Reeds stramme middelvinger naar Luminus

   Als je het vorige stukje zelfs nog maar diagonaal hebt doorgenomen, mag het u niet verwonderen dat ik enkele Humo’s achterstand heb opgelopen. Intussen poog ik van het toilet, het bad, de loze minuten voor de slaap intreedt, wat letters uit het bovengenoemde boekske mee te pikken.
 
Zo overkomt het mij dat ik overdag in een verlopen Humo en ’s avonds bij de Laatste show quasi exact dezelfde vragen afgevuurd zie op die Arne Quinze (orginaliteit troef!). En dan heb ik ‘Hoge Bomen’ nog gemist, alwaar Quinze volgens mijn steun en toeverlaat (ook letterlijk tijdens het tv-maffen als Canvas bijvoorbeeld… euh… ‘Hoge Bomen’ uitzendt) ook wel de benaming ‘etterbak’ past.
 
Nuja, ik hoef de meneer niet sympathiek te vinden, zal er nooit mee aan de toog van een hip café staan alcoholwasemen of een van zijn houten installaties in mijn living dulden. In het straatbeeld daarentegen, wil ik er nog wel enkele bewonderende woorden tegenaan gooien. ’t Is dat hij de laatste tijd zo doorgedreven wordt opgevoerd, dat ik besef krijg van de kerel zijn kunnen.
Als argeloze observeur krijg je er nog tintelend nieuws bovenop : Deze conceptuele kunstenaar is nog niet zo lang geleden in den echt getreden met ene Barbara Becker, gezegend met een roem, die ze te danken heeft aan een eerder mislukt huwelijk met Boris Becker en diens rondslingerend zaad. Jajajajaja!
 
Natuurlijk heeft u zich al lang dezelfde vraag gesteld :
 
HEEFT DAT MENS GEEN EIGEN ACHTERNAAM DIE ZE KAN GEBRUIKEN?
 
 
Precies Luminus zeg.
Die probeer ik ook al acht jaar lang ervan te overtuigen dat het niet langer mevrouw Alain Berkmans is die hun rekeningen betaalt.

14 Reacties to “Reeds stramme middelvinger naar Luminus”

  1. Menck Says:

    Arne Quinze? Pfuh. Dan zoudt ge de houten pergola’s eens moeten zien die ik ineenflans!
    Wat la Becker betreft: ze heet eigenlijk Barbara Feltus, al haar vrienden noemen haar Barbie, iedereen kent haar als Barbara Becker, maar sedert kort liet ze haar naam veranderen naar Barbara Quinze.

  2. zeezicht Says:

    Arne Quinze? Nooit van gehoord!

  3. Veerle Says:

    Ik maakte mij diezelfde bedenking reeds bij het huwelijk van Charles en Camilla. In het huwelijk treden onder de naam van je ex (haar meisjesnaam is Camilla Shand), ik heb dat altijd zo absurd gevonden!

  4. Stef Flater Says:

    Nu weet ik weer waarom ik bijna geen letter meer lees in de Humo: het is bijna zo erg als de Kwik van vroeger.

  5. Menck Says:

    Da’s lichtelijk overdreven, Stef. Beduidend minder tetten in de Humo.

  6. Margo Says:

    Nu ik die Arne Quinze heb opgesnord bij mijn vriend Mr. Google, kan ik alleen maar constateren dat dat Belgische conceptueel kunstenaar en futurist mij geen bal interesseert, eigenlijk.
    Verder ben ik nog steeds een Humo-abonneeeeeeee.

  7. elke Says:

    Ik ken diene mens niet maar heb zonet net als Margo Mr. Google aan het werk gezet. Vermoedelijk is hij een omhooggevallen kwal maar ik vind zijn werken wel mooi. Ben ik nu de enige? Het zal aan het architecturale liggen zeker?
    Mijn idee over kunst: je mag iets moois maken maar ik wil zelf kiezen of ik het mooi vind en kom in godsnaam niet met een hoop zever af. Ik heb die zever 6 jaar op school moeten horen.

    Trouwens: in de Franse half-familie van mijn vriend laten alle vrouwen hun naam vallen bij het trouwen. Laatst waren we in Duitsland en op het kerkhof viel op dat dit ook daar de gewoonte is. Een gewoonte waar ik mij ten zeerste tegen zou verzetten. Van mijn naam moeten ze afblijven, het is alsof ze je identiteit afpakken.

  8. Meneer Says:

    Zapke,

    Ik kan je verzekeren dat dit probleem zich niet alleen bij Luminus manifesteert. In ’92 overleed mijn eerste “Madame” en ik nam dus contact op met Belgacom om de eigenaar van de lijn om te zetten naar mij. Nicole was officieel de aanvrager maar eiste toen dat haar meisjesnaam niet opgenomen werd wat ook geschiedde.
    De persoon aan de telefoon was ongelooflijk behulpzaam en inschikkelijk en zei dat het in orde kwam en ik geen verdere stappen diende te ondernemen. En, inderdaad, de volgende afrekening kwam keurig op mijn naam. Toen de volgende gids uitkwam stond ik genoteerd als “Bob xxx- Van der xxx. Het is me nooit gelukt dat ook te wijzigen.
    Nog veel lol met Luminus Zapke.

  9. tricky Says:

    da’s terug naar af hé, je vrouwennaam afgeven…
    misschien moet je voor de lol es proberen met een fictieve ‘bekende’ achternaam… wie weet nemen ze die wel snel op?!

  10. Lalena Says:

    Jaren terug verbaasde me dat ook dat vrouwen hun meisjesnaam lieten vallen, dat overkomt Engelsen, Fransen, Duitsers, Amerikanen… eens ze trouwen nemen ze wettelijk de naam over van hun man, of ze dat nu willen of niet.
    Elke keer als ik ze wou inschrijven op hun meisjesnaam werd me gezegd dat ze onbekend zouden zijn onder hun eigen naam bij mutualiteiten en dergelijke. De feministen onder ons mogen blij zijn in België geboren te zijn. Om je naam te behouden in ’t buitenland als niet -Belg kan je opteren voor samenwonen ipv huwen.
    …tot daar deze saaie intermezzo, keep up blogging my dear!

  11. zapnimf Says:

    @Menck : Voor mij zo’n pergola in mijn voorhof alstublieft!
    @zeezicht : Speciaal voor u een paar linken geplaatst sè.
    @Veerle : Ja! Ja! En nog eens ja! Waar trekt dat nu op? Je bent toch een individu?
    @Stef Flater : Pastop dat je geen analfabeet wordt!
    @Margo : Eigenlijk wil je zeggen dat je dat artikel niet hebt gelezen in Humo of het alweer vergeten was? Moest je nog eens willen googlen, ik heb het ondertussen gelinkt.
    @Elke : Nee, je bent niet de enige, want ik vind ze ook mooi zo ongehinderd in het straatbeeld. (maar mijn living is te klein, vandaar).
    Die naamsverandering, daar kan ik nog steeds niet bij. Zoals je zegt, identiteit.
    @Meneer : Hèhèhè. Ze hebben me wel al eens na een klacht een hele bundel opgestuurd die ik dan moest invullen, maar dat je gewoon blijft wonen en de naam wil veranderen, dat is teveel gevraagd. Ik zou natuurlijk de rekening ook steeds aan de ex kunnen voorleggen ter betaling?
    @Tricky : Zapnimf is niet voornaam genoeg, of watte?
    @Laleña : Zolang die feministen hun ellentriek niet aftappen bij Luminus, bedoel je?

  12. annava Says:

    Ik betaal ook nog een rekening op naam van mijn ex. Ik word daar onnozel van!
    En nee, ik mag er niet aan denken… nog rondlopen met de achternaam van mijn ex.

  13. clara Says:

    Barbara Becker bekt gewoon korter dan Barbara Feltus, de ex-vrouw van Boris Becker. Zou het dat niet zijn? Want ik zou voor geen geld de naam van mijn wederhelft aannemen. Ik voel me dan net mijn schoonmoeder en dat is wel het laatste 🙂

    P.S. Fijn je weer te lezen.

  14. Happy Genes Says:

    @ Elke: helemaal mijn gedacht. Mijn naam, mijn identiteit.


Geef een reactie

