Concentreer je! Sssst. Hier komt de vraag

  

zapnimf1kleindonkerroze-op-lichtroze   Precies een maand geleden is moose peter geworden van zijn neefje.
Dezelfde dag nog raceten we in ‘eurofie en gelukkig dol’ met het fototoestel en onze op voorhand gekochte cadeau naar Kortrijk alwaar het jochie with a little help from our friends – de verpleegster-vroedvrouwen-gynaecoloog met de lepels, klepperdeklep, zijn eerste kennismaking met de wereld bewerkstelligde.
 
We zouden welhaast durven zeggen : Mijn (zus’) kind, schoon kind!
 
De plannen voor een nieuw kiekenkot (die kleine gaat graag kippen zien), de zandbak (spelen moet ‘m), de leegkoop van de alternatieve speelgoedwinkel (de sint komt eraan! Kerstmis!), staan al preventief gegrift in het eindejaarsgeheugen.
De kinderen maakten tegoedbonnen die allemaal in hun eigen voordeel uitdraaiden : goed voor een logeerpartij en de baby mag mijn kamer lenen dan, goed voor papfles te geven, goed voor ermee te gaan wandelen, goed voor hem voor te lezen…
Derhalve kroop ik maar in knutselmodus, want een week later was onze tweede ontmoeting gepland.
 
En nu komt het. Denk goed na alvorens je antwoordt :
 
“Raad eens hoe de baby heet? En waarom heten ze altijd alleen de drie biggetjes welkom?”

1. We pakken een schoendoos en beplakken die met een schoon papiertje (handgeschept) en een fotootje van spruit.

Wolf_015 

  
2. We maken zelf stempels op een heel eenvoudige manier : rubbervelletters uitsnijden met breekmes en in spiegelbeeld op een houten blokje plakken. Die gebruiken we met ofwel een inktkussen op papier (fixeren met haarlak) ofwel met textielverf die we aanbrengen met een penseeltje op de stempel.
 
3. Kaartje mag niet ontbreken :
“Jouw ogen zullen alles nog gaan zien :
de peter, de bloemetjes, de wereld om je heen
en in je dromen…
alle soorten wonderen misschien.”

Wolf_036

               Wolf_034

  

4. Deurbord met klemmen onderaan om foto’s of kaartjes te hangen.
 
Wolf_001 

  
5. Zelfgevouwen doosjes (poepsimpel) met foto’s van de week voordien. Foto beer moest foto oortje (was prachtig) zijn, maar vervloek deze mooie zomer, op het moment toen ik deze handenarbeid buiten aan de terrastafel bezigde, waaide mijn kleinnood tussen de houten planken van het terras, verloren tot in de eeuwigheid. Uit coleire heb ik wat wind doormidden geknipt met mijn schaar.
Deze doosjes kunnen voor alles dienen, de eerste tanden, haarlokken, vingernagels of snottebellen.
Wij hadden ze gevuld met wensen in de symbolische voorstelling van :
– geluk vinden in kleine dingen (houten lieveheersbeestjes)
– communicatieve vaardigheden (voorpaneeltje van gsm, ooit gevonden)
– een vederlichte geest en lichaam (pluimpjes)
– veel inzicht en doorzicht (fietsgloeilampje)

Wolf_005

Wolf_014

           Wolf_011
 

 6. Fotoboek mag niet ontbreken. Met eerste foto.

Wolf_025            Wolf_023

Wolf_020 

  
7. In de winkel voor 10 euro te koop. Dit pakket kostte waarschijnlijk nog geen euro. Kaasdoosje bijhouden, beetje sneldrogende gips bij Brico ( 3 euro voor 1 kg), vershoudfolie, roerstokje en dito bakje en hupsakee klaar!
En nu wil je ook nog weten waarvoor die verzameling dient? Een hand en een voetafdruk van het boeleke en liefst voor zijn voetzolen en handpalmen groter zijn dan de omtrek van het kaasdoosje.

Wolf_018
 
 
8. Body, t-shirt, (broekje) in zakje. Bestempeld.

Wolf_032
 
 
9. CD’s :
– Ukkepuk (naam) slaapt : rustige muziek, van onze collectie naar de zijne.
– Peter waakt : boodschapmuziek – al dan niet onnozel. Don’t worry, be happy, All you need is love, Born to be wild ( van… eddem?)
– En toen kon cd 3 toch niet meer ontbreken?

Wolf_027             Wolf_029
 

  
De zus was een beetje ontroerd bij het openen. Dat vond ik wel schattig.
Het was al een heel pak minder toen ze twee weken later per telefoon haar verslag deed over  ‘die twee minuten gipsvoetje drukken’, die uiteindelijk een hele namiddag in beslag hadden genomen.
Het bad daarna was toch lekker, hè hummel?
 
 ————————————————————————————————————————
 
(Peeës : In het latere najaar zou ik misschien een cursus ‘cadeaudoos’ willen opstarten. Niet alleen voor geboortes, maar er zijn ook nog ideeën genoeg voor jarigen, communicanten, gepensioneerden, huwelijken, beste juffen en meesters…
Een systeem van vijf tweewekelijkse avonden, met mogelijkheid om iedere avond ook apart te kunnen komen. Voor materiaal zou ik zorgen (veel speciaal papier). Ik heb enkele jaren geleden eerder een cursus ‘creatief met papier’ gegeven, maar ik twijfel of voor zulke dingen vraag is. Regelmatig word ik wel eens gepolst, maar dan denk ik : tussen willen en echt komen is nog een wereld van verschil.
Zou ik het wagen?)

25 Reacties to “Concentreer je! Sssst. Hier komt de vraag”

  1. Estelle Folle Says:

    Doen, ik zou in ieder geval geïnteresseerd zijn!

  2. gewebkijk Says:

    wat een werk!, werd er ondertussen bij u ook nog gewoon gegeten..? 🙂

  3. Naja Says:

    Door dat te plaatsen in ‘leven is het meervoud van lef’ geef je zelf toch al het antwoord he. Lef hebben!
    Ik zou het ook heel leuk vinden, maar het hangt er natuurlijk vanaf waar je dat gaat geven. Ik zou er zelf niet het halve land voor afreizen.

  4. Nina Says:

    Ge blijft me verbazen. Vooral als ge moederlijke/tantelijke trekken vertoont. Sterk.

  5. bram Says:

    maak er een workshop van!

  6. Gudrun Says:

    Machtig gewoon!
    Zeker omdat mijn oudste ook Wolf heet :-p

    Ik wou dat ik zo’n creatieve familie had gehad :-p

  7. veerle Says:

    Nu begrijp ik waarom het zo lang stil geweest is op je blog.
    Heel mooie dingen heb je gemaakt.
    Ik ben wel geïnteresseerd in zulke cursussen, maar of ik ook de tijd vind, durf ik niet beloven. Misschien als je de cursus op verplaatsing geeft (lees: in onze buurt)…

  8. De Huisvrouw Says:

    Ge lijkt Mme. Z wel, subiet plopt ge er ook nog ne kleine uit!

  9. Agnes Says:

    Dat heb je met die van ’t onderwijs. Geef ze een reden om vanalles in mekaar te prutsen en ze zijn niet meer te houden. Jouw creativiteit lijkt eindeloos. (Licht jaloerse) zucht!

  10. Margo Says:

    Niet te vatten hoeveel creativiteit er in dat koppeke en energie in dat lijfke van jou zit, Zapnimf! Heel knap, ik zou ook wel een heel klein beetje veel ontroerd zijn mocht ik zo’n heus verrassingscadeaupakket mogen ontvangen met al die puur persoonlijke tiny little spulletjes. Fantastisch gewoon!

    PS: wat betreft een cadeaudooscursussen: don’t count me in, al vind ik het een heel tof en dapper initiatief van je!

  11. zeezicht Says:

    ‘poepsimpel’, zei ze, die doosjes plooien, zo en zo en zo… en daar stond een onberispelijk doosje!
    Maar ik had er de ballen van gesnapt?????

  12. Menck Says:

    Je blies me zowaar van mijn sokken, Zap. Schoon, echt waar.
    Wat die cursus betreft: gewoon dóen! Jou kennende wordt dat een megasucces.

  13. Lichtindeduisternis Says:

    Dat is nu eens helemaal mijn goesting. Een mens zou er een kind van kopen om zulke prachtige dingen te krijgen. Cursussen, workshops, whatever: doen!!!

  14. elke Says:

    Doen doen doen! Als het niet zo ver was, kwam ik gewoon af. Ik zit al veel te lang stil.

  15. elke Says:

    oja, ’t ziet er allemaal ontzettend geweldig uit. En dat terwijl ik had gezworen dat ik het woord geweldig niet meer zou gebruiken.

  16. Deftige Dame Marie Says:

    In plaats van je talenten te verkopen kan je natuurlijk ook je doosjes verkopen. Wij deftige dames kunnen u met onze neus voor zaken steeds van dienst zijn.
    Voor mij drie doosjes graag.

  17. ili Says:

    oh zo schoon ..

    ik ga mijn job moeten opgeven denk ik ..
    ik wil dat ook kunnen, en tijd hebben, en dat dan ook doen en ..

  18. Kruimel Says:

    Die workshop: ik zou zeggen doen. Want wat hierboven staat is wondermooi. Waart ge van de streek, ik huurde u potverdikke in (drie keer raden waar ik mijn centen mee verdien)

  19. micheleeuw Says:

    Wat is dat allemaal prachtig ! Ik sta in bewondering !

  20. Janina Modaal Says:

    Maar allé zapnimf, welke talenten ontdek ik hier nu allemaal!
    Zotjes!

  21. omamoetje Says:

    “raad eens hoe de baby heet” dank zij de tip van de drie biggetjes denk ik dat het Wolf is ! Juist ??
    En een papier/doosjes workshop is altijd leuk, heb er zelf al een paar achter de rug, dus helaas geen kandidaat meer…

  22. Lalena Says:

    Juist, doe mij ook maar een doosje/stempelkussen/fotoalbum…
    super gewoon!

  23. sas Says:

    als je in de streek van gent woont; doe mij maar zo’n workshop. Maar iets zegt mij dat je een eind uit de buurt woont.
    Héél mooi wat je daar allemaal in elkaar geflanst hebt.

  24. clara Says:

    Graag meer info omtrent leveringstermijnen.
    Bij voorbaat dank.


Geef een reactie

