan.
 
Rondleiding nummer twee scheen ook wel in de smaak te vallen. Een nieuw samengesteld gezin met één voltijds kind en twee veertiendaagse koters. De tuin mocht groter, de slaapkamers eigenlijk ook. Hier gold eveneens : moest ik facebooker zijn, ze kwamen er niet in, in mijn vriendenbestand. Edoch, ik hoefde slechts een woninkje te verhuren… 
 
Mijn lichte voorkeur helde over naar de Dewinters, die er echt op aan hadden gedrongen dat ze tegen de avond een ‘ja’ of een ‘njet’ van mij zouden krijgen door middel van de mobiele spreekbuis. Dus belde ik hen. De andere kant bleef doof tot de voicemail waarin ik hen feliciteerde. De andere kandidaten kregen ook telefoon, een teleurstellende, helaas.
Later belde ik meneer Dewinter nogmaals.
En nog een keer de volgende dag. Noppes en nada zwegen me tegemoet.
Argwaan begon te knagen aan het vertrouwen dat ik tot hiertoe nog steeds had in de mensheid. Ach, stel dat hun gsm gepikt is? (onze gegevens waren steeds terug te vinden op het net). Stel dat de bomma het aan d’r hart heeft gekregen? Stel dat de zoon met een cirusact tijdelijk de aandacht opeiste. Het had gekund!
 
Omwille van de sport belde moose nog eens naar dovemans vanop het werk met een onbekend nummer. Kijkeensaan, Dewinter was miraculeus genezen van zijn gsm-aversie. Tot hij doorhad wat de boodschap van moose eigenlijk betekende…
 
“Hallo? Hallo? Ik hoor u niet? De lijn valt weg… onmoge… klik. ”
 
Hij was zelfs te stom om met een plastieken zakje naast de hoorn te gaan kraken…

27 Reacties to “Een echte ritselt tenminste nog met een plastiek zakje!”

  1. Hill aka Moose Says:

    Om even de eer aan mezelf te houden.
    Ik heb neergelegd, niet boer Dewinter.

  2. zapnimf Says:

    Zo staat het in de annonce :

    Ligging en omgeving
    Rustig gelegen maar toch in het dorpscentrum, in een doodlopende straat.
    Winkels en scholen zijn op wandelafstand. De bushalte is op 60 meter, de oprit van de snelweg is op 2 km.

    Beschrijving
    Rustig gelegen nieuwbouwwoning met kleine stadstuin en zonneterras.
    Op het gelijkvloers: garage met automatische poort, inkomhal met vestiaire, toilet en waskamer, living 45m² met schuifraam naar terras en tuin, open keuken met moderne apparatuur (dampkap, oven, kookplaten op gas…), open houten trap.
    1ste verdieping: 3 slaapkamers, moderne badkamer (bad + douche, hangtoilet), luik met trap naar ruime zolder.
    Regenwaterput aangesloten aan WCs en buiten/garagekraan.

    Foto’s van keuken en badkamer zijn indicatief. Wanneer opgeleverd, nieuwe foto’s.
    Badmakermeubel wordt teak met opbouwlavabo’s, en de keuken wordt afgewerkt in simili notenhout.

    Gesteldheid huis
    Nieuwbouw, wordt opgeleverd oktober 2009. Snelle beslissers kunnen in overleg zelf de muurverf kiezen. Wordt geschilderd opgeleverd.

    PS : Toen ik twee dagen later koppel twee belde, bleken die tijdens mijn telefoonwachtdag iets anders gevonden te hebben.
    Wij wachten nu geduldig op andere gegadigden.

    PS2 : De schilder belde vandaag dat hij dringend wilde beginnen met verven en of we contact wilden opnemen.

  3. liza Says:

    Oh, nu dacht ik echt dat jullie zelf gingen verhuizen. Maar jullie blijken zelfs geld genoeg te hebben voor wel twee huizen, in deze crisistijden! Nice!

    Net huisje.

  4. Lichtindeduisternis Says:

    Ik vind het een heel knap huis. Die Dewinters zijn rare mensen, amai. Misschien vind je wel een huurder via dit blogbericht :-).

  5. Veerle Says:

    Oh wijs, een afgewerkt huis!

  6. Marleen Says:

    Ziet er leuk uit. Als ik iets zocht, ik zou weten waar naartoe. Helaas, ik blijf hier in de buurt.

  7. tijdtussendoor Says:

    Aha ik kan de huizenhistorie eindelijk een beetje begrijpen, Slim van jullie 😉

  8. affodil Says:

    Het zou me ook wel aanspreken als ik in die buurt wilde gaan wonen. Alleen de plaats van het ligbad zou voor Venteke een probleem zijn. Die zou elke keer het raam moeten openzetten om uit bad te kunnen komen zonder zijn hoofd te stoten…

    Proficiat met de aankoop en ik wens jullie zorgzame huurders toe.

  9. Margo Says:

    Een opbrengsteigendom als pensioenspaarplan; how clever.
    Het volgende huis dat zo knus en knap is en dat je zal kopen, zou je dat ergens in mijn geburen kunnen komen zoeken alstublieft?

  10. annava Says:

    Amaaai! Dat is verstandig!
    Wel een sjiek huis!
    Veel succes met de zoektocht naar de perfecte huurder!

  11. zeezicht Says:

    PRACHTIG!!!!
    Slim gezien van jullie. Maar die meneer dinges heeft echt geen manieren!
    Ik wens je een betere huurder!

  12. T* Says:

    oo zwijg stil!
    Bij de verkoop van mijn vorig huis had ik een dame over de vloer die spontaan klaarkwam bij het zien van het interieur. Met nog een drabje kwijl uit haar mondhoek bungelend, maande ze me lichtjes psychotisch aan om het vooral niet achter heur rug aan een ander individu te gaan verpatsen… Dus, braaf schaap die ik ben, bellen van het ogenblik er een eerste bod binnenkwam..om daarna ook maar enkel mezelf te horen ademen in de hoorn van de telefoon.
    Er loopt wat rond!

  13. Menck Says:

    Een wreed schone doening. En een wijze redenering die erachter steekt.
    Vergis ik mij, of kom je via de voordeur echt meteen de keuken binnen? Dat lijkt me niet bepaald alledaags, eigenlijk.

  14. Nina Says:

    Mevrouw Nimf, u gebruikt regelmatig woorden die niet in mijn Leuvense diksjoneir staan. Ik kan me moeilijk voorstellen dat opvouwlavabo’s zijn wat ik denk dat het is. En als het dat wel is: haha!

  15. micheleeuw Says:

    Zeer slim bekeken van jullie. Ik wens jullie perfecte huurders toe, en vlug !

  16. BB Says:

    Je kan er misschien bijzetten dat er in diezelfde straat, achteraan, een superlieve onthaalmoeder zit? Kleinebroer heeft er heel wat leuke uurtjes doorgebracht, ik heb de eerste graafwerken voor het bouwproject daar nog meegemaakt :-))) Véél succes iig, in deze tijden van crisis toch een grote stap, maar wel héél verstandig!

  17. Janina Modaal Says:

    Ideaal voor luxueuse studenten-baldadigheden.
    Ik luisteren even of we ons weekgeld kunnen samenleggen.

  18. veerle Says:

    Een badmakermeubel, maakt dat meubel jouw bad klaar zodat je er alleen nog hoeft in te stappen? Zalig!

    Succes met het vinden van goede huurder!

  19. tricky Says:

    als dat nu es wat meer in mijn buurt lag hé… was direct kandidaat! hopelijk vind je snel de juiste huurder!
    slim idee trouwens! maar vrees dat ik geen lening meer ga vastkrijgen, tenzij…

    en wat las ik, een blogbijeenkomst… dat had ik wel zien zitten, ware het niet dat ik op 12 sept in andere oorden vertoef, en wel in ijsland! nee, ik ga niet even heen en weer vliegen om jullie bloggers te ontmoeten, zo verslaafd ben ik nu ook weer niet, maar toch, het kriebelt wel hoor! dus laat het niet bij één bijeenkomst blijven zou ik zeggen! ben al benieuwd naar het verslag!

  20. Zabrila Says:

    amai amai, dat is wel wat anders dan het huisje dat ik ooit huurde! Zalig, zo’n spiksplinternieuwe woonst (ver)huren. En helaas zou ik me met mijn spaarboek zelfs geen aanbetaling op een tuinhuis kunnen veroorloven! Héél verstandig, zo’n investering!

  21. elke Says:

    Ik was weer niet mee en vroeg me af hoe jullie allen in dit huis zouden passen. Maar dank zij de commentaren, ben ik volledig op de hoogte. Proficiat!

  22. Bright Says:

    Dit huis lijkt het onze wel… Goeie smaak !

  23. ili Says:

    bedankt voor de tip 😉

    ik zou er nooit opgekomen zijn om te ritselen met een zakske!
    (Doch mijn gsm verbinding is meestal van armtierige kwaliteit )

    veel succes met de zoektocht !

  24. SVN Says:

    Ongelovelijk wat een mooi huis!


Geef een reactie

